تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 10:36
کد خبر : 104561

پوتین: گسترش روابط روسیه و کره شمالی در راستای امنیت منطقه است

پوتین: گسترش روابط روسیه و کره شمالی در راستای امنیت منطقه است

رئیس‌جمهور روسیه با گرامی‌داشت سالروز تأسیس جمهوری خلق کره شمالی تأکید کرده که توسعه روابط دو کشور در راستای تضمین امنیت منطقه است.

به گزارش تیتر داغ؛ «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک خود به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روز تاسیس جمهوری خلق کره تأکید کرد توسعه روابط دوجانبه روسیه و کره شمالی در همه جهات در راستای تضمین امنیت و ثبات شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا است.

آن‌گونه که «رادیو دولتی کره شمالی» گزارش داده در پیام رئیس‌جمهور روسیه آمده است که «من مطمئن هستم که از طریق تلاش های مشترک به توسعه منظم روابط دوجانبه در همه جهات ادامه خواهیم داد و  توسعه روابط به طور کامل منافع مردم ما را تامین می کند و در راستای تضمین امنیت و ثبات در شبه جزیره کره و در شمال شرق آسیا است.»

پوتین همچنین در پیام خود به کیم جونگ اون یادآوری کرده که اتحاد جماهیر شوروی اولین کشوری بود که کشور مستقل جدید (کره شمالی) را به رسمیت شناخت. وی در ادامه افزود: از آن زمان تاکنون روابط دو کشور همواره بر اساس اصول دوستی، حسن همجواری و احترام متقابل بوده و تجربیات قابل توجهی از همکاری های سازنده در زمینه های مختلف انباشته شده است.

مردم و دولت کره شمالی هر سال ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) را به عنوان روز استقلال جشن می گیرند.

منبع:تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.