تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 - 12:42
کد خبر : 15423

گفت‌وگوی تلفنی بایدن با سران کشور‌های آرژانتین، کاستاریکا و کنیا

گفت‌وگوی تلفنی بایدن با سران کشور‌های آرژانتین، کاستاریکا و کنیا

رئیس جمهور منتخب آمریکا با سران کشور‌های آرژانتین، کاستاریکا و کنیا در مورد مسائل مختلف تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش تیتر داغ؛  جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا دیروز دوشنبه در تماس تلفنی با سران کشور‌های آرژانتین، کاستاریکا و کنیا از آن‌ها برای تبریک پیروزی در انتخابات ۳ نوامبر تشکر کرد.

بایدن در گفت‌وگو با آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین از دوستی دیرینه و عمیق میان آمریکا و آرژانتین قدردانی کرد. او بر مهار بیماری کووید-۱۹ و برقراری بهداشت جهانی با همکاری آرژانتین تاکید کرد و این کشور را به مبارزه با تغییرات آب و هوایی، مدیریت مهاجرت و تقویت دموکراسی دعوت کرد.

بایدن در گفت‌وگو با کارلوس آلوارادو کواسادا، رئیس جمهور کاستاریکا بر رعایت حقوق بشر، مهاجرت منطقه‌ای، کووید-۱۹ و تهدید تغییرات آب و هوایی تاکید کرد. او همچنین ضمن ابراز نگرانی از شرایط موجود در این کشور پس از طوفان‌های اخیر، آمادگی خود را برای کمک به بازسازی مناطق آسیب دیده اعلام کرد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با اوهورو کنیاتا، رئیس جمهور کنیا بر همکاری در زمینه تهدید تغییرات آب و هوایی، حمایت از پناهندگان و بی ثباتی منطقه‌ای تاکید کرد.

بایدن امروز سه شنبه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفت‌وگو کرد و در مورد لزوم تقویت مشارکت آمریکا و سازمان ملل برای رسیدگی به مسائل فوری جهانی، از جمله بیماری همه گیر ویروس کرونا، تغییر اوضاع، حفظ صلح و امنیت و حل و فصل درگیری‌ها بحث و تبادل نظر کرد.

او از دبیر کل سازمان ملل متحد به خاطر تبریکات بعد از پیروزی در انتخابات در ۳ نوامبر تشکر کرد.

بایدن در ۲۰ ژانویه سوگند یاد می‌کند.

اگرچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا باید تا آخر ماه نوامبر دولت را به بایدن تحویل دهد، اما او همچنان در مورد نتیجه انتخابات ادعای تقلب دارد. نتایج رسمی هنوز اعلام نشده است، اما همه رسانه‌های اصلی آمریکا بایدن را پیروز این رقابت معرفی کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.