تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 10:50
کد خبر : 104856

کیم جونگ‌اون: در مبارزه با امپریالیسم در کنار روسیه هستیم+ فیلم

کیم جونگ‌اون: در مبارزه با امپریالیسم در کنار روسیه هستیم+ فیلم

رئیس‌جمهور روسیه و رهبر کره شمالی لحظاتی پیش در پایگاه فضایی واستوچنی با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی امروز چهارشنبه در پایگاه فضایی واستوچنی در شرق روسیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در آغاز این دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: بسیار خوشحالم که دوباره شما را می بینم و میزبان شما در روسیه هستم. این بار، همانطور که قول داده بودم، در پایگاه فضایی واستوچنی ملاقات می‌کنیم. دیدار ما در زمان خاصی است، یعنی ۷۵ سال پس از ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور؛ روسیه (اتحاد جماهیر شوروی ساق) اولین کشوری بود که کره شمالی را به رسمیت شناخت. ما باید درباره تعامل اقتصادی، مسائل بشردوستانه و درباره وضعیت منطقه گفتگو کنیم.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هم با بیان اینکه «برای کره شمالی، روابط با روسیه اولویت اول است» افزود: اطمینان دارم که این دیدار روابط دو کشور را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد. کره شمالی خواهان توسعه بیشتر روابط با روسیه است و از تصمیمات این کشور حمایت می‌کند. ما در مبارزه با امپریالیسیم در کنار روسیه هستیم.

۰ seconds of 24 secondsVolume 90%

رییس جمهور روسیه ساعاتی پیش در پایگاه فضایی واستوچنی در ولادی‌وستوک رسماً از کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی استقبال کرد. پوتین در پاسخ به این سوال که آیا روسیه به کره شمالی در ساخت ماهواره کمک خواهد کرد یا خیر تأکید کرد: به همین دلیل است که ما به پایگاه فضایی واستوچنی آمدیم. رهبر کره شمالی علاقه زیادی به فناوری موشکی نشان می دهد و آنها در تلاش برای توسعه برنامه فضایی هستند.
منبع: راشاتودی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.