تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مهر 1401 - 18:36
کد خبر : 88099

چرا بهتر است در استخر استخراج بیت کوین عضو شویم؟

چرا بهتر است در استخر استخراج بیت کوین عضو شویم؟

معمولا افرادی که با مقوله کریپتو آشنایی ندارند، زمانی که با واژه استخراج مواجه می­شوند، در ذهن خود معدن‌چیانی کلنگ به دست را تصور می‌کنند. در حالی که استخراج رمز ارزها یک فعالیت کاملا غیرفیزیکی است و نیازمند تجهیزات سخت‌افزاری خاصی است تا با انجام فعالیت به عنوان نود NOD شبکه، پاداش رمز ارزی دریافت

معمولا افرادی که با مقوله کریپتو آشنایی ندارند، زمانی که با واژه استخراج مواجه می­شوند، در ذهن خود معدن‌چیانی کلنگ به دست را تصور می‌کنند. در حالی که استخراج رمز ارزها یک فعالیت کاملا غیرفیزیکی است و نیازمند تجهیزات سخت‌افزاری خاصی است تا با انجام فعالیت به عنوان نود NOD شبکه، پاداش رمز ارزی دریافت شود.

امروزه رمز ارزهای زیادی مثل بیت کوین قابل استخراج‌اند. استخراج این رمز ارز بوسیله ماینرها، یک نوع کمک به حفظ شبکه بیت کوین به شمار می­رود و باعث بالا بردن امنیت آن نیز می­شود. به این ترتیب هرچه استخراج‌کنندگان بیشتری وارد شبکه استخراج شوند، تراکنش‌ها بوسیله افراد بیشتری تایید می­شوند و امنیت این بلاک چین هم بالا می­رود.

باید دانست که سقف عرضه ۲۱ میلیون بیت کوین هنوز به صورت کامل استخراج نشده و در این راستا ماینرها کمک می‌کنند تعداد بیشتری از این رمزارز در اختیار کرابران قرار بگیرد.

منظور از استخر استخراج بیت کوین چیست؟

گروه‌هایی از استخراج کنندگان که با یکدیگر به توافق می­رسند تا متناسب با توان هش استخراج خود، جوایز بلاک‌ها را با هم تقسیم کنند، به عنوان استخر استخراج بیت کوین شناخته می­شوند.

استخرهای استخراج برای ماینرهای معمولی مناسب هستند چرا که میزان پاداش‌های متعلق به آنها را بیشتر و قابل پیش‌بینی می‌کنند، اما با این ایراد مواجه­ هستند که قدرت را به صاحب متمرکز استخر استخراج منتقل می‌کنند.

اما این امکان هم وجود دارد تا ماینرها قدرت هش­کردن خود را به استخر‌های استخراج متفاوتی در هر زمان منتقل کنند. پس اگر خرید بیت کوین و یا معامله با آن مد نظر شما است، حتما در مورد پیوستن به استخر استخراج بیت کوین تحقیق کنید.استخر استخراج بیت کوین

مزایا و معایب پیوستن به استخر استخراج بیت کوین

شاید شما جزو سرمایه­گذاران بیت کوین بوده و یا قصد سرمایه­گذاری در این ارز را داشته باشید و بر سر دو راهی پیوستن یا نپیوستن به استخر استخراج آن قرار گرفته‌ باشید، در مورد انتخاب مسیر صحیح شاید بهتر آن باشد که پیوستن یا نپیوستن را مثل یک بخت‌آزمایی در نظر بگیرید.

مزایا و معایب پیوستن به استخرهای ارز دیجیتال دقیقا شبیه به مزایا و معایب شرکت در یک قرعه‌کشی است. مسئله را به این صورت ببینید که انجام دادن کارها به شکل انفرادی به این معنی است که شما در این حالتِ پاداش شریک کسی نیستید و پاداش صرفا متعلق به شما است اما شانس به دست آوردن این پاداش به میزان قابل ملاحظه­ای پایین خواهد بود.

در حالی که در استخر استخراج، شانس شما برای حل کردن بلاک و برنده شدن جایزه بیشتر است. البته این را هم بدانید که پاداش کسب­شده بین همه اعضای استخر تقسیم می‌شود. پس یا باید تصمیم بگیرید که به استخر استخراج بیت کوین بپیوندید و یا بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال را انتخاب کرده و سرمایه­گذاری خود را به انجام رسانید.

اما اگر در نظر دارید یک جریان ثابت درآمد داشته باشید، پیوستن به استخر استخراج ارز دیجیتال گزینه مناسبی به شمار می­رود هر چند این درآمد در مقایسه با پاداش یک بلاک کامل خیلی چشمگیر نیست اما می‌توان آن را به عنوان یک درآمد ثابت در نظر گرفت.

به این نکته توجه لازم را داشته باشید که در استخرهای ماینینگ، قدرت هش شبکه نباید بیشتر از ۵۱ درصد شود. چنانچه قدرت محاسبه شبکه رمزارز در یک نهاد، کنترل نشده باشد و از ۵۰ درصد فراتر رود، به لحاظ تئوریک باعث نابودی کل شبکه می­شود.

در مورد جوایز استخرهای استخراج بیشتر بدانید

هر زمان در نظر دارید که استخری را برای استخراج انتخاب کنید حتما در مورد آن تحقیق کنید که هر استخر چگونه سهم کاربران خود را پرداخت می‌کند و اگر واسطه­ای در بین است، چقدر از سهم واسطه را کاربر باید بپردازد.

طرح‌های متعددی هستند که استخرها می‌توانند به وسیله آنها پرداخت‌ها را تقسیم کنند. تمرکز اکثر این طرح‌ها روی مقدار «سهام کاربران» است؛ یعنی این که سهمی که به هر یک از ماینرها تعلق می‌گیرد، چقدر است.

در اینجا باید در مورد سهام شفاف­سازی شود. در این خصوص دو نکته را فراموش نکنید:

اول اینکه استخراج، یعنی حل فرایند معماهای رمزنگاری شده و دوم اینکه استخراج یک سطح دشواری به شمار می­رود. زمانی که یک ماینر مشغول حل یک بلاک است، دشواری­هایی در این مسیر برای او وجود دارد.

اگر نرخ سختی راه­حل ماینر از سطح سختی کل ارز بیشتر باشد، به زنجیره بلاک آن ارز افزوده می‌شود و چند کوین به عنوان پاداش به ماینر تعلق می­گیرد.

در حقیقت سطح دشواری بین عدد یک و دشواری ارز توسط استخر ماینینگ تعیین می­شود. چنانچه یک ماینر، بلاکی را حل کند که نمره سطح سختی آن بین سطح دشواری استخر و سطح دشواری ارز است، آن بلاک، همان سهم است.

باید بدانید که بلاک‌های سهم، هیچ­گونه استفاده‌ای ندارند اما جهت اثبات کار ثبت می‌شوند تا گواهی بر این مسئله باشند که ماینرها برای حل کردن بلاک‌ها در حال تلاش هستند. همچنین این بلاک‌ها نشان­دهنده این موضوع­اند که قدرت پردازشی مربوط به آن استخر به چه میزان است، هر چه سخت‌افزار بهتر باشد باعث ایجاد سهم‌های بیشتری می‌شود.استخر استخراج بیت کوین

نکات مهم در جستجوی استخر استخراج

هزینه(Fee ): درصد هزینه در واقع همان چیزی است که از درآمد کلی شما به صاحب استخر تعلق می­گیرد. این درصد می تواند از عدد ۰ تا عدد ۱۰ درصد متغیر باشد.

اما دقت کنید که پیوستن به یک استخر بدون دریافت هیچ هزینه­ای بسیار وسوسه انگیز و خطرناک است؛ معمولاً استخرهای با هزینه کم یا بدون هزینه وجود دارند چرا که هیچ کاربری ندارند و در حال تلاش برای جذب اعضای جدید هستند.

بهتر آن است که عضو استخر با کیفیت شوید که دارای تعداد زیادی از کاربران است. هر چند این استخرها هزینه­های بالاتری دارند اما در دراز مدت برای شما سود بیشتری به همراه دارند. به هرحال براساس مقاله What is the most stable form of cryptocurrency بین کوین یکی از ارزهایی قابل اعتماد در بازار است و مشارکت در استخرها برای استخراج این ارز می‌تواند سود سرشاری را در پی داشته باشد.

سخن آخر

چنانچه در حوزه بازار ارز دیجیتال و بیت کوین، مبتدی هستید و قصد دارید در طی زمانی کوتاه به سود خوبی دست پیدا کنید، بهترین راه پیوستن به یک استخر ماینینگ است. اصولا علت به وجود آمدن استخرها، تشویق ماینرهای منفرد به فعالیت خود در زمینه استخراج است.

سوالات متداول

چکونه استخر استخراج بیت کوین پیدا کنیم؟

اکثر برنامه­های استخراج بیت کوین، استخرهای رسمی و مورد تایید خود را اجرا می­کنند. بطور معمول این استخرهای استخراج رسمی به صورت پیش­فرض هستند، اما در تنظیمات برنامه استخراج می­توان این استخرها را به یک استخر سفارشی تغییر داد.

معیار قابل اعتماد بودن استخرهای استخراج چیست؟

اگر می­خواهید یک استخر مطمئن انتخاب کنید، استخرهای استخراج رسمی بیت کوین بهترین گزینه هستند. چرا که اغلب این استخراج­کنندگان رسمی شامل سایر استخراج­کنندگان بیت کوین هم هستند. همچنین این استخرهای استخراج پشتیبانی فنی سرویس­ها را بر عهده دارند.

فرایند استخر استخراج چگونه است؟

استخراج بیت کوین به فرایندی گفته می­شود که طی آن تراکنش­ها بر روی بلاک چین بیت کوین مورد تأیید قرار می­گیرند. افرادی که در فرایند استخراج فعال هستند، ماینر بیت کوین نامیده گفته می­شوند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.