تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 - 6:58
کد خبر : 22863

گفتگوی انریکه مورا با معاون وزیر خارجه کره جنوبی درباره برجام

گفتگوی انریکه مورا با معاون وزیر خارجه کره جنوبی درباره برجام

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از گفتگو با قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره برجام در تهران خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی به ایران سفر کرده بود در یک پیام توییتری از مذاکراتش با معاون وزیر خارجه کره جنوبی درباره برجام خبر داد. معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا همچنین در این پیام از قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی برای گفتگو درباره برجام تشکر کرد.

انریکه مورا، در پیامی توییتری نوشت: «از قائم مقام وزیر خارجه (کره جنوبی) جونگ چویی سو برای گفت و گوی بسیار جالبی که درباره برجام و نیز شبه جزیره کره داشتیم، تشکر می‌کنم. من منتظر دیدار با او در بروکسل هستم تا درباره تقویت روابط با شرکای اصلی اتحادیه اروپا تبادل نظر کنم.»

جونگ چویی سو، قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز در صفحه توییتر خود نوشت: «اینجا در تهران، ملاقات‌های بسیار سازنده و مثمرثمری با عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت امورخارجه ایران و انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا داشتیم. حمایت دیپلماتیک کره از تلاش‌ها برای احیای برجام ادامه خواهد داشت! این موضوع اهمیت فراوانی برای روند صلح در جهان و شبه جزیره کره دارد.»

چندی پیش، ماسرالی، سخنگوی سرویس خارجی اقدام اروپا، اعلام کرد: «در نظر ما تعامل با دولت جدید ایران ضروری است زیرا باید برخی پیام‌های مهم را مستقیم برسانیم.»

او در بخشی دیگر از سخنانش بر این مسئله تأکید کرد که «اولویت کلیدی برای اتحادیه اروپا تسهیل روند احیای برجام و بازگشت به این توافق است.»

پس از پایان دور ششم مذاکرات وین، مقام‌های آمریکایی در اظهاراتی متعدد مدعی شده‌اند که برای دور جدید مذاکرات آماده‌اند و با این ادعا توپ را در زمین ایران انداخته‌اند. در حالی که ایران از ابتدا خواستار لغو کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی آمریکا در این خصوص بوده، اما واشنگتن اقدام مثبتی انجام نداده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.