تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 10:19
کد خبر : 103399

با حضور وزیر بهداشت؛

کاروان بهداشت و درمان اربعین بدرقه شد

کاروان بهداشت و درمان اربعین بدرقه شد

آیین بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مسئولین، صبح شنبه در بوستان ولایت برگزار شد.

به گزارش تیتر داغ؛ در این مراسم، تیم‌های بهداشت و درمان برای خدمت به زائران اربعین، راهی مناطق محل تردد و راهپیمایی اربعین شدند.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، به همراه جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، کاروان بهداشت و درمان را بدرقه کردند.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تیم‌های وزارت بهداشت، در داخل مرزهای جغرافیایی کشور انجام می‌شود.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین، گفت: با توجه به تجربه سال گذشته پیش بینی‌هایی را انجام دادیم که بتوانیم وضعیت مناسبی را از نظر بهداشت و درمان زائران حسینی ایجاد کنیم.

وی از تجهیز یک بیمارستان در پایانه شلمچه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد زائران ما از دو مرز شلمچه و مهران عازم کربلا می‌شوند یک مرکز بیمارستانی دیگر هم در پایانه مهران تأسیس کردیم.

وزیر بهداشت گفت: در مرز خسروی یک طبقه مرکز درمانی مجهز آماده کردیم و مراکز عقبه بیمارستانی هم در ایلام، آبادان و خرمشهر در آماده باش تا خدمات کاملی به زائران اربعینی ارائه بدهند.

وی از اعزام ۳۷۰ دستگاه آمبولانس به منطقه برای خدمت رسانی به زائران خبر داد و افزود: علاوه بر آن ۳۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس ۱۳ تخته به عنوان بیمارستان‌های متحرک، پیش بینی شده است.

عین اللهی با اشاره به گرمای هوای، گفت: به زائران توصیه می‌کنیم پیاده روی خود را صبح زود یا شب هنگام انجام دهند تا دچار گرمازدگی نشوند.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور کادر درمان برای خدمت به زائران اربعین، افزود: برای اولین بار امکان اعمال جراحی پزشکان ایرانی در بیمارستان‌های عراقی فراهم شده تا اگر نیاز شد مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.