تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 10:32
کد خبر : 104281

کره جنوبی: تلاش‌ها برای انتقال پول ایران ادامه دارد

کره جنوبی: تلاش‌ها برای انتقال پول ایران ادامه دارد

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد در گفت‌وگوی تلفنی بین وزرای خارجه این کشور و ایران بر انتقال پول‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی تأکید شد.

به گزارش تیتر داغ؛ وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «پارک جین» وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با «حسین امبرعبداللهیان»، همتای ایرانی خود تأکید کرده تلاش‌ها برای انتقال پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی در جریان است.

در این بیانیه آمده که وزرای خارجه کره جنوبی و ایران همچنین توافق کردند که همکاری‌های بین دو کشور افزایش یابد.

به نوشته رویترز، آمریکا و ایران ماه گذشته بر سر تبادل شماری از زندانی‌ها و آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کره جنوبی به توافق رسیدند.رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که دارایی‌هایی که در کره جنوبی مسدود شده بود در ماه آگوست برای مبادله و انتقال به ایران به بانک مرکزی سوئیس منتقل شد.

طبق بیانیه‌ای که وزارت خارجه کشورمان از این گفت‌وگوی تلفنی منتشر کرده، امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان هم با اشاره به حل انتقال دارایی‌های ایران از بانک‌های کره جنوبی تاکید کرد: اکنون می‌توانیم در صفحه جدیدی از روابط دوجانبه گام برداریم و جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری که به ارتقای مناسبات دو کشور کمک نماید استقبال می‌کند.

منبع: رویترز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.