تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 1:04
کد خبر : 112456

کلاهبرداری باربری ها، از شناخت تا راهکار!

کلاهبرداری باربری ها، از شناخت تا راهکار!

انتخاب یک شرکت باربری حرفه‌ای و مناسب، یکی از مهم‌ترین وظایفی است که در طول فرایند جابجایی، برعهده مالکان است. در نسل امروزی، اسباب و وسایلی که در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله گران‌بهاترین و باارزش‌ترین دارایی‌های افراد به حساب می‌آید. از آنجایی که گاهی ارزش این وسایل، به میلیاردها تومان می‌رسد، توجه

انتخاب یک شرکت باربری حرفه‌ای و مناسب، یکی از مهم‌ترین وظایفی است که در طول فرایند جابجایی، برعهده مالکان است. در نسل امروزی، اسباب و وسایلی که در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله گران‌بهاترین و باارزش‌ترین دارایی‌های افراد به حساب می‌آید. از آنجایی که گاهی ارزش این وسایل، به میلیاردها تومان می‌رسد، توجه سارقان را به انجام دستکاری در طول این فرایند جلب می‌کند. به همین سبب، قصد داریم در طول این مطلب، نکاتی مهم و حیاتی را در این امر به شما گوشزد کنیم. رعایت این نکات می‌تواند از به سرقت رفتن اموال شما تا حد خوبی پیشگیری کرده و خیال شما را از بابت فرایند اسباب‌کشی آسوده گرداند. امیدواریم ذکر این موارد در طول انجام این کار، کمک‌کننده باشد.

کلاهبرداری باربری ها، از شناخت تا راهکار!

سازوکار سارقان برای کلاهبرداری از طریق باربری

در طول ادامه این مطلب، به بیان موارد و ریزه‌کاری‌هایی خواهیم پرداخت که به طور شایع، سارقان از این طریق، اقدام به دزدی اموال شما می‌کنند. امروزه و در جوامع امروزی، شاهد ظهور شرکت‌های بسیاری هستیم که در زمینه باربری فعالیت می‌کنند و این موضوع، خود به افزایش تعداد سارقان دامن زده است. این در حالی است که می‌توان با رعایت نکاتی بسیار ساده و کاربردی، از این اتفاق ترسناک به خوبی پیشگیری کرد. مواردی که در ادامه این مطلب بیان می‌گردد، برآمده از تجارت افرادی است که اموال و دارایی‌های خود را در این مسیر از دست داده‌اند. به همین سبب، اهمیت توجه به این نکات را می‌توان بسیار زیاد تلقی کرد. در عین حالی که این نکات گاها بسیار ساده و دم‌دستی هستند، پیشگیری و رعایت آنها نیز، چالش زیادی را پیش روی شما نمی‌گذارد.

  1. ارائه قیمت‌های بسیار نازل قبل از انجام جابجایی: بحث مالی، همواره یکی از چالش‌های اصلی و مهم، در انتخاب باربری مناسبت است. همانطور که اشاره کردیم، امروزه شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و وجود این شرکت‌ها باعث رقابتی‌تر شدن بازار آنها شده است. وجود این رقابت زیاد، نهایتا منجر شده تا قیمت‌های ارائه شده از سمت باربری‌ها، با نسبت عجیبی، کاهش یابد. اما بایستی به این نکته توجه داشته باشید که این کاهش قیمت، همواره در عمل، اجرا نخواهد شد. بارها، افراد با این مشکل مواجه شده‌اند که در زمان تماس با باربری، مبلغی را از سمت باربری دریافت کرده‌اند که به هیچ‌وجه قابل مقایسه با فاکتور ارائه شده از سمت آنها، در آخر کار، نیست. گاها، تفاوت‌های دو تا سه برابری، بین قیمت ارائه شده و فاکتور نهایی دیده شده است که این موضوع، شاید یکی از رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری این مراکز به حساب آید.
  2. ارائه قیمت به شکل ساعتی: فرض کنید در تماس با یک باربری مشخص، قیمتی از سمت باربری، به عنوان هزینه انجام آن جابجایی ارائه می‌شود. به نظر شما این قیمت ارائه شده، برای چند ساعت کار توسط باربری است؟ بر حسب قانون و چیزی که بین تمام باربری‌های کشور رایج است، قیمت ارائه شده، برای ۳ ساعت زمان جابجایی است. اما گاها دیده شده است که باربری‌ها در ابتدای کار این قیمت را به مشتری ارائه کرده‌اند و بعد از اینکه فرایند جابجایی به صورت کامل انجام شد، این قیمت را برای یک ساعت محاسبه کرده‌اند. در این شرایط، شما می‌بایست سه برابر هزینه بیان شده، پرداختی داشته باشید.
  3. اهمیت وجود لوگو روی خودرو: برای اینکه از لحاظ قانونی، از بابت ماشین ارسال شده توسط باربری، اطمینان داشته باشید، یکی از راه‌های چک کردن آنها، توجه به لوگوی باربری است که روی خودرو قرار گرفته است. برحسب قانون تمامی خودرو های موجود در باربری‌ها، موظف‌اند که نام باربری خود را به صورت تمام و کمال، دور تا دور ماشین خود، ثبت کنند. برای مثال، تمامی خودروهای موجود در باربری بارتازان دارای لوگوی این شرکت بوده و از تمامی خودروهای باربری مازندران متمایز است. پس اگر دفعه بعدی که از سمت یک باربری، خودرویی بدون لوگو برای شما فرستاده شد، به غیرطبیعی بودن این اقدام پی برده و به هیچ وجه اجازه ورود اسباب و وسایل خود به داخل خودرو را ندهید. این موضوع، به طور یک قانون کلی، از سمت اتحادیه حمل و نقل کالای سبک درون شهری تأیید شده و عدم وجود آن، بیانگر تخلف شرکت باربری مذکور است.
  4. گرو گرفتن اسباب توسط باربری: یکی دیگر از اقدامات متخلفانه‌ای که گاها برخی از باربری‌ها انجام می‌دهند، گرو گرفتن اسباب شما، تا زمانی است که خواسته‌های آنها را برطرف کنید. این موضوع نیز، یکی از تخلفات جدی و مهمی است که بارها، هم‌وطنان عزیزمان به آن دچار شده‌اند. گاها پیش آمده است که شرکت‌های باربری، بعد از اینکه بار خود را جابجا کرده‌اند، برای اینکه مبلغ موردنظر خود را از مشتری دریافت کنند، اسباب و وسایل مهمی مثل تلویزیون یا یخچال را به صورت گرو، پیش خود نگه داشته‌اند. نکته جالب دیگر این است که گاها حتی، با مراجعه نیروی انتظامی نیز، به اقدام خود ادامه داده و ادعای نادرست داشته‌اند. با وجودی که در صورت پرداخت مبلغ مشخص شده از سمت باربری، کارکنان این شرکت، موظف بر این هستند که تمام اسباب و وسایل را به صورت کامل تخلیه کرده و در اختیار مالک قرار دهند.
  5. چیدن بار به شکل نامناسب: گاهی پیش آمده است که برخی از شرکت‌های باربری، برای اینکه در تعداد ماشین‌های ارائه شده به مشتری خود، هزینه بیشتری دریافت کنند، اقدام به بارچینی به روش نادرست کرده‌اند. تا به این طریق، مشتری را وادار به این کنند که برای جابجایی همه وسایل، تعداد ماشین بیشتری را در اختیار بگیرد. این روش کلاهبرداری، یکی از روش‌های رایج و شناخته شده ایست که می‌بایست در رابطه با آن هوشیار باشید. در طول فرایند بارگیری، ناظر این فرایند باشید و هرگونه بارچینی نادرست را به کارکنان گوشزد کنید.
  6. ارسال ماشین نامناسب: گاهی ممکن است، در تماس‌ها و صحبت‌های اولیه‌ای که با شرکت باربری دارید، در رابطه با یک ماشین با ابعاد مشخص به توافق برسید. برای مثال در تماس‌های خود با باربری، به این نتیجه رسیده‌اید که برای جابجایی کامل اسباب و وسایل شما، به یک خاور با ابعاد و ظرفیت مشخص احتیاج است. اما وقتی موعد جابجایی فرامی‌رسد، از سمت شرکت، برای شما ماشینی با ابعاد بزرگ‌تر یا کوچک‌تر ارسال می‌شود. شاید بتوان اسباب را درون یک نیسان هم به خوبی جا داد، ولی قطعا هم خطر انجام این کار بیشتر است و هم از سمتی، هزینه‌ای که بایستی متحمل شوید نیز، بیشتر خواهد شد.
  1. کلاهبرداری باربری ها، از شناخت تا راهکار!

راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری توسط باربری‌ها

حال که تا اینجای مطلب، نکات بسیار مهمی در رابطه با انواع و اقسام روش‎های کلاهبرداری گفتیم، بد نیست که با برخی از نکات، پیرامون پیشگیری از این اتفاق نیز آشنا شویم. در گام اول بهتر است، با تمامی روش‌هایی که شرکت‌های باربری برای انجام این کار پیش می‌گیرند و ما در قسمت قبل به آن اشاره کردیم آشنا شوید و در گام بعدی، راهکارهای ارائه شده در ادامه مطلب را دنبال کنید. شک نکنید با آگاهی از این راهکارها و انجام درست آن، قطعا دچار هیچگونه ضرر و آسیبی نخواهید شد.

  1. آگاهی داشتن بر قوانین: قبل از انجام هرگونه جابجایی، قوانین موجود در رابطه با آنرا، به خوبی خوانده و از آن آگاه باشید.
  2. اتمام حجت با باربری: قبل از اینکه با باربری‌ای به توافق برسید، در رابطه با شرایط و هزینه‌های دقیق به توافق برسید. سعی کنید از توافق حاصل شده، برای خود مدرکی در دست داشته باشید تا در صورت هرگونه آسیب و مشکل، با استناد به مدرک در دست داشته، از حق خود دفاع کنید. همانطور که اشاره کردیم، قبل از انجام هرکاری، در رابطه با قیمت، هزینه تمام شده کار، خودروهای موردنیاز و هر گونه جزئیات دیگری به توافق رسیده و این جزئیات را به صورت مکتوب، برای خود نگه‌دارید.
  3. از نیروی انتظامی کمک بگیرید: اجازه ندهید که کارکنان یک باربری، با رفتار تند و اشتباه خود، حق شما را گرفته و شما را متحمل ضرر کنند. هرجایی که حس کردید، این افراد، پا را از حد و حدود خود فراتر گذاشته‌اند، با ۱۱۰ و نیروی انتظامی تماس گرفته و در برقراری قانون از آنها کمک بگیرید.

جمع بندی

سعی کردیم در طول این مطلب، نکاتی جامع و کاربردی در رابطه با کلاهبرداری‌ها صورت‌گرفته در باربری‌ها با شما مطرح کنیم. در نهایت از شما خواهشمندیم که در صورت لزوم و برای انجام جابجایی وسایل خود، از شرکت‌های معتبری مثل باربری بارتازان استفاده نمایید. این باربری با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در زمینه باربری مازندران، توانسته است نظر مشتریان فراوانی را به خود جلب نماید. از جمله خدمات باربری بارتازان می توان به اثاث کشی و باربری در تمام شهر های استان مازندران مثل باربری در بابلسر، ساری، آمل، بابل، قائم شهر و جویبار است. شما عزیزان برای دریافت خدمات از این باربری می توانید به نشانی سایت https://bartazan.com مراجعه و یا جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۹۱۱۷۴۳۱۲۰۶ تماس حاصل فرمایید. امیدواریم که شما نیز مانند سایر افرادی که از خدمات بارتازان در مازندران رضایت داشته اند، تجربه مشابهی داشته باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.