تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 10:58
کد خبر : 101447

کارشناس آمریکایی: ناتو بزرگترین تهدید کنونی برای بشریت است

کارشناس آمریکایی: ناتو بزرگترین تهدید کنونی برای بشریت است

کارشناس آمریکایی با انتشار مقاله‌ای با اشاره به جنایت‌های نیروهای ناتو در مناطق مختلف جهان تأکید کرد این سازمان نظامی هم‌اکنون بزرگترین تهدید برای بقای بشریت است.

به گزارش تیتر داغ؛ «آلفرد دوزیاس»، کارشناس سابق شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد با انتشار مقاله‌ای در گلوبال‌تایمز نوشت که سازمان ناتو هم‌اکنون بزرگترین تهدید برای بشریت است.

وی دراین‌باره افزود: گرچه نیروهای ناتو از دهه نود میلادی مدام مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده‌اند، امروز اما بسیار مهم است که جامعه جهانی تشخیص دهد که ناتو تهدیدی برای صلح و امنیت بشریت است.

دوزیاس با اشاره به اینکه «اقدامات و تحرکات تحریک‌آمیز این سازمان نظامی بزرگترین تهدید برای بقا و تداوم زندگی انسان‌هاست.» گفت: باید سازمان ناتو را یک سازمان جنایت‌کار نامید، زیرا از سال ۱۹۹۷ تاکنون به یک «غول ژئوپلیتیک» تبدیل شده که می‌خواهد تمام جهان را تحت سلطه خود درآورد.

به گفته این کارشناس آمریکایی «هر دادگاهی با صلاحیت مناسب (در جهان) می‌تواند نیروهای نظامی ناتو را براساس قوانین موجود بشری محاکمه کند.بسیاری از تخلفات و جنایت‌های نمایندگان نیروهای ناتو مطابق با کنوانسیون لاهه و ژنو ثبت و مستندسازی شده است.»

دیروز یکشنه نیز «جفری یانگ»، سیاستمدار دموکرات آمریکایی تأکید کرد بهترین سناریویی که می‌تواند برای مردم اوکراین اتفاق بیفتد، این است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) منحل شود.

در بحبوبه ضدحملات کی‌یف علیه مسکو که سروصدای رسانه‌ای آن به مراتب بیشتر از دستاوردهای آن در میدان نبرد است، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اجلاس اخیر سران ناتو در لیتوانی، برای گرفتن قول از غربی‌ها جهت پیوستن به ناتو، به التماس افتاده بود و با این حال، کی‌یف تنها قولی که توانست بگیرد، تسلیحات بیشتر برای دمیدن هرچه بیشتر در آتش جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه بود!

جفری یانگ دراین‌باره در توییتر نوشت: بهترین اتفاق برای مردم اوکراین، انحلال ناتو و خروج همیشگی تمام تسلیحات و نیروهای آمریکا از گوشه و کنار اروپا است.

سیاستمدار آمریکایی که در حمایت از عملیات نظامی جاری روسیه در اوکراین، همواره به صراحت کلام داشته، در این پست توییتری اظهارات اخیر جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید را بازنشر کرد.

کربی که هماهنگ‌کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی واشنگتن است، گفته که ۳هزار نیروی ذخیره دیگر از آمریکا به اروپا اعزام خواهند شد و غالبا روی ماموریت‌های اجرایی و لجستیکی جهت «حمایت و حفظ حضور نظامی گسترده برای طولانی‌مدت» تمرکز خواهند داشت.

وی همچنین تاکید کرد که به‌دلیل «درک» این واقعیت که «شرایط امنیتی اروپا دستخوش تغییر شده است»، بیش از ۸۰هزار نیروی آمریکا در اروپا مستقر هستند و هدف این است که واشنگتن از «موضع و موقعیت مناسب نیروها جهت حمایت بیشتر از جبهه شرقی برای درازمدت اطمینان حاصل کند.»

برخی کاربران به توییت کربی و اظهار نظر یانگ واکنش نشان داده‌اند. یکی از این کاربران نوشت: کربی به طور ناخواسته اقرار کرد که ارتش اوکراین از بین رفته است. برخی دیگر هم نوشته‌اند که همه اینها نشانه‌ای است مبنی بر اینکه آمریکا به جای تمرکز بر مشکلات داخلی خود، به جنگ بازگشته است.

همچنین برخی از کاربران گفته‌اند که آمریکا ظاهرا برای پر کردن منافذ، نیروهای ذخیره را به خط کرده و بعضی هم کربی را بابت «اعلام مغرورانه جنگ جهانی سوم» مورد انتقاد قرار داده‌اند.

یکی از کاربران اما در اظهارنظری صریح نوشت: زمانی که هیچ نیروی آمریکایی بیرون مرزهای این کشور نباشد، جهان التیام خواهد یافت.

منبع: روسیاالیوم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.