تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهریور 1401 - 8:57
کد خبر : 36635

چه افرادی نباید از تردمیل استفاده کنند:

چه افرادی نباید از تردمیل استفاده کنند:

تردمیل یکی از بهترین دستگاه های ورزشی است که حالتی شبیه به پیاده روی را برای شما به همراه خواهد داشت و موتور دار بوده و تسمه پهنی دارد. تردمیل ها یک مانیتور دارند که کاربر می تواند به واسطه آن اطلاعاتی نظیر زمان، سرعت، کالری و… را مشاهده نمایند. وجود تسمه در تردمیل منجر

تردمیل یکی از بهترین دستگاه های ورزشی است که حالتی شبیه به پیاده روی را برای شما به همراه خواهد داشت و موتور دار بوده و تسمه پهنی دارد. تردمیل ها یک مانیتور دارند که کاربر می تواند به واسطه آن اطلاعاتی نظیر زمان، سرعت، کالری و… را مشاهده نمایند.

وجود تسمه در تردمیل منجر به حرکت صفحه تردمیل خواهد شد و کاربر با قرار گرفتن بر روی آن می تواند راه برود. کار کردن با تردمیل پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی قابل استفاده است و به جهت از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و افراد زیادی برای خرید تردمیل خانگی یا حتی تردمیل باشگاهی اقدام می کنند.

پیش از اینکه این مطلب را بخوانید، بد نیست بدانید که پیشتر مطلبی درباره سلامتی، تناسب‌اندام و کنترل وزن منتشر شد که می توانید بخوانید. در ادامه به نبایدهای استفاده کنندگان پرداختیم.

به طور کلی عده ای نباید از تردمیل استفاده کنند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالمندانی که نمی توانند تعادل شان را حفظ کنند (اگر پزشک توصیه استفاده از تردمیل را به سالمند داشته باشد می‌تواند با سرعت آهسته از تردمیل و بدون شیب استفاده نماید).
  • افرادی که مداوم مچ پاهایشان پیچ میخورد؛ این افراد نباید اصلا ورزش کردن با تردمیل را انتخاب کنند. اگر فردی دارای مشکلات مفصلی و استخوانی نباشد می‌تواند بدون مشکل از تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی استفاده نمایند و محدودیتی در این رابطه وجود ندارد.
  • برای افرادی که زانوهای پرانتزی با شدت بالا دارند استفاده از تردمیل به هیچ عنوان توصیه نمی شود
  • افرادی که درمانهای تعویض مفصل یا جراحی دیسک کمر دارند نباید تردمیل را برای ورزش انتخاب کنند
  • اگر دچار اسیب های رباط های صلیبی زانو شده اید که درمان نشده اند نباید از تردمیل استفاده کنید
  • برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها از ۳۰ بالاتر بوده و جزء چاق ها محسوب می شوند استفاده از تردمیل توصیه نمی شود.
  • در صورت داشتن ستون فقرات، ساییدگی غضروف و آرتروز نباید از تردمیل استفاده کرد.
  • اگر در شرایط خاص پزشک استفاده از تردمیل را به بیمار توصیه کرده باشد میتواند با نظر پزشک ورزش کردن با تردمیل را آغاز نماید.

اگر برای اولین بار از تردمیل استفاده می کنید ممکن است به شما حس سرگیجه داده شود و تعادل تان را از دست بدهید. اگر قبل از شروع تمرین با تردمیل لباس مناسب و کفش خوبی نپوشید ممکن است بعدها دچار مشکلات پوستی شوید و البته به میزان دمای محیطی که تردمیل شما در آن قرار دارد نیز باید توجه ویژه ای می شود چرا که در غیر این صورت افت فشار خون را به دنبال خواهد داشت.

مدت زمان صحیح استفاده از تردمیل

اگر میخواهید بهترین نتیجه را از تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی دریافت کنید توصیه می شود در تمام روزهای هفته به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه دویدن با سرعت متوسط را با تردمیل داشته باشید اما افرادی که به تازگی برای خرید تردمیل اقدام کرده‌اند باید در هفته های اول مدت زمان ورزش کردن خود را با تردمیل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار بدهند.

با خرید تردمیل میتوانید تمرینات هوازی را در خانه و در باشگاه به صورت پیوسته انجام بدهید؛ اما اگر از نظر بودجه ای برای خرید تردمیل دچار مشکل هستید و نمی توانید به صورت یکجا هزینه را پرداخت کنید کافیست که از تخفیفات تابستانه هایپرجیم یا فروش اقساطی این مجموعه معتبر استفاده کنید.

بهترین زمانی که شما می‌توانید تمرینات هوازی، قلبی و عروقی را انجام بدهید صبح زود می باشد اما اگر به دنبال لاغری و چربی سوزی با تردمیل هستید باید حتماً به صورت ناشتا تمرینتان را شروع کنید و پس از ۳۰ دقیقه تمرین هوازی صبحانه تان را میل نمایید. برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری میتوانید خرید تردمیل از جمله تردمیل خانگی، تردمیل باشگاهی و… را انتخاب کنید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.