تاریخ انتشار : جمعه 6 تیر 1399 - 10:22
کد خبر : 10192

کسب ۲ سهمیه المپیک در بخش بانوان هدف اصلی مان است

کسب ۲ سهمیه المپیک در بخش بانوان هدف اصلی مان است

منظمی گفت: هدف اصلی فدراسیون وزنه برداری کسب ۲ سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در بخش بانوان است.

به گزارش تیتر داغ؛ مریم منظمی نایب رئیس جدید بانوان فدراسیون وزنه برداری  در خصوص حضورش در این فدراسیون اظهار داشت: دلیل خاصی برای ورود به فدراسیون وزنه برداری نداشتم. بعد از رفتن بهاره بهرامی از این فدراسیون، علی مرادی (رئیس فدراسیون وزنه برداری) صحبتی با من برای قبول سمت نایب رئیسی بانوان انجام داد و من هم پس از سنجش جوانب مختلف، این مسئولیت را پذیرفتم.

او ادامه داد: رشته وزنه برداری، یکی از رشته‌های المپیکی است و در کشور ما ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. دختران ایرانی هم از این رشته استقبال خوبی داشته اند و ترغیب شدم که در این رشته فعالیت داشته باشم.

کسب ۲ سهمیه بانوان وزنه برداری در المپیک ۲۰۲۴ هدف نهایی ما خواهد بود

منظمی درباره برنامه‌های خود در فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: هدف نهایی فدراسیون و بنده در بخش بانوان، کسب ۲ سهمیه در المپیک ۲۰۲۴ است. باید با تلاش و برنامه ریزی‌های دقیق به این هدف برسیم. امیدوارم گام‌های مستحکمی نیز برای رسیدن به هدف مان برداریم تا بتوانیم واقعا در المپیک نماینده داشته باشیم.

سختی‌های کشتی را در وزنه برداری نخواهیم داشت

منظمی که  سمت نایب رئیسی بانوان فدراسیون کشتی را در کارنامه دارد، درباره تفاوت‌ رشته های کشتی و وزنه برداری در بخش بانوان گفت: هر ۲ رشته وزنه برداری و کشتی در بخش بانوان نوپا هستند. البته احساس می‌کنم میزان سختی کار، در وزنه برداری تا حدودی کمتر از کشتی است. شاید سختی‌هایی که در رشته کشتی داشتیم، در وزنه برداری نداشته باشیم. در وزنه برداری تا حدودی کار جلوتر رفته است. رشته وزنه برداری از لحاظ پوشش بانوان، خیلی از مشکلات رشته کشتی را ندارد و در این رشته، برخورد‌های موجود در کشتی را نخواهیم داشت.

برخی مشکلات در کشتی، دست و پای ما را می‌بست

منظمی ادامه داد: همین موضوع برخوردها، دست و پای ما را در کشتی می‌بست و ورزشکاران ما را اذیت می‌کرد. تنوع رشته در کشتی خیلی بیشتر از وزنه برداری بود و اصلا قابل قیاس نیست. در وزنه برداری ورزشکار فقط روی تخته می‌رود و وزنه اش را می‌زند. تصور می‌کنم سختی‌هایی که در وزنه برداری خواهیم داشت، خیلی نسبت به کشتی کمتر خواهد بود و اینجا می‌توانیم همه توجه و تمرکز خود را روی پیشرفت در این رشته بگذاریم.

برای برنامه اردوها منتظر تصمیم فدراسیون جهانی وزنه برداری هستیم

نایب رئیس جدید بانوان فدراسیون وزنه برداری درباره تعیین تکلیف اردو‌های تیم‌های ملی بانوان اظهار داشت: همچنان تاریخ اردو‌ها مشخص نشده است و منتظر تصمیم فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) هستیم تا طی روز‌های آینده برنامه مسابقات ابلاغ شود و براساس برنامه فدراسیون جهانی، برنامه‌های خودمان را تنظیم کنیم. چیزی که برای من خیلی مهم است و همه جا به آن اهمیت می‌دهم، بحث توانمندسازی منابع انسانی است.

 

موفق شدن ورزشکاران بدون تربیت مربی امکان پذیر نیست

منظمی افزود: ۲ وظیفه برعهده ما خواهد بود. اول اینکه در کارمان، بچه‌های ورزشکار را تقویت کنیم، این کار را از طریق برگزار کردن اردو‌های تیم‌های ملی انجام خواهیم داد. بحث دوم توانمندسازی مربیان و داوران مان است. از این موضوع نباید به سادگی بگذریم و با غفلت مواجه شویم. باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم و زمانی می‌توانیم موفق شویم و ورزشکاران خوبی داشته باشیم که مربیان خوبی را تربیت کرده باشیم؛ بنابراین فکر می‌کنم در این زمینه باید به صورت همزمان با هم به توانمندسازی منابع انسانی هم توجه کنیم. امیدوارم گام‌های خوبی را در این زمینه در آینده برداریم.

به کمک رسانه‌ها نیاز داریم تا دختران ورزشکار ایرانی دیده شوند

او گفت: در ادامه راه اگر رسانه‌ها حضور نداشته باشند، ورزش بانوان به خصوص رشته‌هایی مثل وزنه برداری پیشرفت نخواهند کرد. از تمامی اهالی رسانه می‌خواهم که در ادامه راه کنار ما باشند و حضور رسانه‌ها باعث می‌شود که دختران ایرانی در ورزش بیشتر دیده شوند و کارشان را بهتر ادامه بدهند.

منبع:جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.