تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 - 8:44
کد خبر : 28461

کاربران مراقب پیامک‌های جعلی تحت عنوان سامانه ثنا باشند

کاربران مراقب پیامک‌های جعلی تحت عنوان سامانه ثنا باشند

رئیس پلیس فتا البرز گفت: سایت ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضاییه برای ارسال ابلاغیه‌های الکترونیک است و مردم مراقب پیامک‌های جعلی کلاهبرداران باشند.

به گزارش تیتر داغ ؛  سرهنگ رسول جلیلیان گفت: کلاهبرداران با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی پیامک هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از نا آگاهی آن ها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می کنند درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

او گفت: علت دسترسی به اطلاعات و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران، اعتماد آن ها به افراد ناشناس، پیامک‌های دریافتی و لینک‌های موجود در فضای مجازی است که می طلبد کاربران دقت لازم برای هرگونه درخواست وجه حتی با مبالغ اندک تحت عنوان سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضایی ثنا یا هر عنوان دیگری جعلی را داشته باشند.

به گفته رئیس پلیس فتای البرز کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.