تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 6:37
کد خبر : 26506

کمپین «نه» به جام!

کمپین «نه» به جام!

تجربه تاریخی نشان‌دهنده ارزش امتیازات ابتدای فصل است. تیمی که بتواند در مقطع آغازین لیگ خودش را از بقیه جدا کند و بالا برود، در ادامه هم از نظر روحی و روانی «دست بالا» را در اختیار خواهد داشت. با این حال به نظر می‌رسد فعلا هیچ تیمی در لیگ بیست‌ویکم چنین عزمی ندارد. همه در حال امتیازدادن هستند و از این موازنه منفی و اعصاب خردکن لذت می‌برند.

به گزارش تیتر داغ:روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «هفته پنجم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در حالی پشت سر گذاشته شد که سه مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات نمایش‌های دور از انتظاری داشتند و موفق به کسب پیروزی هم نشدند. کیفیت لیگ در غیاب انبوهی از بازیکنان خارج‌شده از کشور واقعا چنگی به دل نمی‌زند و در کل هشت مسابقه این هفته هم فقط ۱۰ گل داشتیم اما در این میان انتظارات از مدعیان قهرمانی بسیار بالاتر بود. پرسپولیس به عنوان فاتح پنج دوره گذشته لیگ برتر و نیز استقلال و سپاهان در قامت تیم‌هایی که حضور توفانی در نقل‌وانتقالات داشته‌اند، نامزدهای کسب قهرمانی لیگ بیست‌ویکم هستند اما انگار هیچ‌کدام از آنها دل‌شان نمی‌خواهد جام را لمس کنند. البته هنوز برای قضاوت خیلی زود است اما تجربه تاریخی نشان‌دهنده ارزش امتیازات ابتدای فصل است. تیمی که بتواند در مقطع آغازین لیگ خودش را از بقیه جدا کند و بالا برود، در ادامه هم از نظر روحی و روانی «دست بالا» را در اختیار خواهد داشت. با این حال به نظر می‌رسد فعلا هیچ تیمی در لیگ بیست‌ویکم چنین عزمی ندارد. همه در حال امتیازدادن هستند و از این موازنه منفی و اعصاب خردکن لذت می‌برند. شما که امروز راحت امتیاز از دست می‌دهید، مطمئن باشید آخر فصل بدجوری حسرت خواهید خورد.

سردرگم، مثل پرسپولیس

سرخپوشان تهرانی که فصل جاری را خوب شروع نکرده بودند، بعد از وقفه ناشی از مسابقات ملی هم یک نمایش ضعیف دیگر ارائه دادند. پرسپولیس مدل جدید، استقلال تاجیکستان را به زحمت برد، برابر الهلال عربستان بدجوری باخت، فولاد و نساجی را به هر زحمتی شده شکست داد اما در سه بازی اخیر رنگ برد را ندیده است. آنها پس از شکست برابر آلومینیوم، مقابل گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان هم تن به تساوی دادند تا قشنگ معلوم شود یک بحران جدی در کار است. تنها کافی است به یاد بیاورید پرسپولیس در هیچ‌یک از پنج بازی این فصلش موفق به ثبت کلین‌شیت نشده است. آنها در این مسابقه برابر مسی متوقف شدند که از سه بازی قبلی تنها یک مساوی به دست آورده بود. کمبودهای فنی پرسپولیس کاملا آشکار است و جای اما و اگر ندارد. جدایی محمدحسین کنعانی‌زادگان و احمد نوراللهی ساختار دفاعی سرخ‌ها را آسیب‌پذیر کرده است، رضا اسدی به عنوان مهم‌ترین خرید تیم حتی کف توقعات را برآورده نکرده و بعد از کوچ شهریار مغانلو، قدرت تحرک خط حمله هم پایین آمده است. به این سیاهه بیفزایید افت بدهنگام مهدی ترابی را که قوز بالای قوز شده است. کادر فنی پرسپولیس مستاصل از این شرایط، به شکلی شتاب‌زده و ناشیانه رو به تغیر سیستم پایه و استفاده از دفاع سه نفره آورده است، اما فعلا این شیوه هم کارگر نشده است. تنها خوش‌اقبالی پرسپولیس فقط این است که انگار بقیه تیم‌ها هم خیلی قهرمانی را دوست ندارند!

دومین فرصت‌سوزی استقلال

استقلال تهران که فصل را رویایی شروع کرده بود، بعد از کسب سه پیروزی پیاپی درست در آستانه تعطیلات ملی برابر فجرسپاسی شیراز متوقف شد تا ترمزش کشیده شود. انتظار می‌رفت استقلال با درس‌گرفتن از اتفاق تلخ حافظیه در شروع مجدد مسابقات عملکردی قدرتمندانه داشته باشد. در این میان یک امتیاز بزرگ و ناگهانی هم شامل حال آبی‌ها شد و استقلال توانست در بازی با نساجی از حضور شماری از هوادارانش بهره ببرد. با همه اینها اما آبی‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای برابر مهمان خود نداشتند. البته در یک صحنه علیرضا حقیقی دروازه تیمش را نجات داد و یکی، دو بار هم توپ مهاجمان استقلال با فاصله کم بیرون رفت اما نساجی هم دست‌ کم سه موقعیت عالی گلزنی خلق کرد و نزدیک بود شگفتی‌ساز بزرگ هفته شود. فراموش نکنید تیم مازندرانی در حالی دست پر از تهران برگشت که در این دیدار ساکت الهامی سرمربی و مسعود شجاعی، کاپیتان خودش را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. آن چه مسلم است این که باگ‌های دفاعی استقلال در سیستم سه نفره هنوز برطرف نشده و این مساله شاید در مسابقات مهم‌تر به ضرر این تیم تمام شود. یامگا، مهاجمی که یک استارت فوق‌العاده در بازی با ذوب‌ آهن داشت در مسابقات بعدی دور از انتظار ظاهر شده است. سورپرایز مجیدی اما در این بازی استفاده از علیرضا رضایی، گلر جوان و سابق پیکان درون دروازه تیمش بود؛ دروازه‌بانی که به رشید مظاهری و حسین حسینی ترجیح داده شد و عملکرد خوبی هم داشت.

سپاهان؛ شبیه زاینده‌رود

شاید بهترین جمله را بعد از توقف بدون گل سپاهان برابر تراکتور، محرم نویدکیا سرمربی طلایی‌پوشان به زبان آورد: «حال سپاهان هم مثل زاینده‌رود خوب نیست.» حتما در جریان ناخشنودی مردم اصفهان از شرایط زاینده‌رود هستید و حالا در این هفته‌ها، شرایط سپاهان هم شبیه به همین رود شده است. تیم اصفهانی پارسال از روز اول تا آخر کنار پرسپولیس در کورس قهرمانی بود. وقتی آنها در گام‌های پایانی کم آوردند، همه امیدوار شدند که محرم برای فصل جدید تیمش را قهرمان کند. از قضا آنها کار را خیلی هم خوب شروع کردند اما هر چه جلوتر رفتیم اوضاع بدتر شد. سپاهان به‌سختی و با یک گل عجیب و غریب تیم «هوادار» را شکست داد. آنها در ادامه داربی اصفهان را به ذوب‌ آهن باختند و بعد هم در هفته پنجم برابر تراکتور تن به تساوی بدون گل دادند. نمایش این هفته سپاهان برابر رقیب تبریزی چندان چنگی به دل نمی‌زد. سپاهان در حالی در سه بازی اخیر تنها یک گل زده که آنها سجاد شهباززاده را به عنوان آقای گل فصل قبل حفظ کرده‌اند و شهریار مغانلو را هم به او افزوده‌اند. سروش رفیعی به عنوان بهترین پاسور فصل گذشته همچنان طلایی‌پوش است و فرشاد احمدزاده و مسعود ریگی هم جذب شده‌اند. به اینها بیفزایید دانیال اسماعیلی‌‎فر، امید نورافکن، یاسین سلمانی و … را. طبیعتا انتظار می‌رود سپاهان خیلی بهتر از اینها باشد.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.