تاریخ انتشار : شنبه 4 تیر 1401 - 6:36
کد خبر : 33398

«کوارتت کاسته» در وحدت کنسرت می‌دهد/ شنیدن بداهه‌های جذاب

«کوارتت کاسته» در وحدت کنسرت می‌دهد/ شنیدن بداهه‌های جذاب

«کوارتت کاسته» از مجموعه‌های شناخته شده و پرمخاطب موسیقی کشورمان در تازه‌ترین فعالیت خود روز دوشنبه بیستم تیرماه کنسرتی را در تالار وحدت تهران برگزار خواهد کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ تالار وحدت تهران روز دوشنبه بیستم تیرماه سال جاری میزبان «کوارتت کاسته» از شناخته شده ترین و پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های موسیقی کشورمان در قالب یک کنسرت خواهد بود.

در این کنسرت که ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه بیستم تیرماه برگزار می‌شود. احسان صدیق نوازنده گیتار الکتریک، مازیار یونسی نوازنده پیانو، سهیل پیغمبری نوازنده کلارینت باس و ساکسفون سوپرانو و روزبه فدوی نوازنده درامز در قالب «کوارتت کاسته» قطعاتی را اجرا می‌کنند.

اعضای کوارتت کاسته را احسان صدیق نوازنده گیتار الکتریک، مازیار یونسی پیانو و آوا، سهیل پیغمبری نوازنده ساکسیفون و کلارینت و روزبه فدوی نوازنده درامز تشکیل می‌دهند. این در حالی است که مرحوم پیتر سلیمانی‌پور نیز طی سال‌های گذشته از اعضای ثابت این گروه بود.

این کوارتت که بانی آن احسان صدیق است، در اواخر سال ۹۱ تشکیل شد و موسیقی آن‌ها مبتنی‌بر خلاقیت گروهی و انفرادیِ اعضایش است و قالب آن از ریتم محلی تا ساخته‌های آزاد را شامل می‌شود. این گروه تمایل به خلق آثاری دارند که بازتابنده نگاه امروزی‌شان به موسیقی جهان باشد. کوارتت کاسته گذر خود از میان موسیقیِ دهه ۷۰ میلادی تا آواهای محلی، از موسیقی آوانگارد سده بیستم تا موسیقی جَز معاصر را با چاشنی بداهه‌نوازی به ساختاری شنیداری تبدیل می‌کند.

«ایستگاه سه» در قالب چهار قطعه عنوان تازه‌ترین آلبوم کوارتت «کاسته» بود که سال گذشته توسط نشر «هرمس» در بازار فروش محصولات موسیقایی منتشر شد. ضمن اینکه «ایستگاه یک» و «ایستگاه دو» عنوان دو آلبوم قبلی کوارتت کاسته بودند که طی سال‌های اخیر برای شنوندگان و علاقه مندان موسیقی منتشر شده‌اند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.