تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آبان 1398 - 14:59
کد خبر : 1723

کشف میدان نفتی جدید در خوزستان

کشف میدان نفتی جدید در خوزستان

رئیس جمهوری امروز از کشف یک میدان بزرگ نفتی در خوزستان خبر داد و گفت: ذخیره این میدان نفتی به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه نفت است و این میدان بزرگ نفتی از بستان تا امیدیه به طول ۲۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۸۰ متر عمق دارد. این خبر با واکنش های زیادی رد رسانه های غربی رو به رو شد.

به گزارش تیتر داغ؛ دکتر روحانی صبح امروز در جمع مردم یزد اظهار داشت: شرکت ملی نفت ایران و بخش اکتشاف شرکت نفت در ادامه تلاش های خود به ویژه از سال ۹۵ تا هفته گذشته توانستند یک میدان جدید نفتی بزرگ را کشف کنند و این یک هدیه کوچکی از دولت و وزارت نفت به ملت ایران است.

رئیس جمهور افزود: ذخیره این میدان نفتی به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه نفت است و این میدان بزرگ نفتی از بستان تا امیدیه به طول ۲۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۸۰ متر عمق دارد .

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: در ایامی که دشمنان فروش نفت کشورمان را تحریم کردند و ملت ایران را تحت فشار گذاشتند کارگران و مهندسین کشور ما توانستند این میدان بزرگ نفتی را کشف کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این میدان بزرگ نفتی موضوع مهم ضریب بازیافت است اینکه از ۵۳ میلیارد بشکه نفت چه مقدار می توان استحصال کرد و به فروش رساند و در این زمینه با استفاده از دانش و تکنولوژی روز، یک درصد بازیافت بیشتر به معنای ۳۲ میلیارد دلار درآمد بیشتر برای کشور است.

دکتر روحانی گفت: آنهایی که در دو سه سال اخیر مرتبا مطرح می کنند که شرکت ها و فناوری های خارجی نباید وارد کشور شود، باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند لذا لازم است از فناوری های پیشرفته جهانی در هر کجایی که باشد، استفاده کنیم.

رئیس جمهور افزود: اگر ضریب بازیافت از این میدان نفتی ۱۰ درصد باشد این به معنای ۳۲۰ هزار میلیارد درآمد است و چنانچه ضریب بیشتر باشد درآمد بیشتری نیز بدست می آوریم بنابراین بایستی با علم، دانش و تکنولوژی روز، رفاه و آسایش مردم را افزایش دهیم و با این روش راه و مسیر درست آینده را روشن سازیم.

بازتاب خبر افزایش ۳۰ درصدی ذخایر نفتی ایران در رسانه‌های غربی

اعلام خبر کشف یک میدان عظیم نفتی در استان خوزستان از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی که میزان ذخایر نفتی اثبات شده ایران را بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌دهد، آن هم در حالی که شدیدترین تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران اعمال شده، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشته است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به نقل از سخنرانی امروز (یکشنبه) روحانی در شهر یزد نوشت، یک میدان جدید نفتی با ظرفیت بیش از ۵۰ میلیارد بشکه نفت خام در جنوب ایران کشف شده است.

کشف میدان نفتی جدید در خوزستان

آسوشیتدپرس با اشاره به تحریم های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ایران نوشت: این خبر روحانی بدان معنی است که ذخایر اثبات شده نفت خام ایران بیش از ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. ایران هم اکنون حدود ۱۵۰ میلیارد بشکه ذخیره اثبات شده نفتی در اختیار دارد.

آسوشیتدپرس افزود: ذخایر اثبات شده، ذخایری هستند که استحصال آنها مقرون به صرفه است. این ارقام گر چه ممکن است به دلیل معیارهای متفاوت، کشور به کشور متغیر باشد ولی معیاری برای مقایسه کشورهای تولیدکننده نفت به شمار می رود. این میدان جدید نفتی پس از میدان نفتی اهواز که ۶۵ میلیارد بشکه ذخیره نفت دارد، بزرگترین میدان نفتی ایران به شمار می رود.

به نوشته آسوشیتدپرس، روحانی اعلام کرد که میدان نفتی مزبور در استان نفت خیز خوزستان کشف شده است. این خبرگزاری به نقل از رسانه های داخلی مساحت این میدان نفتی را ۲ هزار و ۴۰۰ کیلیومتر مربع و عمق آن را ۸۰ متر ذکر کرد.

خبرگزاری رویترز نیز با پوشش این خبر نوشت که سخنرانی روحانی به صورت زنده از تلویزیون پخش می شد. این خبرگزاری انگلیسی به نقل از رئیس جمهوری نوشت: به رغم تحریم های آمریکا، کارگران ایرانی یک میدان نفتی کشف کرده اند که ذخیره آن ۵۳ میلیارد بشکه است.

رییس جمهوری امروز در جمع مردم یزد از کشف یک میدان بزرگ نفتی در استان خوزستان خبرداد و گفت: با همت کارگران و مهندسان شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت یک میدان بزرگ نفتی با ظرفیت ۵۳ میلیارد بشکه کشف شد که این میدان نفتی از بستان آغاز می شود و تا نزدیک امیدیه به وسعت ۲۴۰۰ کیلومتر مربع و عمق ۸۰ متر ادامه دارد.

روحانی ادامه داد: امروز به آمریکا اعلام می کنیم که ما کشور ثروتمندی هستیم و با وجود دشمنی و تحریم‌های ظالمانه شما، در این مدت کارگران و مهندسان صنعت نفت ایران موفق به کشف این میدان بزرگ نفتی شدند.

وی تصرح کرد: هم اکنون نکته مهم در خصوص این میدان نفتی ضریب استحصال آن است که هرچه فناوری بهتری به کار گرفته شود میزان درآمد کشور از این میدان نفتی افزایش می یابد به گونه ای که اگر ۱۰ درصد ضریب استحصال نفت از این میان افزایش یابد، ۳۲۰ میلیارد دلار درآمد بیشتر از آن حاصل می شود، پس باید به سمت استفاده از فناوری های جدید برویم و در این زمینه بر خلاف آنچه که برخی می گویند از فناوری خارجی استفاده نکنیم، استفاده از این ظرفیت، میزان بهره وری و درآمد ما را افزایش می دهد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.