تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 7:19
کد خبر : 34655

کفه فدراسیون‌های بی رئیس سنگین‌تر شد/ اراده ضعیف درانجام انتخابات

کفه فدراسیون‌های بی رئیس سنگین‌تر شد/ اراده ضعیف درانجام انتخابات

وزارت ورزش در حالی همچنان نسبت به برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها بی میل و سست اراده نشان می‌دهد که تعداد فدراسیون‌های بلاتکلیف به خاطر اتمام یک دوره ریاست دیگر بیشتر شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ فدراسیون بدمینتون جدیدترین فدراسیونی است که با پایان دوره ریاست و بی سامانی انتخاباتی مواجه شده است و مشخص نیست وزارت ورزش در مورد این فدراسیون چه رویکردی دارد که با وجود ثبت نام کاندیداها هنوز نسبت به برگزاری انتخابات و حتی تعیین زمان آن اقدامی نداشته است.

محمدرضا پوریا که سوم مردادماه سال ۹۷ برای سومین سال متوالی رأی موافق اعضای مجمع فدراسیون بدمینتون را برای تصدی این فدراسیون گرفت امروز با اتمام دوره چهارساله خود مواجه می‌شود و در واقع از فردا نشستن وی روی کرسی ریاست غیرقانونی خواهد بود.

طبیعی است که وزارت ورزش در این شرایط اقدام به تعیین سرپرست می‌کند این در حالی است که فدراسیون بدمینتون جزو معدود فدراسیون‌هایی است که شرایط برای برگزاری انتخاباتش تقریباً مهیا شده اما مشخص نیست چرا وزارت ورزش تا امروز عزمی برای به سرانجام رساندن آن نداشته است.

نام نویسی از متقاضیان ریاست در فدراسیون بدمینتون انجام شده است (فروردین ماه) و طبیعتاً بعد از گذشت چهارماه روند بررسی پرونده آنها در کمیسیون تطبیق وزارت ورزش و نهادهای ذی صلاح هم به اتمام رسیده با این حال برای تعیین زمان انتخابات و تشکیل مجمع قدم از قدم برداشته نشده است.

وزارت ورزش عزمی برای انتخابات ندارد؟!

سال جاری وارد پنجمین ماه شده در حالیکه طی چهارماه گذشته تنها برای دو فدراسیون تیروکمان و سوارکاری مجمع انتخاباتی تشکیل شد که البته وزارت ورزش در برگزاری انتخابات یکی از آنها (سوارکاری) نقشی نداشت و به همین دلیل قابل استناد بودن نتیجه این انتخابات هم هنوز جای سوال دارد.

طی این مدت نام نویسی از کاندیداهای برخی فدراسیون‌های واجد شرایط مانند بدمینتون و بولینگ و بیلیارد انجام شد اما مهمترین مسئله در رابطه با انتخابات فدراسیون‌ها که تعیین زمان مجمع و برگزاری آن می‌باشد به سرانجام نرسیده است و دقیقاً همین مسئله اراده وزارت ورزش در تعیین تکلیف فدراسیون‌ها دچار شک و شبهه کرده است.

همچون بدمینتون که با وجود نام نویسی کاندیدا و پایان دوره ریاست هنوز زمان انتخاباتش مشخص نیست، شمشیربازی هم با همین معضل مواجه است. ثبت نام کاندیداهای این فدراسیون بهمن ماه سال گذشته انجام شد، سومین دوره ریاست فضل الله باقرزاده در این فدراسیون هم ۲۵ اردیبهشت ماه تمام شد اما وزارت ورزش به جای برگزاری انتخابات، سه روز بعد اقدام به معرفی خودِ باقرزاده به عنوان سرپرست کرد.

شاید موقعیت پوریا و باقرزاده و موضوع مربوط به سه دوره ریاست آنها و منع اساسنامه در مورد ادامه ریاست افراد با این شرایط (ماده ۲۲ – بند ۲) برای برگزاری انتخابات فدراسیون‌های بدمینتون و شمشیربازی دست و پا گیر شده است اگرچه این هم توجیهی و دلیل قانع کننده‌ای برای معطل نگه داشتن این دو فدراسیون نیست به خصوص که همین اساسنامه مشخص کرده که افرادی با این شرایط در صورت عضویت در هیأت رئیسه جهانی یا رئیس، نایب رئیس یا دبیرکل کنفدراسیون‌های آسیایی منعی برای ورود دوباره به انتخابات و ریاست برای چهارمین دوره ندارند (ماده ۲۲ – بند ۳)

پوریا کرسی جهانی ندارد و در آسیا هم فقط عضو هیأت رئیسه و متصدی کمیته قوانین و مقررات فدراسیون آسیا است. باقرزاده هم به جز ریاست ۶ منطقه زون آسیا کرسی جهانی و آسیایی دیگری ندارد. بنابراین وضعیت آنها برای ورود به انتخابات مشخص است مگر اینکه آنها امیدی داشته باشند که از طریق کرسی‌های فعلی راهی برای حضور قانونمند در انتخابات پیدا کنند.

فدراسیون‌های بی رئیس

در هر صورت با شرایطی که از امروز در فدراسیون بدمینتون ایجاد می‌شود این فدراسیون هم به فهرست فدراسیون‌های بی رئیس اضافه می‌شود در حالیکه وزارت ورزش هنوز برای هیچ یک از آنها تعیین تکلیف نکرده است.

در این فهرست ژیمناستیک و دوچرخه سواری ماه هاست که با معضل امروز شمشیربازی و بدمینتون مواجه شده اند. البته نشست وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با مسئولان جهانی ژیمناستیک و دوچرخه سواری در لوزان سوئیس روزنه‌های امید برای خروج این دو فدراسیون از وضعیت امروز را ایجاد کرد. اگرچه بعد از گذشت سه هفته از این دیدارها، وزارت ورزش برای مهیا شدن شرایطی انتخاباتی این دو فدراسیون دست به کار شد که البته در اولین حرکت برای ژیمناستیک چالش جدیدی ایجاد کرد چون سرپرست منتصب را چند دقیقه بعد از ابلاغ حکم کنار گذاشت. در مورد دوچرخه سواری هم جز یک نشست هنوز اقدام دیگری صورت نگرفته است.

سوارکاری است جزو فدراسیون‌هایی است که وضعیتش دست کم از این چهار فدراسیون ندارد. انتخابات این فدراسیون برگزار شده اما از آنجا که شرایط برگزاری آن موافق وزارت ورزش نبوده، این وزارتخانه قصد دارد برای آن سرپرست تعیین کند اگرچه بعد از گذشت بیش از یک ماه هنوز در این زمینه هم تصمیمی گرفته نشده است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.