تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آذر 1401 - 14:41
کد خبر : 91071

چالش های نگهداری و مراقبت از سالمند

چالش های نگهداری و مراقبت از سالمند

یکی از دوران زندگی ما که دارای حساسیت بالایی می باشد، دوران سالمندی است که نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه از سالمند وجود دارد. قطعاً ما در تمام مراحل زندگی خود تجربه ها و خاطره هایی را به دست می آوریم اما زمانی که وارد این مرحله می شویم با وجود سختی ها و

یکی از دوران زندگی ما که دارای حساسیت بالایی می باشد، دوران سالمندی است که نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه از سالمند وجود دارد. قطعاً ما در تمام مراحل زندگی خود تجربه ها و خاطره هایی را به دست می آوریم اما زمانی که وارد این مرحله می شویم با وجود سختی ها و مشکلات می تواند لذت بخش هم باشد به شرط اینکه زندگی مطلوب و بدور از چالش ها وجود داشته باشد.

در صورتی که شما هم جزء خانواده هایی هستید که در منزل خود سالمندی دارید و قصد مراقبت و نگهداری از آن را دارید کافیست تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا بتوانید چالش های ضروری را بشناسید و به راحتی آنها را برطرف کنید.

با چالش‌های زندگی سالمندی آشنا شوید…

۱)تنهای سالمند: اولین و مهمترین چالشی که سالمندان با آن روبرو می شوند احساس تنهایی است و همواره نیاز دارند تا فردی در کنار آنها باشد؛ زمانی که سالمند در محیطی به جز خانه و در کنار خانواده نگهداری می شود کمتر احساس تنهایی می کند چرا  که سالمندان دیگری در کنار او هستند اما برخی از خانواده ها به دلیل مزیت های زیادی که مراقبت از سالمند در منزل دارد ترجیح می‌دهند که سالمند شان در محیط خانه باشد و از طرفی دیگر به دلیل مشغله های کاری نمی توانند در تمام روز کنار سالمند باشند و از خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل استفاده می‌کنند تا پرستار به صورت ۲۴ ساعته یا حتی در زمان هایی که خانواده در بیرون از منزل هستند در کنار سالمند باشد.

چالش های نگهداری و مراقبت از سالمند

۲)وجود بیماری های مزمن

طبیعتا با افزایش سن زمینه ای برای بروز بیماری های مختلف به وجود می آید و جزء یکی از اصلی ترین چالش ها در زندگی سالمندی خواهد بود. سرطان، دیابت، سکته قلبی و مغزی و…. بیماریهای شایعی هستند که ممکن است سالمندان با آن روبرو باشند تا جایی که برخی از خانواده ها از اجاره تجهیزات پزشکی برای مراقبت از سالمند در منزل استفاده می‌کنند و برای اینکه به بهبود کیفیت زندگی سالمندان کمک کنند خدمات پرستاری در منزل را انتخاب می‌کنند تا به نحو احسن بتوانند تمامی امور مرتبط با سالمند را انجام بدهند.

معاینات سالانه و دوره ای منظم با ویزیت پزشک متخصص در منزل و استفاده از خدمات پزشمی در منزل برای سالمند انجام می‌شود تا در درمان بیماری ها موثر باشد و همچنین به پیشگیری از آنها کمک کند.

۳)عدم رعایت رژیم غذایی مناسب برای سالمندان

موضوع سوء تغذیه و عدم رعایت رژیم غذایی می‌تواند در هر سنی خطرساز باشد و به همین جهت در مراقبت از کودک در منزل و همچنین مراقبت از سالمند در منزل پرستار باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد. متاسفانه برای سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند و تحت مراقبت های خاصی نیستند بیماری هایی مثل ضعف سیستم ایمنی بدن یا ناراحتی های معده بسیار تهدید برانگیز است.

چالش های نگهداری و مراقبت از سالمند

در هر صورت پرستار با مراقبت از سالمند در منزل می تواند به راحتی این موضوع را کنترل نماید و در شرایط ضروری از ویزیت پزشک متخصص در منزل نیز برای سالمند استفاده نماید. همه ی این موارد در کنار هم کمک می کند تا زندگی سالمند دارای سطح کیفیت بالا و مطلوب باشد.

بجز موارد فوق چالش های دیگری نیز در زندگی سالمندان وجود دارد که می توان به اختلالات روانی، چالش زمین خوردن و افتادن سالمند یا بروز اختلالات شناختی هم اشاره کرد.

آرین طب  

برای اینکه شما بتوانید بهترین مراقبت از سالمند در منزل یا مراقبت از کودک در منزل را انجام بدهید باید از موسسات و مراکز معتبری نظیر آرین طب استفاده کنید که اقدام به ارائه انواع خدمات پزشکی در منزل و خدمات پرستاری در منزل می نمایند.

فعالیت این مجموعه به صورت کاملا قانونی بوده و دارای مجوزهای لازم نیز می باشد و می توانید با برقراری تماس یا تکمیل فرم از خدمات ویژه با بالاترین کیفیت بهره مند شوید:

  • ویزیت پزشک متخصص در منزل
  • اجاره تجهیزات پزشکی
  • مراقبت از سالمند در منزل
  • مراقبت از کودک در منزل
  • تزریق سرم در منزل
  • فیزیوتراپی در منزل
  • انواع خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی دیگر …..

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.