تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 13:16
کد خبر : 110968

گزارش محققان چینی؛

کاهش تدریجی وزن به افزایش طول عمر مبتلایان آرتروز کمک می کند

کاهش تدریجی وزن به افزایش طول عمر مبتلایان آرتروز کمک می کند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که استفاده از یک داروی کاهش وزن برای کمک به کاهش تدریجی وزن به افزایش طول عمر افراد مبتلا به آرتروز لگن یا زانو کمک می کند.

به گزارش تیتر داغ؛ تیمی از محققان آمریکایی و چینی دریافتند افراد مبتلا به ورم مفاصل که به سرعت وزن خود را کاهش دادند، هیچ فایده‌ای از نظر طول عمر و حتی کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی نداشتند.

«جی وی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مرکزی جنوبی در چانگشا چین، می‌گوید: «پیام این مطالعه این است: کاهش تدریجی وزن با داروهای ضد چاقی ممکن است سلامت کلی بیماران دارای اضافه وزن یا چاقی مبتلا به آرتروز زانو یا لگن را بهبود بخشد.»

چاقی می‌تواند آرتریت مفاصل را تشدید کند و یک عامل خطر شناخته شده برای مرگ زودرس است. در مطالعه جدید، گروه وی نتایج را برای بیش از ۶۵۰۰ فرد بریتانیایی، ۴۰ ساله یا بالاتر، که دارای اضافه وزن یا چاقی و همچنین آرتریت زانو یا لگن بودند، ردیابی کردند.

برخی برای کمک به کاهش وزن از داروهای کاهش وزن استفاده کردند. تیم وی نتایج خود را برای شرایط مختلف سلامتی و مرگ در یک دوره پنج ساله پیگیری کردند.

محققان دریافتند که به نظر می‌رسد فواید برای سلامتی و طول عمر به سرعت کاهش وزن افراد بستگی دارد.

این مطالعه نشان داد که در طول پنج سال پیگیری، ۴ درصد از افراد مبتلا به آرتریت که کاهش وزن یک ساله «آهسته تا متوسط» را تجربه کرده بودند، در مقایسه با ۵.۳ درصد از افرادی که وزن آنها ثابت یا افزایش یافته بود، جان خود را از دست دادند.

این به معنای کاهش ۲۸ درصدی خطر مرگ زودهنگام برای افرادی است که به این روش تدریجی وزن کم می‌کنند.

با این حال، این مزیت در میان افرادی که با مصرف داروها به سرعت وزن خود را کاهش دادند، مشاهده نشد. خطر مرگ آنها طی پنج سال پیگیری در واقع کمی بیشتر از افرادی بود که وزن کم نکرده بودند- ۵.۴٪.

با این حال، هنگامی که صحبت از برخی بیماری‌ها مانند فشار خون بالا، دیابت نوع ۲ یا لخته شدن خون (ترومبوآمبولی وریدی) به میان می‌آید، استفاده از داروهای کاهش وزن بدون توجه به اینکه کاهش وزن سریع یا آهسته بود، خطرات را کاهش می‌دهد.

اما با کاهش وزن سریع‌تر، احتمال ابتلاء به بیماری قلبی در مقایسه با افرادی که وزن کم نکرده بودند، در واقع کمی افزایش یافت.

چرا چنین می‌شود؟ به گفته محققان، مطالعات قبلی نشان داده است که کاهش وزن خیلی سریع با حالات ناسالمی مانند کمبود پروتئین، الکترولیت‌ها و ریزمغذی‌ها مرتبط است که ممکن است به قلب آسیب برساند.

به گفته محققان، یافته‌ها با دستورالعمل‌های جهانی که کاهش وزن تدریجی باید برای درمان چاقی توصیه شود، مطابقت دارد.

منبع: مدیسن نت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.