تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردین 1403 - 10:28
کد خبر : 116786

سینما در خانه؛

«کپسول» حاصل یک زیست شخصی است/ هدف مهمترین عامل موفقیت

«کپسول» حاصل یک زیست شخصی است/ هدف مهمترین عامل موفقیت

امیر پذیرفته کارگردان و تهیه کننده فیلم کوتاه «کپسول» با مرور انگیزه و اهداف تولید این اثر بر ضرورت توجه و تلاش برای تحقق هدف تاکید کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ در کنار فیلم های سینمایی که در قالب اکران روی پرده سینماها آمده اند و یا آثاری که در گروه سینمایی «هنروتجربه» اکران شده اند، فیلم هایی هم هستند که به صورت آنلاین اکران می‌شوند و علاقه مندان به سینما می توانند با دانلود قانونی این آثار در ایام تعطیلات، اوقات فراغت خود را به بهترین نحو سپری کنند.

در همین راستا با امیر پذیرفته کارگردان فیلم کوتاه «کپسول» که در پلتفرم هاشور اکران شده است و همچنین در تیوال قابل مشاهده است، گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم.

امیر پذیرفته کارگردان فیلم کوتاه «کپسول» در رابطه با انتخاب سوژه و شکل‌گیری ایده فیلمنامه این اثر به خبرنگار مهر گفت: خودم همزمان هم تئاتر کار می‌کردم و هم به صورت حرفه ای فوتبال بازی می‌کردم و دروازه بان خوبی بودم اما به‌واسطه اتفاقاتی که در سال ۸۸ رخ داد، اصلا نمی‌توانستیم تمرین کنیم و فوتبال را کنار گذاشتم. ما در رفسنجان زندگی می‌کردیم و من در تست تیم راه آهن تهران قبول شدم اما باتوجه به این‌که کمتر از ۱۸ سال سن داشتم پدر و مادرم به دلیل خطرات احتمالی رضایتنامه من را امضا نکردند و نتوانستم در تهران به بازی حرفه ای ادامه دهم، به رفسنجان برگشتم و در مس رفسنجان بازی کردم ولی دیگر نتوانستم فوتبال حرفه ای را دنبال کنم.

وی با اشاره به اینکه دوستانش با دیدن فیلم معتقدند او داستان زندگی خودش را ساخته است، درباره ایده شکل گیری «کپسول» توضیح داد: بخش عمده ای از اتفاقات فیلم، حاصل زیست شخصی من است و آن ها را از نزدیک دیده ام البته ایده مرکزی اثر با مشاهده یک بچه در ذهن من شکل گرفت، بچه ای که خیلی شیطنت می‌کرد و والدینش او را به مبل می‌بستند؛ جرقه اصلی «کپسول» از این‌ جا شکل گرفت و در واقع «کپسول» حاصل زیست شخصی من و این ایده است.

«کپسول» حاصل یک زیست شخصی است/ هدف مهمترین عامل موفقیت

وی افزود: در این اثر هدف برای من مهمترین دغدغه بود و معتقدم از همه چیز مهم تر است. شخصیت اصلی فیلم یک هدف دارد و چیزی جز رسیدن به هدفش نمی‌بیند. او همه موانع را پشت سر می‌گذارد تا به آن چه در سر دارد، برسد و به نظرم این مهمترین عامل موفقیت هر فرد است.

این کارگردان با اشاره به اینکه «کپسول» دوبار پیش تولید داشته است، عنوان کرد: ۲ پیش تولید ۲ ماهه برای فیلم داشتیم. در اولین پیش تولید کرونا شروع شد از همین رو دانشگاهی که به عنوان محل اسکان عوامل رزرو کرده بودیم به ما گفت تا ۱۰ روز دیگر صبر کنید و بعد کار را آغاز کنید، این ۱۰ روز به یک ماه و نیم تبدیل شد اما من با انجمن سینمای جوان قرارداد بسته بودم و مبلغی هم دریافت کرده بودم پس به خودم گفتم تحت هر شرایطی باید تصویربرداری کنم اما با مخالفت جدی مسؤولان مواجه شدیم و تهدید کردند در صورت مشاهده تجهیزات فیلمبرداری با ما برخورد می‌کنند.

وی در پایان عنوان کرد: کار ما تا ۲ سال بعد متوقف شد و پس از ۲ سال در حالی که هنوز کرونا وجود داشت، در قرمزترین حالت کرونا با توجه به اینکه دیگر ترس و هراسی از کرونا وجود نداشت، تصویربرداری را انجام دادیم و «کپسول» را مهر ۹۹ فیلمبرداری کردیم که در سی هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه به نمایش درآمد. در واقع کرونا بزرگترین چالش ما بود و در نهایت هم به‌واسطه کرونا نتوانستم زمین فوتبال را مطابق آنچه در فکر داشتم به تصویر بکشم، همچنین این تاخیر ۲ ساله هزینه های تولید را چند برابر کرد.

«کپسول» حاصل یک زیست شخصی است/ هدف مهمترین عامل موفقیت

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پسر نوجوانی که علی‌رغم علاقه و استعدادش در فوتبال ناگزیر به اطاعت از پدری اسیر مادیات است و به‌هرطریق مانع رفتن او به مسابقات فوتبال می‌شود.

در توضیح این فیلم کوتاه آمده است: «سوت پایان بازی تو در دست تو است و تو تصمیم می‌گیری بازی را کجا تمام کنی، ادامه دهی و به بهترین شکل ممکن تمام کنی یا همین جا متوقف شوی و به عنوان بازنده زمین را ترک کنی.»

«کپسول» حاصل یک زیست شخصی است/ هدف مهمترین عامل موفقیت

بابک نوری، ندا حسینی، میلاد ترقی خواه، سید محمدرضا حسینی، عباس باقری، سعید جندقی، علی آخوندی و آسمان خدادادی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: امیر پذیرفته، مدیر فیلمبرداری: داوود محمدی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: علی غیاثی، دستیار کارگردان: مهیار صیفوری، تدوین: شیدا گرجی، منشی صحنه: سمانه اسکندری، طراحی و ترکیب صدا:حسین قورچیان، طراح صحنه و لباس: الهام خدابنده لو، اصلاح رنگ و نور: پویان آقابابایی، طراح گریم: هانی گلشاهی، موسیقی: حامد اشرفی، مدیر تولید: احمدرضا فداکار، جانشین تولید: سعید طباطبایی، عکاس: سیمین محیط، طراح پوستر: آیه فیلی، ساخت تیزر: امید میرزایی، مترجم: حسن شرف الدین، مدیر رسانه ای و روابط عمومی: بهناز شریفی، پخش بین الملل: میدیا کیاست، تهیه کننده :امیر پذیرفته.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.