تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آذر 1398 - 10:50
کد خبر : 2597

پیش بینی آینده صنعت خودرو

پیش بینی آینده صنعت خودرو

بازار خودروی جهان تحت تاثیر ضعف در اقتصاد دنیا و برخی عوامل دیگر در وضعیت مناسب قرار ندارد. میزان فروش خودرو سال گذشته کاهش یافت و برخی نهادهای بین‌المللی معتقدند امسال نیز این روند ادامه پیدا کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ واقعیت این است که خودروسازی جهان با سه چالش اصلی مواجه است: مقررات زیست‌محیطی، توسعه فناوری و ضعف تقاضا. در سال‌های اخیر بر لزوم حفاظت از محیط‌زیست تاکید بیشتری شده و به‌ویژه در اروپا و چین مقررات زیست محیطی با سختگیری در حال اجراست در نتیجه خودروسازها مجبور هستند روی فناوری‌های جدید که از مصرف سوخت می‌کاهد سرمایه‌گذاری کنند و این درحالی است که به‌دلیل کاهش فروش، سود آنها کمتر شود. از سوی دیگر توسعه فناوری سبب شده مصرف‌کنندگان ترجیح دهند، برای مدل‌های جدید خودرو که روانه بازار می‌شود، منتظر بمانند و از خرید اجتناب کنند و در نهایت ضعف در اقتصاد جهان از مصرف کالاهای بادوام از جمله خودرو کاسته است.

برخی خودروسازهای بزرگ برای تقسیم هزینه‌های تحقیق و توسعه به سمت ادغام حرکت کرده‌اند. تازه‌ترین نمونه این اقدام، برنامه ادغام فیات کرایسلر و گروه خودرویی پی‌اس‌ای است. آنها می‌دانند که بازار خودرو در آینده به‌کلی متحول خواهد شد و برای باقی ماندن در این بازار باید هزینه کرد. در مطالب حاضر به وضعیت صنعت خودروی جهان، چالش‌های پیش روی این صنعت، روندهای آینده و بازار خودروهای برقی اشاره شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.