تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1400 - 1:27
کد خبر : 26222

گردش مالی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان برای کشور

گردش مالی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان برای کشور

دبیر ستاد فناوری‌های نرم گفت: ۱۸۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی از طرف شرکت‌های دانش بنیان و خلاق برای کشور ایجاد شده است.

به گزارش تیتر داغ:پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع‌های خلاق معاونت علمی و ریاست جمهوری ، با اشاره به زیست بوم فناوری و نوآوری اظهار کرد: امروزه به لطف زیست بوم فناوری و نوآوری رتبه ۶۰ را در حوزه زیست بوم فناوری و نوآوری داریم.

او  با اشاره به اقداماتی که در این زیست بوم انجام می‌شود گفت: توانمند سازی نیروی انسانی، تقویت سرمایه انسانی، توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، خلق راه حل‌های فناورانه برای رفع مشکلات کشور و ارتقا نظام تامین مالی از جمله اقدامات است.

کرمی ادامه داد: در این زیست بوم حدود ۱ میلیون متر مربع پهنه‌های نوآوری و فناور، حدود ۶ هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان، هزار و ۴۰۰ شرکت خلاق و نوآور وجود دارد و برای  ۳۵۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه علوم و فناوری‌های مختلف به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

او گفت: حوزه‌های زیست بوم فناوری و نوآوری ۱۸۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی از طرف شرکت‌های دانش بنیان و خلاق برای کشور داشته اند و این زیست بوم باعث جذب ۲ هزار فارغ التحصیل از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا بوده است. ایرانیانی که در شرکت‌ها و دانشگاه‌های مختلف مشغول به تحصیل بودند اکنون در این زیست بوم جای گرفته اند. ما ابتدا زیر ساخت و تجهیزات را آماده می‌کنیم و هر شرکت دانش بنیان می‌تواند از تسهیلات که معاونت در اختیار آن‌ها می‌گذارد در حوزه‌های مختلف استفاده کند.

کرمی با اشاره به حمایت‌هایی که از صندق‌های پژوهشی به شرکت‌ها می‌شود گفت: بحث دیگری که در رابطه با حمایت شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود حمایت و تسهیلاتی است که از طریق صندق‌های پژوهش و فناوری در رشته‌های مختلف و همینطور صندق نوآوری و شکوفایی انجام می‌شود.

او ادامه داد: در حوزه آموزش و توانمند سازی از طریق برگزاری رویداد ها، شتاب دهنده‌ها و از طریق کارخانه‌های نوآوری ما آموزش‌ها را در اختیار شرکت‌های این حوزه قرار می‌دهیم. در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کنیم ایده‌های نو را پذیرش کنیم و از طریق برگزاری رویداد‌ها آن‌ها را به یک شرکت بالغ و توانمند تبدیل کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.