تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 7:20
کد خبر : 96902

گای ریچی به سرقت ادبی متهم شد/ فیلمنامه «آقایان» نوشته دیگری است

گای ریچی به سرقت ادبی متهم شد/ فیلمنامه «آقایان» نوشته دیگری است

میکی دی‌هارا از گای ریچی برای فیلمنامه «آقایان» شکایت کرده و مدعی شده است که این فیلم به نوعی با بازتولید قابل‌توجه فیلمنامه وی ساخته شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ گای ریچی برای ساخت فیلم «آقایان» با بازی متیو مک‌کانهی، چارلی هانام و میشل داکری به دادگاه می‌رود.

در شکایتی که به تازگی از این کارگردان بریتانیایی در لندن شده وی از سوی نویسنده و بازیگر میکی دی‌هارا متهم شده که فیلمنامه «آقایان» یا «جنتلمن‌ها» مستقیما از روی فیلمنامه‌ای که وی قبلا نوشته ساخته شده است.

دی‌هارا ادعا کرده ریچی به وی ماموریت داده بود تا دنباله‌ای بر فیلم گانگستری «راک‌اند رولا» سال ۲۰۰۸ بر اساس تجارب شخصی دی‌هارا بنویسد. دی هارا یک بار برای همراه داشتن کوکایین و حشیش به زندان محکوم شده بود.

سال ۲۰۱۸ که دی‌هارا فیلمنامه‌ای برمبنای شخصیتی که کارش فروش گسترده ماری‌جواناست را تحویل می‌دهد ریچی با این اشاره که زمان فیلم‌های گانگستری به پایان رسیده، نشان می‌دهد این پروژه دیگر در دستور کار نیست. اما ۲ سال بعد ریچی «آقایان» را ساخت که در آن مک‌کانهی در نقش گانگستری به نام میکی بازی می‌کند که در تلاش است تا امپراتوری ماری‌جوانایی را که ساخته به فروش برساند.

حالا دی‌هارا ادعا می‌کند که این فیلم به نوعی با بازتولید قابل‌توجه فیلمنامه وی ساخته شده است. وی در دادخواست خود گفته شخصیت‌های فیلمنامه وی و جنبه‌های اصلی داستان از جمله فردی که یک امپراتوری ماری جوانا را اداره می‌کند و یک چهره اشرافی با کودکی معتاد همه از فیلمنامه او آمده‌اند.

وی از شباهت‌های دیگری هم یاد کرده و گفته است پس از اکران فیلم در ژانویه ۲۰۲۰ با پیامکی به ریچی به این مساله اشاره کرده و پاسخ ریچی این بوده که افراد گروهش مدت‌ها در تلاش بوده‌اند تا او را پیدا کنند و موفق نشده‌اند.

دی‌هارا می‌گوید درخواست وی این بوده که نامش به عنوان نویسنده فیلمنامه بیاید و در ضمن سهم ۲۵۰ هزار دلاری از فروش فیلم را دریافت کند. وی گفت گای ریچی حاضر شده نام او را به عنوان نویسنده یک فیلم دیگرش بیاورد اما او می‌خواهد در اثری که متعلق به خودش است نامش درج شود.

وی همچنین ادعا کرده برای اولین بار سال ۲۰۰۰ در فیلم «قاپ‌زنی» با ریچی همکاری کرده است. در سایت آی‌ام دی‌بی ریچی به عنوان نویسنده این فیلم معرفی شده است. نویسندگان «آقایان» هم ریچی، ایوان اتکینسون و مارن دیویس ذکر شده‌اند.

منبع: ورایتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.