تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 11:24
کد خبر : 104263

کاهش کمک‌های برنامه جهانی غذا به یمن در پی فشارهای آمریکا

کاهش کمک‌های برنامه جهانی غذا به یمن در پی فشارهای آمریکا

منابع یمنی اعلام کردند که برنامه جهانی غذا در اثر فشارهای آمریکا کمک های بشردوستانه خود به یمن را کاهش می دهد.

به گزارش تیتر داغ؛ شبکه یمنی المسیره به نقل از منابع آگاه گزارش داد که برنامه جهانی غذا چند روز قبل از نهادهای رسمی در صنعاء خواسته بود با تصمیم این سازمان مبنی بر کاهش کمک‌های خود در یمن موافقت کنند.

این منابع تاکید کردند: اصرار برنامه جهانی غذا بر امضای این توافق از سوی نهادهای رسمی یمن با مخالفت صنعاء رو به رو شد چرا که این حرکت دربرگیرنده اهداف مشکوک از جمله منحرف کردن افکار عمومی در قبال عاملان کاهش کمک‌های بشردوستانه به یمن است.

آنها اضافه کردند: کاهش کمک‌های این نهاد بین المللی بر اثر اعمال فشارهای آمریکا و با هدف تشدید دردها و رنج‌های ملت یمن صورت می‌گیرد. نزدیک به نیم میلیون خانواده که اکثریت آنها را زنان و کودکان دچار سو تغذیه تشکیل می‌دهند از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه محروم خواهند شد.

برنامه جهانی غذا پیشتر اعلام کرده بود که بیش از ۱۷ میلیون نفر از نبود امنیت غذایی در یمن رنج می‌برند و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک در این کشور و یک میلیون زن به دلیل سو تغذیه نیاز به کمک دارند.

سازمان ملل در ماه اوت ۹۵ درصد از کمک‌های مخصوص به پاکسازی آثار برجای مانده از جنگ علیه یمن را متوقف کرد که همین مسأله باعث توقف پاکسازی مناطق مین گذاری شده در این کشور شد.

آمریکا نه تنها از طریق اعمال فشارهای سیاسی به دنبال تشدید مشکلات مردم یمن است بلکه با حضور نظامی در این کشور می کوشد اهداف خاص خود را محقق کند. مجلس شورای دولت نجات ملی یمن روز گذشته با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که آمریکا در حال انجام اقدامات نظامی مشکوک در استان‌های شرقی و جنوبی یمن است.

در این بیانیه آمده است: نقشه‌های استعماری انگلیس و آمریکا و اقدامات مشکوک آنها برای ملت یمن کاملاً آشکار و رسوا شده است و همین مسأله باعث شده حضور تحریک آمیز آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در یمن تبدیل به یک هدف مشروع برای نیروهای مسلح این کشور و ملت آزاده یمن شود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اقدامات خصمانه آمریکا همزمان با ورود تعدادی از ناوهای انگلیسی و آمریکایی به دریای سرخ نشان دهنده نقشه‌های استعماری آنها برای ممانعت از تحقق صلح در یمن و تداوم محاصره این کشور در راستای اهداف خاص آنها در منطقه است.

در این بیانیه تصریح شده است: این تحرکات مشکوک آمریکا شک و تردیدها را نسبت به تلاش‌های واشنگتن برای تحقق منویات خود و تحمیل کردن دیکته‌های آمریکا به ملت یمن، از بین می‌برد. حضور آشکار نظامیان آمریکایی به صورت علنی در تعدادی از مراکز آموزشی استان حضرموت نقض حاکمیت یمن به شمار می‌رود. مجلس شورای یمن سکوت مشکوک سازمان ملل و شورای امنیت و صدور بیانیه‌هایی در حمایت از آمریکا و انگلیس و مشروع جلوه دادن تجاوز به یمن را محکوم کرد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.