تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مهر 1401 - 6:17
کد خبر : 36891

پنجمین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی برگزار شد

پنجمین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی برگزار شد

پنجمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدوره به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش تیتر داغ؛ پنجمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدوره با حضور جمعی از نمایندگان و فعالان بین‌المللی حوزه فلسطین و همچنین دانش‌آموزان و دانشجویان کشورهای حوزه مقاومت اسلامی به میزبانی مجلس شورای اسلامی شنبه شب (۹ مهر ماه) برگزار شد.

پس از شهادت محمد الدوره برای اولین بار آزادی‌خواهان اروپا به حقانیت فلسطین پی بردند

سید مجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در این همایش با اشاره به اینکه ۲۲ سال از شهادت محمد الدوره می‌گذرد و مقاومت فلسطین از آن روز رنگ و بوی دیگری گرفته است، گفت: اولین شهید انقلاب اسلامی ایران نیز در قم که انقلاب از آنجا آغاز شد یک نوجوان ۱۲ ساله بود و ایران اسلامی نیز در طول سالیان جنگ و انقلاب جوانان و نوجوانان بسیاری را در راه دفاع از اسلام و میهن تقدیم انقلاب کرده است که وجود چنین جوانانی نشان از بیوت طاهر در میهن اسلامی ما است.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تصریح کرد: در سال ۲۰۰۰ که شاهد شهادت مظلومانه محمد الدوره در فلسطین بودیم پس از شهادت وی برای اولین بار فریادهای غرب و اروپا نیز در حمایت از محور مقاومت بلند شد که این نشان از اهمیت شهادت این نوجوان فلسطینی دارد.

ابطحی تأکید کرد: پس از شهادت محمد الدوره بود که هزینه حمایت از اسرائیل برای آمریکا و غرب بسیار بالا رفت تا جایی که در بسیاری از جنگ‌ها رژیم صهیونیستی با وجود پشتیبانی‌های بسیار متحمل شکست می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیز باید به جوانان و نوجوانان فلسطینی توجه شود چرا که آنان حکمرانان آینده این سرزمین خواهند بود، افزود: با نسل جدیدی که در کشورهای مقاومت متولد شده معادلات جدیدی در منطقه شکل گرفته و امروز زمان پیروزی محور مقاومت در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه فرا رسیده است.

ایران حمایت از فلسطین را یک رسالت تاریخی ماندگار برای خود می‌داند

عباس گلرو عضو هیأت امنای دبیرخانه کنفرانس فلسطین مجلس نیز در این همایش ضمن خیرمقدم به دانش آموزان و دانشجویان کشورهای فلسطین، لبنان، عراق و سوریه از جانب خود و رئیس مجلس عنوان کرد: جا دارد امروز یادی شود از شهدای دفاع از آرمان فلسطین که با خون آنها این مسیر همواره با اهمیت تر شده است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل سردار سلیمانی در تقویت محور مقاومت در منطقه عنوان کرد: رژیم کودک کش اسرائیل همواره بدترین ظلم‌ها را در حق کودکان در دنیا داشته و هیچ رژیمی به اندازه اسرائیل چنین سفاک عمل نکرده است.

عضو هیأت امنای دبیرخانه کنفرانس فلسطین مجلس با بیان اینکه هیچگاه نتوانسته‌ام فیلم لحظه به شهادت رسیدن محمد الدوره را تا انتها ببینم، افزود: با وجود اینکه اسرائیل همواره حامیانی را داشته است که برخلاف تمام قوانین جهانی و بین‌المللی عمل کرده اما جمهوری اسلامی ایران مقابل این کشور ایستاده است.

گلرو ادامه داد: اسرائیل همواره در حملات خود به غزه و قانا تعمدا مواضع کودکان را مورد هدف قرار داده و در هر حمله خود یک چهارم تا یک پنجم از تلفات را کودکان متحمل شده‌اند که این مسئله خلاف تمامی قوانین بین‌المللی و حقوق بشری بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا مثل جمهوری اسلامی ایران حامی فلسطین نبوده است، افزود: این انتخاب یک وظیفه و رسالت تاریخی ماندگار برای ملت بزرگ ایران به شمار می‌آید.

وی افزود: البته ما می‌توانستیم منافع ملی زودگذر خود را برگزینیم که در این صورت نه پرونده هسته‌ای و نه مشکلات داخلی و نه تحریم برایمان ایجاد نمی‌شد اما ما از شرافت انسانی حمایت کردیم تا این انتخاب برای همیشه در تاریخ جاودانه شود.

گلرو در ادامه به برخی از قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از محور مقاومت و فلسطین اشاره کرد و گفت: قوانینی از جمله قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین و قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی از جمله قوانین مصوب برای تحکیم محور مقاومت در مجلس بوده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی نتوانست حتی یک وجب به قلمرو خود اضافه کند

محمدحسین فلاحی رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن خیرمقدم به جوانان و نوجوانان کشورهای محور مقاومت و گرامیداشت یاد ده‌ها هزار کودک و نوجوان دوران جنگ عنوان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسرائیل در اکثر جنگ‌های خود پیروز میدان بود و حتی قلمرو خود را در یک جنگ ۶ روزه گسترش می‌داد اما پس از انقلاب اسلامی نه تنها حوزه قلمرو اسرائیل افزایش پیدا نکرد بلکه این رژیم منحوس در جنگ ۳۳ روزه و ۸ روزه و چندین نبرد دیگر شکست‌های سنگینی را متحمل شد.

فلاحی تأکید کرد: امروز اسرائیل در حصار دیوارهایی محبوس شده و نیروهای محور مقاومت به پشت این دیوارها رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به کودکان، نوجوانان و جوانان محور مقاومت حاضر در این همایش عنوان کرد: به سایر جوانان محور مقاومت عنوان کنید که رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر خود را می‌کشد و محور مقاومت آماده برپایی حکمرانی در منطقه است.

وی تأکید کرد: اسرائیل و غرب ضمن حمایت و پشتیبانی از داعش تلاش داشتند حکومت اسلامی مد نظر خود را برپا کنند اما این نقشه شوم آنها نیز با شکست مواجه و باعث شد اتحاد بین جوانان محور مقاومت تشدید هم شود.

در این همایش حجت السلام و المسلمین محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون قضائی مجلس و همچنین حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

منبع: خانه ملت

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.