تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1400 - 12:00
کد خبر : 27508

کلاب‌هاوس رفع فیلتر می‌شود؟

کلاب‌هاوس رفع فیلتر می‌شود؟

چند ماه پیش شبکه اجتماعی بر پایه صوت کلاب‌هاوس در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرد و در کشور ما نیز به دلیل بحث‌های جدی با چهر‌ه‌های سیاسی مطرح با استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شد. با این حال شبکه اجتماعی با فیلترینگ و اخلال در دسترسی مواجه شد.

به گزارش تیتر داغ؛ این در حالی است که همان موقع وزارت ارتباطات دولت دوازدهم و دادستانی کل کشور اخبار در مورد احتمال فیلتر کلاب‌هاوس را رد کرده بودند و عملاً هیچ دستور قضایی برای این کار صادر نشده بود. از این رو انگشت اتهام به سمت اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و مخابرات گرفته شد که در سیستم IP کشور برای دسترسی به کلاب‌هاوس دستکاری کرده‌اند.

بعد از این ماجرا، التیماتوم ۲۴ ساعته‌ای برای این اپراتورها برای رفع فیلتر صادر شد که به آن توجهی نشد تا بر اساس اعلام جمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در توئیتر، شکایتی علیه مدیران عامل اپراتورها در دادستانی تهران به ثبت برسد. بعد از بی فایده بودن این اقدامات، دولت دوازدهم به منظور حفظ حقوق شهروندان مصوبه‌ای را در تاریخ ۲ اردیبهشت به اپراتورها ابلاغ کرد از سه بند تشکیل شده بود.

در بند اول به وظیفه اطلاع رسانی سازمام مقررات رادیویی بر جمع‌آوری مستندات در مورد محدودیت، اختلال یا انسداد و اعلام آن‌ها ظرف ۲۴ ساعت به اپراتورها و مردم پرداخته شده است. در بند دوم به جریمه روزانه ۵۰ میلیارد تومانی اپراتورها در صورت رفع نکردن اخلال پس از ۲۴ ساعت اشاره شده و در بند سوم به امکان لغو یا کاهش مدت اعتبار پروانه اپراتور به مدت حداکثر دو سال در صورت تمکین نکردن تا یک هفته پرداخته شده است.

البته اکنون می‌دانیم که اپراتورها نه تنها از این مصوبه پیروی نکردند، بلکه برای توقف اجرای آن شکایاتی نیز به دیوان عدالت اداری فرستادند که این دیوان بعد از تغییر دولت، رای به لغو مصوبه داد. حال بعد از گذشته هفت ماه دیوان عدالت اداری این مصوبه را دوباره اجرایی نموده تا رگولاتوری قادر باشد اپراتورها را به دلیل اخلالی که از فروردین‌ ماه در کلاب‌هاوس به وجود آورده‌اند، جریمه کند.

اکنون باید دید که این دستور جدید به رفع فیلترینگ کلاب‌هاوس ختم خواهد شد یا خیر.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.