تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1402 - 13:42
کد خبر : 109055

چگونه بهترین پارچه کانتینری را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین پارچه کانتینری را انتخاب کنیم؟

به طور کلی پارچه کانتینری برای محافظت از کالا در برابر عوامل محیطی استفاده می‌شود. این پارچه به صورت ضد آب ساخته شده که در اندازه ها و قیمت های مختلف موجود است. پارچه کانتینری به دلیل مقاومت بالا و قابلیت استفاده چندین باره بسیار مورد توجه صنعت حمل و نقل و صنایع مختلف است.

به طور کلی پارچه کانتینری برای محافظت از کالا در برابر عوامل محیطی استفاده می‌شود. این پارچه به صورت ضد آب ساخته شده که در اندازه ها و قیمت های مختلف موجود است. پارچه کانتینری به دلیل مقاومت بالا و قابلیت استفاده چندین باره بسیار مورد توجه صنعت حمل و نقل و صنایع مختلف است. معمولاً در تولید این نوع پارچه، موادی مانند پلی اتیلن به کار برده می‌شود که برای کاربردهایی مانند پوشش کالا ها و وسایل نقلیه در هوای آزاد و محافظت از آن ها در برابر باران، برف، گرد و غبار و شرایط آب و هوایی نامناسب، بکفپوش یا تجهیزات ضد باران در مناطق کمپینگ و غیره مناسب است.

 

پارچه کانتینری یک رو و پارچه کانتینری دو رو چه تفاوتی دارند؟

روش تولید و پوشش این دو نوه پارچه باعث ایچاد تمایز بین پارچه کانتینری یک رو و پارچه کانتینری دو می‌شود. در پارچه کانتینری یک رو فقط یک طرف پوشش با مقاومت بالا دارد و طرف دیگر این خاصیت را ندارد. این نوع پارچه اغلب دارای ضخامت کمتری بوده و به عنوان یک گزینه سبک‌تر و مناسب برای مواردی که وزن مهم است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در پارچه کانتینری دو رو از دو لایه پوششی با در برابر عوامل محیطی مانند آب و اشعه UV در دو طرف پارچه استفاده شده است، به همین دلیل به عنوان یک گزینه مقاوم‌تر در برابر شرایط جوی سختر یا برای محمولات حساس‌تر بیشتری نسبت به پارچه کانتینری یک رو شناخته می‌شود. همچنین به دلیل دو لایه بودن پارچه کانتینری دو رو ، این نوع پارچه سنگین‌تر و گران‌تر است. البته گاهی نیاز به مقاومت بالا وجود ندارد، از همین رو پارچه های یک رویه می تواند کاربرد بهتری داشته باشند. در تولید پارچه ضد آب  علاوه بر مواد و الیاف طبیعی، از الیاف مصنوعی مانند پلی استر نیز استفاده می شود. این الیاف سازگار با محیط زیست نیستند و ظاهری براق به پارچه می دهند.

 

ویژگی‌های پارچه کانتینری

پارچه کانتینری دارای ویژگی‌منحصر به فردی است که در ادامه شرح داده می‌شود:

نفوذپذیری هوا

در  تولید پارچه های کانتینری باید قابلیت ورود و خروج جریان هوا، به خصوص در کاربردهای نظامی در نظر گرفته شود. عوامل موثر بر نفوذپذیری هوا شامل ساختار پارچه پایه، تراکم، مواد، نوع ماده تکمیل کننده ضد آب و چسبندگی رزین است. با افزایش میزان چسبندگی رزین، نفوذپذیری هوای کاهش می یابد.. به طور کلی، بیشتر چادرهای قابل نفوذ هوا از پنبه، وینیلون، لاک و سایر پارچه های کوتاه بافته شده با موم پارافین یا رزین اکریلیک ساخته می شوند.

استحکام کششی

پارچه کانتینری در حین استفاده تحت کشش های مختلفی است. برای مثال: در حین استفاده، تحت تأثیر نیروهای اضافی مانند باد، باران و صرفه جویی در انرژی قرار می گیرد  با وجود این کشش‌های خارجی، هنوز هم باید شکل اولیه خود را حفظ کند و به راحتی تغییر شکل ندهد. این امر مستلزم آن است که پارچه کانتینری با کیفیت دارای استحکام کششی بالاتری باشد و نباید در جهت تار و پود تفاوت زیادی در استحکام کششی داشته باشد.

به طور کلی، پایه پارچه کانتینتری از پلی استر با استحکام بالا، وینیلون و سایر پارچه های فیبر بلند ساخته شده است و برای پوشش ضد آب با رزین وینیل کلرید و رزین پلی اتیلن کلروسولفوناته. استحکام محصول عمدتاً با استحکام مواد الیافی و چگالی پارچه تعیین می شود.

پارچه های کانتینری بدلیل استفاده در شرایط خاص و نامناسب جوی، اغلب تحت تنش هستند. ازدیاد طول پارچه نباید خیلی زیاد باشد و ثبات ابعادی آن با ویژگی های خزش مواد تعیین می شود.

مقاومت در برابر سایش و پارگی 

عمده آسیب دیدگی پارچه کانتینری ناشی در اثر پارگی و سایش ایجاد می شود، بنابراین مقاومت در برابر پارگی شاخص مهمی از کاربرد این پارچه است. استحکام پارگی به این بستگی دارد که آیا برزنت استفاده شده در پارچه کانتینری در اثر حرکت اجسام پاره می شود یا پس از ایجاد سوراخ در آن، یک ترک ساختاری بزرگ ایجاد می کندو  بنابراین، زمانی که  تنش بالا است، پارچه باید دارای استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر پارگی باشد.

مقاومت در برابر آب

مقاومت در برابر آب یکی از ویژگی های مهم پارچه کانتینری است. از طریق غوطه وری در، چربی وینیل کلرید، شکاف های بافت پارچه پر می شود تا یک سطح پوششی تشکیل شود. اگر میزان چسبندگی رزین در واحد سطح از حد معینی بیشتر شود، مقاومت در برابر آب مشکلی ایجاد نمی کند. اگر لایه پوشش نازک باشد، لایه پوششی هنگام خم شدن، مالش دادن یا ساییدگی سطح به راحتی ترک می خورد که ممکن است باعث نفوذ آب شود.

چگونه بهترین پارچه کانتینری را انتخاب کنیم؟

عوامل موثر در قیمت پارچه کانتینری

عوامل مختلفی بر قیمت گذاری پارچه کانتینری تاثیرگذار است. نوع مواد اولیه در تولید پارچه کانتینری به طور مستقیم بر قیمت نهایی تاثیر دارد. پارچه‌های با کیفیت بالا اغلب از الیاف مقاوم و با دوامی تهیه می‌شوند که ممکن است گرانترین باشند. پارچه‌های با ضخامت بالا و وزن بیشتر که الیاف بیشتری در آنها به کار برده شده نیز سبب افزایش هزینه تولید می‌شوند.

معمولا ضخامت پارچه کانتینری سبک وزن  ۵ الی میل است و ضخامت پارچه کانتینری سنگین  به ۱۱ الی ۱۳ میل است. سایز بندی این نوع پارچه در عرض های ۱۰۰ تا ۲۰۰ سانتی متری است و با توجه به نوع کاربرد مدنظر در وزن ۲۲۰ الی ۷۴۰ گرم بر متر مربع نیز تولید می شود.

پس از بررسی استحکام پارچه کانتینری، باید اندازه گیری های لازم را از فضایی که قصد نصب پارچه را دارید انجام دهید. همچنین با توجه کاربرد مورد نظر باید یک رو یا دو رو بودن پارچه را نیز تعیین کنید که این خود بر قیمت پارچه کانتینری تاثیر دارد.

پارچه‌های مقاوم در برابر آب، اشعه UV و شرایط جوی سخت اغلب هزینه بیشتری دارند. این خصوصیات مقاومتی افزون بر ارتقاء کیفیت، می‌توانند تأثیر زیادی در تعیین قیمت داشته باشند. استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در تولید پارچه نیز می‌تواند به افزایش کارایی و کاهش هزینه تولید کمک کند.

هرچقدر حجم سفارشات بالات باشد در تعیین قیمت پارچه کانتینری اثر دارد. سفارشات در تعداد بالا معمولا منجر به تخفیفات قیمتی می‌شود. شرایط عرضه و تقاضا در بازار نیز بر قیمت پارچه تأثیر دارد. در شرایطی که تقاضا بالا و عرضه کم است، قیمت معمولاً افزایش می‌یابد و برعکس.

 

خرید و قیمت پارچه کانتینری

مجموعه دنیای چادر با بیش از ۲۰ سال سابقه درتولید انواع پارچه برزنتی گزینه مناسبی برای خرید پارچه کانتینری با قیمت ارزان به صورت عمده و جزئی است. این مجموعه، داری انواع پارچه کانتینری است که از نظر جنس و کیفیت و رنگ بندی دارای تنوع زیادی بوده و با بهترین مواد اولیه تولید شده است واین پارچه را با ضمانت پس از فروش  به مشتریان گرامی عرضه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید پارچه کانتینری با کارشناسان دنیای چادر تماس بگیرید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.