تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 3:56
کد خبر : 26475

کاخ سفید، روسیه را به تنش‌زدایی با اوکراین فراخواند

کاخ سفید، روسیه را به تنش‌زدایی با اوکراین فراخواند

کاخ سفید با درخواست از روسیه برای حل و فصل تنش‌ها با اوکراین، تاکید کرد که مستقیما نگرانی‌هایش را درباره تقویت حضور نظامی مسکو ابراز کرده است.

به گزارش تیتر داغ: «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید جمعه در جمع خبرنگاران گفت: ما همچنان نگرانی‌هایی جدی درباره تحرکات نظامی و لفاظی‌های تند و تیز روسیه در قبال اوکراین داریم و از مسکو می‌خواهیم تا اقدام به تنش‌زدایی کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هم هشدارهای خودش را داشت. او پنج‌شنبه گفت که غرب دستورات روسیه مبنی بر عبور نکردن از “خطوط قرمز” را بسیار ساده قلمداد کرده است.

روز جمعه کاخ کرملین اعلام کرد، این اظهارات واکنشی به اقدامات تحریک‌آمیز ناتو از جمله با مسلح ساختن اوکراین بوده است. اوکراین مخالف افزایش تحرکات نظامی روسیه در نزدیکی مرز ۱۹۴۴ کیلومتری مشترک خود با روسیه است.

با وجود فهرستی بلند بالا از مناقشات، کرملین تماس‌های عالی‌رتبه با واشنگتن را حفظ کرده و ظاهرا درباره یک نشست احتمالی میان ولادیمیر پوتین و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که ادامه نشست ابتدایی آنها باشد که ژنو در ماه ژوئن میزبان آن شد و پوتین گفت که زمینه را برای ارتقای روابط هموار می‌کند، صحبت کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.