تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 13:56
کد خبر : 105094

متخصص تغذیه عنوان کرد؛

چگونه وزن خود را کاهش دهیم/ نفس های عمیق بکشید

چگونه وزن خود را کاهش دهیم/ نفس های عمیق بکشید

یک متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص راه های کاهش وزن به گفتگو پرداخت.

به گزارش تیتر داغ؛ منصور رضایی، در برنامه مادر کودک شبکه سلامت سیما، گفت: از نظر علمی ثابت شده مصرف غذاهای فست فود با تأثیرات منفی بر روی خلق و خوی افراد همراه است، بنابراین اگر می‌خواهید خلق و خوی خوبی داشته باشید از غذاهای خانگی بر پایه سبزیجات و گوشت سفید استفاده کنید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: نفس‌های عمیق بکشید. یکی از مهم‌ترین توصیه‌های ما متخصصین تغذیه، در کنار خوب جویدن، خوب نفس کشیدن است، زیرا تنفس کوتاه متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد. با کشیدن نفس عمیق، سیکل کرپس فعال می‌شود و فرایند چربی سوزی بدن بهینه و سریع‌تر می‌شود.

رضایی توصیه کرد: روزی ۵ بار و هر بار، ۵ دقیقه نفس عمیق بکشید تا سالم‌تر باشید، این توصیه به خصوص در افرادی که به دلیل کهولت یا بیماری، توانایی تحرک ندارند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این متخصص تغذیه افزود: برای طعم دار و مزه دار کردن غذا، به جای نمک، از ادویه جات و همچنین ترشیجاتی مانند آبغوره و آبلیمو استفاده کنید و از همه گروه‌های غذایی به طور متعادل مصرف کنید.

رضایی در خصوص داروهای کاهنده وزن گفت: خوشبختانه داروهای محرکی که باعث کاهش اشتهای افراد می‌شدند، چندین سال است که ممنوع شده‌اند زیرا اثرات سو بر روی سیستم گردش خون و اعصاب فرد داشتند. دسته دوم، داروهای دفع کننده چربی هستند که ۳۰ درصد چربی مصرف شده در یک وعده را از راه مدفوع و پوست، از بدن خارج می‌کنند و باعث چرب شدن مدفوع می‌شوند. این داروها به همراه چربی دفعی، ویتامین‌های محلول در چربی را نیز از بدن خارج می‌کنند. همچنین در بیماران کبدی با تجویز داروی ال کارنیتین، باعث تزریق چربی به میتوکندری سلول‌ها و به دنبال آن، باعث بالا رفتن سوخت و ساز چربی می‌شوند. دقت کنید که استفاده از ال کارنتین بدون ورزش و تحرک کافی، کارآمد نخواهد بود.

وی به کسانی که می‌خواهند وزن خود را افزایش دهند توصیه کرد: در اتاق خنک غذا بخورید تا اشتهایشان زیاد شود، همچنین استفاده از ترکیبات زینک پلاس در همه افراد و مخصوصاً در کودکان، باعث افزایش وزن می‌شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.