تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 - 10:04
کد خبر : 15309

چرا رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول ترور شهید فخری زاده است؟

چرا رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول ترور شهید فخری زاده است؟

تردیدی وجود ندارد که اسرائیل متهم ردیف اول در ترور دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است. دلایل مختلفی برای اینکه اسرائیل اولین متهم ترور شهید فخری زاده است می‌توان ذکر کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ علی امیدی استاد روابط بین الملل در خصوص ترور شهید محسن فخری زاده گفت: در این مورد تردیدی وجود ندارد که اسرائیل متهم اول در ترور دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است. دلایل مختلفی برای اینکه اسرائیل اولین متهم ترور شهید فخری زاده است می‌توان ذکر کرد.

رژیم صهیونیستی دارای توان عملیاتی ترور است و بار‌ها این موضوع را در ترور‌های مختلف نشان داده، ضمن اینکه رژیم صهیونیستی به کرات سابقه ترور شخصیت‌های مختلف در جهان و نیرو‌های مقاومت و مسوولین ایرانی و دانشمندان هسته‌ای ما را داشته، همچنین انگیزه قوی هم برای انجام این ترور داشته از این جهت اسراییل متهم ردیف اول این ترور به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: به هر حال مشخص است اولین متهم اسرائیل است چرا که در نگاه اول غیر اسرائیل متهم اولی وجود ندارد. با توجه به اینکه آمریکا دوره گذار از قدرت را طی می‌کند و درگیر مسائل داخلی و کروناست، لذا فعلا می‌توان این گونه تحلیل کرد که رژیم صهیونیستی اولین متهم ترور است چرا که کشور دیگری دلیلی برای انجام چنین کار شنیعی پا پیش نمی‌گذارد و چنین جرأتی به خود نمی‌دهد.

استاد روابط بین الملل درباره دلایل ترور شهید فخری زاده خاطر نشان کرد: دلایل مختلفی برای انجام این ترور از سوی رژیم صهیونیستی می‌توان ذکر کرد. هدف اصلی سران صهیونیستی و شخص نتانیاهو ایجاد اختلال در برنامه هسته‌ای و نهایتا تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران است، آن‌ها چنین تحلیل می‌کنند که ایران به دنبال ساخت بمب هسته‌ای و تغییر موازنه قدرت در خاورمیانه است، البته در این زمینه آمریکا با رژیم صهیونیستی هم نظر است. به هر حال آن‌ها به این موضوع واقف هستند که ژاپن با بمب هسته‌ای در جنگ جهانی دوم تسلیم شد که آمریکا پیروز جنگ شد. از سال ١٩۴۵ تا کنون آمریکا از این پیروزی در صحنه جهانی سوء استفاده می‌کند لذا مترصد این هستند تا دست ایران را از هر گونه پیشرفت هسته‌ای کوتاه کنند.

علی امیدی گفت: دلیل دیگری که می‌تواند یکی از دیگر اهداف رژیم صهیونیستی در ترور باشد این است که می‌کوشند تا دولت بایدن را در عمل انجام شده قرار بدهند و رابطه تخاصم بین ایران و آمریکا و ایران و کشور‌های عربی ادامه بیابد. به قول شهید موسی صدر اسرائیل شر مطلق است و بقای خود را دائما در ایجاد شرارت می‌بیند در نتیجه ایجاد آرامش و تحقق وعده بازگشت بایدن به حال و برجام، و اینکه ارتباط ایران و آمریکا در موقعیت تنش زدایی قرار بگیرد، این موضوع به نفع اسرائیل قلمداد نمی‌شود.

استاد روابط بین الملل تصریح نمود: دلیل دیگری که قابل مطرح شدن است نمایش قدرت رژیم صهیونیستی در کشور ما و ترور مسوولان ماست. با توجه به این دلیل انتظار می‌رود که مقامات امنیتی به این موضوع به افکار عمومی پاسخ بدهند که وقتی شهید فخری زاده برنامه مسافرتی خارج از تهران داشته و در چنین ساعتی برمی گردد، چرا حفاظت‌های لازم از وی به عمل نیامده است؟ شب گذشته یک مقام اطلاعاتی اسرائیل در تویتر گفت: هیچ کدام از عاملین ترور دستگیر نشدند! این نمایش قدرت درس مهمی برای مسوولان امنیتی ماست که باید از حالت شعاری خارج شویم و با قضایای مهمی مثل شهادت سردار سلیمانی یا شهادت شهید فخری زاده شعاری برخورد نکنیم.

علی امیدی تاکید کرد: وقتی از عبارت” انتقام سخت” استفاده می‌شود حتما باید در عمل پیاده شود. صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بار‌ها و بار‌ها بسیاری از مسوولین و دانشمندان ما را شهید کردند، اما عکس العمل شدیدی حس نکردند، بنابراین از این جهت باید از حالت شعاری خارج شویم و اگر عملا قادر به انجام اقدام عملی نیستیم و در اقدامات عملی محدودیت داریم شعار‌هایی داده شود که امکان انجام آن باشد، نه اینکه مردم احساس کنند حرف و عمل مسوولین یکی نیست. اقدام دومی که حتما باید صورت بگیرد پالایش و بازنگری در سیستم اطلاعاتی است که دشمن به راحتی نتواند در آن رخنه کند، لذا نیازمند یک کار اساسی هستیم چرا که اگر بحث امنیت کشور دچار خدشه شود قطعا به کاهش سرمایه اجتماعی می‌انجامد که نتیجه خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.