تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 - 17:46
کد خبر : 31111

چطور چاپ لیوان کاغذی رونق گرفت ؟

چطور چاپ لیوان کاغذی رونق گرفت ؟

لیوان کاغذی یکی از محصولات پرطرفداری بوده که در بسیاری از موارد جایگزین لیوان‌های شیشه‌ای شده است. کاغذ ماده‌ای بادوام است که بسیاری از گزینه‌های سازگار با محیط ‌زیست از تجزیه‌ پذیری گرفته تا قابل بازیافت بودن را در خود دارد. همین عامل باعث شده است تا شاخه‌های کاری بسیار زیادی در این زمینه به

لیوان کاغذی یکی از محصولات پرطرفداری بوده که در بسیاری از موارد جایگزین لیوان‌های شیشه‌ای شده است. کاغذ ماده‌ای بادوام است که بسیاری از گزینه‌های سازگار با محیط ‌زیست از تجزیه‌ پذیری گرفته تا قابل بازیافت بودن را در خود دارد. همین عامل باعث شده است تا شاخه‌های کاری بسیار زیادی در این زمینه به وجود بیاید. یکی از این موارد چاپ لیوان کاغذی است؛ سیستم کاری آسان و در عین حال پر درآمد که می‌تواند نیروی کار بسیار زیادی را به خود جذب کند.

لیوان های کاغذی به دلیل سهولت در استفاده و راحت بودن در بسیاری از مواقع نسبت به لیوان‌های شیشه‌ای ترجیح داده می‌شوند؛ به همین دلیل قصد داریم در این مطلب اطلاعاتی در مورد استفاده از لیوان‌های کاغذی با نوشیدنی سرد و گرم و سایر اطلاعات مربوط به این محصول را مورد بررسی قرار دهیم.

آیا لیوان‌های کاغذی بار بزرگی برای دفن زباله است؟

طبق آژانس حفاظت از محیط ‌زیست ایالات متحده، تمام بسته‌بندی‌های خدمات غذایی، کاغذ و پلاستیک، تنها درصد کمی از زباله‌های جامد شهری را تشکیل می‌دهند. این زباله‌ها در محل‌های دفن زباله دور ریخته می‌شوند. به ‌طور کلی لیوان‌های یکبار مصرف از پلاستیک یا کاغذ ساخته می‌شوند.

هرکدام از آن‌ها تأثیر جداگانه‌ای بر محیط ‌زیست دارند. دولت‌های محلی نیز همچنان به تنظیم فوم پلی‌استایرن در برخی بازارها ادامه می‌دهند. کسب وکارهایی که به لیوان‌های فومی متکی هستند، اکنون باید گزینه‌های دیگر را در نظر بگیرند.

آیا لیوان‌های کاغذی در مراکز بازیافت پذیرفته می‌شوند؟

تعداد فزاینده‌ای از مشتریان می‌توانند لیوان‌ کاغذی را از طریق برنامه‌های بازیافت مسکونی یا فروشگاهی بازیافت کنند. کاغذ به ‌طورکلی بازیافتی‌ترین منبع در کشورهای پیشرفته اروپایی است. بر حسب درصد، کاغذ بیشتری در مقایسه با ترکیب‌های شیشه، قوطی‌های آلومینیومی و پلاستیک بازیافت می‌شود. سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا گزارش داد که در سال ۲۰۱۴، ۹۶ درصد از جمعیت ایالات متحده به بازیافت کاغذ و مقوا دسترسی داشتند. ۷۵ درصد از بسته‌بندی‌های ساخته شده از کاغذ و مقوا در سال ۲۰۱۳ بازیابی شد.

آستر پلاستیکی لیوان‌های کاغذی بازیافت می‌شود؟

درست است که لیوان کاغذی دارای روکش پلاستیکی برای جلوگیری از نشتی است، اما این بدان معنا نیست که این لیوان بازیافت نمی‌شود. قسمت بیشتر این محصولات کاغذی می‌توانند بازیافت شوند. دلیل این موضوع نیز آن است که برخی از کارخانه‌های فعال در زمینه تولید کاغذ، تأسیساتی دارند که مواد بازیافتی را پردازش و به محصولات جدید تبدیل می‌کنند. پلاستیک از این موارد برداشته می‌شود و فیبر ارزشمندی باقی می‌ماند.

چطور چاپ لیوان کاغذی رونق گرفت ؟

آیا مشتریان لیوان کاغذی را دور می‌ریزند ؟

بسته به موقعیت مکانی شما، لیوان‌های کاغذی را می‌توان در خانه مشتریان، فروشگاه‌ها یا در سطل‌های بازیافت عمومی بازیافت کرد. آیا تا به ‌حال در مورد دستگاه‌های “خودکار فروش معکوس” شنیده‌اید؟ نصب یکی از آن‌ها را در محل در نظر بگیرید و به مشتریان خود برای بازگرداندن فنجان‌هایشان برای بازیافت پاداش دهید. اگر می‌دانید که جامعه شما لیوان‌های کاغذی را برای بازیافت می‌پذیرد، حتماً موضوع این دستگاه‌ها را از طریق تابلوهای فروشگاهی و رسانه‌های اجتماعی با مشتریان خود در میان بگذارید و به آن‌ها اطلاع رسانی کنید.

اهمیت کم به گزینه‌های بازیافتی ‌تر

آگاهی زیست‌ محیطی در ذهن بسیاری از مصرف‌کنندگان فروشگاه‌ها است. در حالی‌که بحث در مورد رفتار بازیافت در میان مردم وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهد که محتوای بازیافتی و قابلیت بازیافت برای افراد ۲۵ تا ۳۳ ساله مهم است. بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات مردم باید به سمت خرید گزینه‌های بازیافتی‌تر بروند. ارائه لیوان کاغذی و کمک به مصرف‌کنندگان در درک دلایل استفاده از آن‌، می‌تواند برند لیوان شما را در جایگاه مثبتی برای مشتریان فعلی و آینده قرار دهد.

به حداکثر رساندن سود لیوان‌های کاغذی

از آنجا که مصرف‌کنندگان گزینه‌های زیادی برای خرید نوشیدنی دارند، درک کیفیت بالا و تجربه برتر برای خریدهای تکراری ضروری است. همچنین انتخاب‌های خرده‌ فروشان در لیوان‌ها، تأثیری واقعی بر تجارت آن‌ها دارد. برای انتخاب بهترین لیوان، به دنبال لیوان‌های کاغذی باشید که محکم، ایمن و کاربرپسند باشند.

بازاریابی با لیوان کاغذی

باید از فنجان‌های خود به‌ عنوان ابزار بازاریابی استفاده کنید. طراحی فنجان‌های شما، پیام‌های سفارشی یا حتی تبلیغات جذاب، همگی می‌توانند تجربه و ارزش ویژه‌ای را در خاطر مصرف‌کنندگان به‌ جا بگذارند. قابلیت‌های چاپ این روزها به طرز شگفت‌انگیزی پیچیده شده است. قیمت عمده لیوان‌ کاغذی باید طوری باشد که برای مشتریان مقرون به صرف باشد.

این چاپ‌ها امکان رنگ‌های سفارشی، پیام‌ها، حتی جوهرهای حساس به دما و قابلیت‌های خراش و جداسازی را فراهم می‌کند. کسب و کارها باید نگرانی‌های اقتصادی خود را با نگرانی‌های زیست محیطی متعادل کنند. به هنگام انتخاب در مورد لیوان، طبیعتاً کاغذی بودن مهم است.

حقایق جالب در مورد فنجان‌ها و لیوان‌های کاغذی

  • تنها در ایالات متحده سالانه ۵۸ میلیارد لیوان کاغذی به بیرون ریخته می‌شوند.
  • هر چهار لیوان تولید شده برابر با یک پوند گازهای گلخانه‌ای C02 است.
  • سالانه ۲۰ میلیون درخت برای ساخت لیوان‌های کاغذی قطع می‌شوند.
  • سالانه ۱۲ میلیارد گالن آب در ساخت لیوان‌های کاغذی استفاده می‌شوند.
  • ۵۳۰۰۰ خانه می‌توانند هر سال با انرژی‌ای که برای ساخت و دفع لیوان‌های کاغذی استفاده می‌شود، تغذیه شوند.
  • بسیاری از لیوان‌های کاغذی با پلاستیک پوشانده شده‌اند و بنابراین قابل بازیافت نیستند.

لیوان‌ها چگونه از کاغذ ساخته می‌شوند؟

پس از اتمام فرآیند ساخت کاغذ، به دلایل مختلف به تأسیسات دیگری منتقل می‌شود که یکی از این تأسیسات، چاپ لیوان کاغذی است. لیوان‌ها ممکن است بسته به نوع آن‌ها نیاز به گذراندن چند مرحله داشته باشند. تعداد مراحل بستگی به چاپ یا عدم چاپ آن‌ها دارد. اگر چاپ داشته باشند، قبل از اینکه برش و تا زده شوند، روی لیوان‌های کاغذی چاپ صورت می‌گیرد.

سپس لیوان‌ها به‌صورت خمیده بریده می‌شوند. بعد از آن این برش‌ها، به دستگاهی می‌روند که لیوان‌های کاغذی را تا می‌کند. در مرحله آخر کف لیوان‌های کاغذی داخل آن‌ها گذاشته می‌شود تا ساختار لیوان محکم شود. بسیاری از لیوان‌های کاغذی نیز برای اهداف بازاریابی استفاده می‌شوند و به همین دلیل با آرم کافی‌شاپ یا شرکتی که از آن‌ها استفاده می‌کند، چاپ می شوند.

چطور چاپ لیوان کاغذی رونق گرفت ؟

چگونه تعهد خود را به محیط ‌زیست نشان دهیم؟

  • با خرید لیوان کاغذی عایق دیگر نیازی به لیوان‌های مقوایی نیست.
  • لیوان‌های ساخته شده با مواد بازیافتی را انتخاب کنید.
  • لیوان‌های ساخته شده از الیافی که از جنگل‌های پایدار (جنگل‌هایی که نحوه بهره‌برداری از آن‌ها طوری است که برای نسل‌های حال و آینده نیز باقی و پایدار است) تهیه شده‌اند را انتخاب کنید.

سخن آخر

طبق اطلاعاتی که درمورد لیوان کاغذی گفته شد، موادی که فنجان یا لیوان شما از آن ساخته شده است به همان اندازه که عملکرد شما مهم است، اهمیت دارد. عملکرد شما و جنس لیوان به مشتریان نشان می‌دهد که چگونه می‌خواهیدکسب ‌و کار شما را برای داشتن محیط زیستی بهتر درک کنند. به‌علاوه، در برخی مناطق کشور، انتخاب مواد در حال محدود شدن است؛ زیرا مقررات زیست ‌محیطی استفاده از لیوان‌های فوم پلی‌استایرن را محدود می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.