تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 13:44
کد خبر : 114119

«کهته» به دنبال حضور در تهران است/وضعیت اجرای تئاتر در جزیره خارک

«کهته» به دنبال حضور در تهران است/وضعیت اجرای تئاتر در جزیره خارک

حسین اسدی کارگردان نمایش «کهته» از جزیره خارک که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت، تاکید کرد به دنبال اجرای عمومی این اثر در شهر تهران است.

به گزارش تیتر داغ؛ حسین اسدی کارگردان نمایش «کهته» از جزیره خارک که در بخش تازه‌ها و مسابقه تئاتر ایران چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت، درباره وضعیت اجرای عمومی این اثر گفت: برای اجرای عموم «کهته» اقدام کرده‌ایم و رایزنی‌های اولیه شده است تا اگر شرایط فرام شود، نمایش را خرداد سال آینده در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برویم. هنوز قول قطعی به ما نداده‌اند اما هدف اصلی ما دیده شدن و اجرای عمومی نمایش در تهران است.

وی درباره وضعیت پرداخت کمک‌هزینه نمایش، افزود: کمک هزینه و مبالغ جایزه‌ها بعد از اختتامیه جشنواره به ما پرداخت شد.

اسدی با بیان اینکه ۸۰ میلیون تومان سقف کمک‌هزینه بخش تازه‌های جشنواره چهل و دوم به گروه «کهته» پرداخت شده است، یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و همچنین هزینه جابه‌جایی دکور سنگین نمایش برای اجرا در جشنواره و ایاب و ذهاب تعداد نفرات زیاد نمایش از جزیره خارک به تهران، کمک‌هزینه دریافتی پاسخگوی تمامی هزینه‌های ما نشد و بدهکار هستیم. تئاتر هیچ درآمدی ندارد و فقط عشق و علاقه است.

کارگردان نمایش «کهته» درباره اجرای عمومی این اثر در جزیره خارک، اظهار کرد: جمعیت بومی جزیره خارک خیلی کم است و کارهایی نظیر «کهته» که تراژدی هستند برای مردم جزیره مناسب نیستند و بیشتر از آثار کمدی استقبال می‌شود. بحث بلیت‌فروشی در جزیره خارک ضعیف است، دوست دارم فضای بلیت‌فروشی و اشتیاق مخاطب برای تماشای نمایش در جزیره خارک شکل بگیرد تا آثارم را در جزیره روی صحنه ببرم. امیدوارم این فضا به وجود بیاد.

وی درباره امکان اجرای نمایش «کهته» در شهرهای جنوبی کشور، تاکید کرد: شغل اصلی ما تئاتر نیست و همه عوامل نمایش در جزیره خارک کارمند هستیم. برای اجرا در شهرهای دیگر باید شرایط و حمایت برای رفت و آمد و اسکان گروه فراهم شود. اسکان و تامین خورد و خوراک شرایط سختی را برای ما در شهرهای دیگر رقم می‌زند. باید فضای حمایتی به وجود بیاید و اسپانسری پا پیش بگذارد و هزینه‌های اسکان و غذای گروه را برای اجرا در شهرهای دیگر تامین کند.

اسدی که با نمایش «کهته» تقدیر بازیگری زن، تندیس موسیقی و تقدیر کارگردانی بخش مسابقه تئاتر ایران چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را دریافت کرد، درباره اجرای جدید خود بیان کرد: برای سال آینده اقتباسی از «مکبث» ویلیام شکسپیر را در فضای جنوب خواهیم داشت. اقتباس از «مکبث» زیاد انجام شده و ابراهیم پشت‌کوهی هم اقتباس خوبی از این اثر را روی صحنه برده است. ما سعی می‌کنیم نگاهی متفاوت و جدید به این نمایشنامه داشته باشیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.