تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1402 - 10:47
کد خبر : 100462

ژاپن، آلمان و فرانسه به قمر مریخ می روند

ژاپن، آلمان و فرانسه به قمر مریخ می روند

آلمان و فرانسه توافق کرده اند تا در یک ماموریت سفر به مریخ همکاری و کاوشگری برای اکتشاف یکی از قمرهای مریخ به نام فوبوس بسازند.

به گزارش تیتر داغ؛ کاوشگر مذکور در ماموریت « MMX» ژاپن به فضا ارسال می شود و روی سطح قمر فوبوس با گرانش اندک فعالیت می کند.

البته سال گذشته در نمایشگاه هوایی پاریس ساخت این کاوشگر اعلام شد که قرار است قمر مریخ را بررسی کند و نمونه های خاک آن را به زمین برگرداند.

در همین راستا سازمان اکتشافات فضایی ژاپن(JAXA) با مرکز هوافضای آلمان و سازمان فضایی فرانسه در اجرای ماموریت MMX همکاری می کند. علاوه بر آن توسعه کاوشگر قمر فوبوس از جمله ابزارها و سیستم های آن تقریبا تکمیل شده است. البته تاریخ تعیین شده برای تکمیل آن نیز تابستان ۲۰۲۳ میلادی اعلام شده بود.

هیروشی یاماکاوا رییس JAXA در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: ما درباره همکاری با آلمان و فرانسه در ماموریت MMX بسیار هیجان زده هستیم که هدف آن شفاف سازی سرچشمه فوبوس(یکی از ۲ قمر ماه) برای نخستین بار در تاریخچه اکتشافات فضایی است.

او در ادامه افزوده است: ژاپن در خصوص ماموریت هایابوسا ۲ برای بازگرداندن نمونه خاک سیارک به زمین با آلمان و فرانسه همکاری کرده است.

ماموریت MMX یک نمونه واقعی از چگونگی انجام ماموریت های فضایی چالش برانگیز با همکاری های بین المللی است.

منبع: اینترستینگ انجینرینگ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.