تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 11:26
کد خبر : 103221

دیمیتری مدودف:

پیشنهاد ناتو زیرکانه بود اما اوکراین باید کی‌یف را هم تسلیم کند

پیشنهاد ناتو زیرکانه بود اما اوکراین باید کی‌یف را هم تسلیم کند

معاون شورای امنیت روسیه به پیشنهاد مسئول دفتر دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) درباره شرط پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی، پاسخ داد.

به گزارش تیتر داغ؛ دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اگر اوکراین بخواهد به خاطر پیوستن به ناتو، قید قلمروهای مورد مناقشه با روسیه را بزند، آنگاه باید کی‌یف را هم تسلیم کند.

مدودف در واکنش به اظهارات استیان یِنسن، مسئول دفتر دبیرکل ناتو که گفته است اوکراین در صورت امتیازدهی قلمرویی به روسیه، می‌تواند به این ائتلاف نظامی ملحق شود، گفت: چرا؟ ایده زیرکانه‌ای است. تنها سوالی که می‌ماند این است که تمام قلمرویی که مدعی هستند متعلق به «آنها» است، به شدت مورد مناقشه است.

وی تاکید کرد: مقامات کی‌یف برای ورود به این ائتلاف (ناتو)، باید کی‌یف یعنی پایتخت روس باستان را هم تسلیم کنند.

رئیس جمهور سابق روسیه اضافه کرد: در نتیجه، آنها (مقامات اوکراینی) باید پایتخت را به «لویو» منتقل کنند؛ البته اگر لهستانی‌های موافق باشند.

ینسن دیروز (سه‌شنبه) گفت اوکراین اگر قلمروهایی که هم‌اکنون آنها را به عنوان بخشی از خاک روسیه به رسمیت نمی‌شناسد را تسلیم روسیه کند، می‌تواند به ناتو ملحق شود.

درخواست دائمی کی‌یف از ناتو برای پیوستن به این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا، یکی از دلایلی بود که در فوریه ۲۰۲۲ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را بر آن داشت تا فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کند. مسکو همواره تاکید کرده است که اوکراین نباید به این ائتلاف ملحق شود.

منبع: راشاتودی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.