تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 13:33
کد خبر : 118811

چین: اولویت اصلی در غزه، اجرای قطعنامه شورای امنیت است

چین: اولویت اصلی در غزه، اجرای قطعنامه شورای امنیت است

«وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اعلام دولت‌های اسپانیا، نروژ و ایرلند مبنی بر به‌رسمیت‌شناختن رسمی کشور فلسطین اعلام کرد چین معتقد است اولویت اصلی در غزه اجرای موثر قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل و تضمین آتش‌بس فوری است.

به گزارش تیتر داغ؛  «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اعلام دولت‌های اسپانیا، نروژ و ایرلند مبنی بر به‌رسمیت‌شناختن رسمی کشور فلسطین اعلام کرد چین معتقد است اولویت اصلی در غزه اجرای موثر قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل و تضمین آتش‌بس فوری است.

وی در ادامه افزود: چین به همکاری با جامعه بین‌المللی برای ایفای نقش سازنده در تلاش‌ها برای پایان دادن به مناقشه (جنگ غزه) در اولین زمان ممکن و ترویج راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین ادامه خواهد داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین واکنش نشان داد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس از تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس از تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شاختن کشور فلسطین استقبال کرده و آن را گامی مهم در مسیر تثبیت حق خود در این سرزمین و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس می‌دانیم.

حماس تاکید کرد: ما کشورهای سراسر جهان را به اعتراف به حقوق ملی و مشروع‌ ملت فلسطین و حمایت از مبارزات این ملت در مسیر رسیدن به آزادی و استقلال و پایان اشغالگری در سرزمین خویش فرامی‌خوانیم.

منبع: گلوبال‌تایمز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.