تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401 - 23:28
کد خبر : 94491

گسترده شدن سفیر در شهرستان ها از دلایل توجه به محرومیت در زبان آموزی مناطق دور دست است

گسترده شدن سفیر در شهرستان ها از دلایل توجه به محرومیت در زبان آموزی مناطق دور دست است

تیتر داغ: در خصوص مساله پرداخت و هزینه، ما علاقمند هستیم که به مشتاقان یادگیری زبان کمک کنیم و حمایت های خود را داشته باشیم.

مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان گفت: در مجموع برای مناطق محروم دو زیر ساخت نیاز داریم که یا باید فضای آموزشی وجود داشته باشد و یا باید امکان استفاده از آموزش راه دور فعال باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی و اجتماعی سایت خبری تیتر داغ، نشست خبری مدیران موسسه آموزشی «سفیر گفتمان»، با محوریت آموزش و به روز رسانی آموزش، بعد از ظهر یکشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، با حضور دکتر امید شکری مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه، گلاره نصیری مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه، جمعی دیگر از مدیران ارشد این موسسه و اصحاب رسانه، در سالن کنفرانس دفتر مرکزی شماره ۲ سفیر برگزار شد.

گلاره نصیری، مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان

گلاره نصیری، مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان، در این نشست خبری گفت: گسترده شدن سفیر در شهرستان ها، از دلایل توجه به محرومیت در زبان آموزی مناطق دور دست است.

وی ادامه داد: قبل از مساله کرونا موضوع آموزش از راه دور در نظر گرفته شده بود؛ ولی متاسفانه از نظر زیرساخت ها منطقه هر چقدر محروم تر باشد، به همان نسبت از منظر دسترسی به تکنولوزی هم محروم تر خواهد بود؛ ولی واضحا برای مناطق دوردست هم باید فضای آموزشی و هم امکانات آموزشی وجود داشته باشد.

مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان، اظهار داشت: شاید فقط کاری که می توان انجام داد، اعزام مدرس به این محل ها با هماهنگی مرکز استانی که در حال ارایه خدمات است، از نظر شناسایی کردن باشد. ولی ما همواره تلاش کردیم که مبحثی برای این دسته عزیران که نمی توانند هزینه ها را پرداخت بکنند، داشته باشیم و طرح هایی را انجام دهیم که در سطح تهران هم هست و در شهرستان ها هم این اتفاق در حال رخ دادن است.

نصیری ادامه داد: البته مسلما از جهاتی دست ما بسته است و اگر منطقه محروم فضای آموزشی داشته باشد، مدرس می تواند برود، ولی به همان نسبت دسترسی به ابزارها و تکنولوزی هم وجود ندارد و ما فقط می توانیم در مقوله کمپین ها و بورسیه ها کار بکنیم و نقاط هدف ما باشند.

وی تاکید کرد: در مجموع برای مناطق محروم دو زیر ساخت نیاز داریم که یا باید فضای آموزشی وجود داشته باشد و یا باید امکان استفاده از آموزش راه دور فعال باشد؛ ولی در خصوص مساله پرداخت و هزینه ما علاقمند هستیم که به مشتاقان یادگیری کمک کنیم و حمایت های خود را داشته باشیم.

مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان، در ادامه بیان داشت: به عنوان تجربه و به عنوان موسسه ای که زبان تدریس می کنیم، موسسات خیریه ای نیز در کنار ما هستند که وظایف کمک به دوستان محروم را دارند، عموما از لحاظ سخت افزاری، زیر ساخت را مهیا می کنند و این گونه ما نیز می توانیم در بحث شهریه و تدریس رایگان همکاری داشته باشیم و تجربه چنین همکاری های را داشته و داریم.

نصیری، در ادامه پیرامون مقابله با تضعیف کردن پایه های یادگیری زبان انگلیسی در بخشی از مراکز آموزش عمومی کشور، گفت: مبحث آموزش زبان قبل از چنین موضوعاتی انگیزه شخصی دارد و شاید برای فضایی که مطرح هست، باید تاثیر اجتماعی را ببینیم و مادامی که دانش آموزان خودشان راغب هستند از این جهت مشکلی نداریم.

مدیر اداره اجرایی و آموزش موسسه سفیر گفتمان، در پایان سخنان خود، درباره اینکه، افراد کم برخوردار چگونه شناسایی و تحت پوشش آموزش زبان قرار می گیرند، بیان داشت: این عزیران می توانند به مدیران واحدها مراجعه تا همکاران ما شرایط این عزیزان را بررسی کنند و با این دوستان علاقمند در شرایط خاص همراهی خواهند داشت.

دکتر امید شکری، مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه سفیر گفتمان

دکتر امید شکری، مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه سفیر گفتمان، در این نشست خبری گفت: گسترده ترین خدمات آموزشی در سفیر انجام می شود.

وی تصریح کرد: ما مدعی نیستیم؛ ولی سعی می کنیم کیفیت برند خودمان را در سراسر کشور حفظ کنیم و نسبت به مارکت تعداد زبان آموزان زیادی داریم.

مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه سفیر گفتمان افزود: ما به دنبال افزایش ها نیستیم و در کمال احترام به همه عزیزان باید بگوییم که فعالیت در بخش خصوصی دشوار است. حس رقابت در موسسه برای ما کمرنگ است؛ ولی درصدد هستیم بهترین ها را رقم بزنیم. تغییر کتاب ها و تکنولوژی ها آموزشی از جمله راهکارهای ما در مسیر حرفه ای هستند.

دکتر شکری، پیرامون برنامه های موسسه در مناطق محروم گفت: در خصوص مناطق محروم برنامه های خاصی در موسسه وجود دارد و در وهله نخست محتواهای ضبط شده و همچنین استادان بدون مرز در دستور کار سفیر هست که در آینده با توضیحات بیشتر به سمع و نظر دوستان خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: استقبال از زبان انگلیسی همواره هست و ما در بحث مارکتینگ اطلاع رسانی های مناسبی را انجام می دهیم. البته در این باره وظیفه تغییر نگرش را داریم؛ ولی در حد خودمان و نمی توانیم در جامه موجی ورای تصور ایجاد بکنیم. فضا هنوز خوب است و اغلب اقشار جامعه ذهنیت مثبت دارند که بدانند برای آینده خودشان چه گامی بردارند و ما هم سعی در مساعد کردن وضعیت موجود داریم.

مدیر اداره توسعه و بازاریابی موسسه سفیر گفتمان، در پایان بیان داشت: در میان همه طیف ها و حتی در میان اقشاری که توانمندی مالی برای آموزش زبان ندارند، هم راهکارهایی برای حمایت داشته ایم و این کاری هست که می توانیم برای ارتقای آموزش زبان انجام دهیم.

خبرنگار: فاطمه داداشی

تصاویر نشست خبری

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.