تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1402 - 13:09
کد خبر : 99787

پوتین: جهان چندقطبی در حال تقویت و فرآیند آن اجتناب‌ناپذیر است

پوتین: جهان چندقطبی در حال تقویت و فرآیند آن اجتناب‌ناپذیر است

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد نظم کنونی جهان روبه‌افول است و جهان چندقطبی روزبه‌روز بیشتر تقویت می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز جمعه در مجمع بین‌المللی اقتصاد سن‌پترزبورگ (SPIEF) بار دیگر تأکید کرد که نظم کنونی و نواستعماری جهان در حال افول است و جهان چندقطبی روزبه‌روز تقویت می‌شود.

پوتین درباره شرایط اقتصادی روسیه پس از عملیات نظامی در اوکراین گفت: تا پایان سال ۲۰۲۳، رشد تولید ناخالص روسیه به ۲ درصد افزایش خواهد یافت. تورم در روسیه از بسیاری از کشورهای غربی کمتر است و به رکورد تاریخی کمتر از ۳ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه «اگر شرکت‌های خارجی قصد برگشت به روسیه دارند، درها به روی آنها باز است و ما شرایط را برای انها فراهم می‌کنیم.» افزود: روسیه از رقابت با مارک‌ها و برندهای خارجی نمی‌ترسد، اما هنگام بازگشت آنها، ویژگی‌های رفتاری‌شان را در نظر می‌گیرد.

پوتین همچنین گفت: روسیه برای تضمین امنیت کشور باید بودجه نظامی را افزایش دهد.روسیه به‌تدریج در حال کاهش وابستگی خود به گاز و نفت است.» و دراین‌باره تشریح کرد که «طبیعتاً برای تقویت دفاع و امنیت و خرید تسلیحات به بودجه بیشتری نیاز بود. ما باید این کار را برای حفظ حاکمیت کشورمان انجام دهیم. باید بگویم که از منظر کلی، این افزایش بودجه نظامی حتی توجیه اقتصادی هم دارد.»

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه «نظامِ جهانی نئواستعماری با ماهیت زشتش نفوذ خود را از دست داده و نظم جهانی اجتناب‌ناپذیرِ چند قطبی در حال تقویت است.» گفت: تجارت روسیه با کشورها و ملت‌هایی که تسلیم فشارهای شدید نشده‌اند، افزایش یافته است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.