تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 - 5:56
کد خبر : 94228

پیشنهاد ایجاد خط کشتیرانی منظم و مشترک بین ایران و قزاقستان درخزر

پیشنهاد ایجاد خط کشتیرانی منظم و مشترک بین ایران و قزاقستان درخزر

آسخت اورازبای،سفیر قزاقستان،با علی‌اکبر صفایی،مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی دیدار و بر توسعه همکاریهای اقتصادی با ایران و اجرایی سازی هر چه سریع‌تر لجستیک دریایی و بندری با ایران تاکیدکرد.

به گزارش تیتر داغ؛ علی‌اکبر صفایی در دیدار سفیر قزاقستان، با بیان آمادگی این سازمان برای واگذاری پیمانکاری عملیات بندری در شمال و جنوب کشور به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قزاقستانی، راه‌اندازی زنجیره تأمین و لجستیک دریایی را در راستای منافع دراز مدت بین دو کشور ارزیابی کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این دیدار که مجید صمدزاده صابر سفیر ایران در قزاقستان نیز به صورت ویدئو کنفرانس در آن حضور داشت، تاکید کرد: هر گونه سرمایه گذاری شرکت‌های قزاقستانی در بنادر شمال و جنوب ایران، تحت پشتیبانی قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به پیشنهاد تشکیل خط کشتیرانی مشترک و منظم بین تهران و آستانه در دریای خزر، تاکید کرد: با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی صورت گرفته در منطقه و برنامه‌های روسیه برای توسعه روابط با کشورهای منطقه در جنوب خلیج فارس، لازم است هر چه سریع‌تر به یک برنامه اقدام مشترک در حوزه تجارت دریایی دست پیدا کنیم.

راهبرد اقتصادی آستانه برای دسترسی به آب‌های آزاد از طریق ایران

آسخت اورازبای، سفیر قزاقستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سفر هیأت‌های کارشناسی قزاقستان به ایران برای بازدید از امکانات و تجهیزات بنادر امیرآباد و شهید رجایی طی یک سال گذشته، از در دست بررسی بودن چگونگی سرمایه‌گذاری شرکت‌های قزاقستانی در بنادر ایران خبر داد.

اوزاربای از علاقه‌مندی دولت قزاقستان برای توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی با کشورهای منطقه از طریق بنادر ایران خبر داد و اظهار داشت: راهبرد اتصال به آب‌های آزاد، یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی آستانه محسوب می‌شود، بنابراین دولت قزاقستان نیز به دنبال اجرایی‌سازی هر چه سریع‌تر پروژه همکاری لجستیکی با ایران است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، سفیر قزاقستان در تهران خاطر نشان کرد: در سیاست خارجی قزاقستان علاوه بر ایران، تلاش می‌کنیم روابط خوبی با کشورهای منطقه از جمله ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، آذربایجان و ترکمنستان حفظ کنیم.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.