تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 9:14
کد خبر : 19828

پیدایش حیات در زمین ۵۰۰ میلیون سال قبل از تصور دانشمندان

پیدایش حیات در زمین ۵۰۰ میلیون سال قبل از تصور دانشمندان

دانشمندان دانشگاه تگزاس در تازه‌ترین یافته‌های خود تخمین زدند، احتمالا حیات در روی زمین ۵۰۰ سال پیش از تخمین‌های دانشمندان ظهور یافته است.

به گزارش تیتر داغ؛ پوسته قاره زمین ممکن است ۵۰۰ میلیون سال زودتر از آنچه دانشمندان تخمین زده بودند، ظهور کرده باشد.

امروز پوسته‌های جدید اقیانوسی در پشته‌های میان اقیانوس که صفحات تکتونیکی از یکدیگر جدا می‌شوند، افزایش می‌یابد. پوسته قاره‌ای معمولا بسیار قدیمی‌تر بوده و از آتشفشان تشکیل شده است جایی که صفحات بر روی یکدیگر هموار می‌شوند و لایه‌ای ضخیم‌تر و کمتر متراکم را از سطح دریا بیرون می‌کشند.

هنگامی که زمین ۴.۵ میلیارد سال پیش تشکیل شد، منظره‌ای جهنمی از سنگ مذاب بود. در نهایت لایه بیرونی سیاره به اندازه کافی سرد شد و شروع به تشکیل پوسته‌ای جامد پوشیده شده از یک اقیانوس جهانی کرد.

این امر حدود ۴ میلیارد سال پیش یک آئون زمین شناسی جدید معروف به آرکیان را آغاز کرد که در آن زمان دانشمندان معتقدند زندگی برای اولین بار ظهور کرد. شواهد محکمی در مورد فعالیت میکروبی حداقل ۳.۵ میلیارد سال پیش وجود دارد، اما دقیقا زمان و چگونگی شروع زندگی کاملا روشن نیست.

آرون ساتکوسکی از دانشگاه تگزاس می‌گوید این یافته‌ها نشان می‌دهد که حیات می‌توانست به جای اقیانوس‌ها در خشکی به وجود آمده باشد. او می‌گوید: این تحقیق به ما می‌گوید باید در مورد اظهار نظر قطعی درباره زمان دقیق ظهور زندگی بر روی کره زمین بیشتر تامل کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.