تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 11:23
کد خبر : 103215

گلایه وزنه‌برداران به حق است/ در مسابقات جهانی مدعی قهرمانی هستیم

گلایه وزنه‌برداران به حق است/ در مسابقات جهانی مدعی قهرمانی هستیم

سرمربی تیم پاراوزنه‌برداری ایران با انتقاد از عدم پرداخت پاداش وزنه‌برداران گفت:دو سال است که هنوز حق و حقوق وزنه‌برداران پرداخت نشده و حق دارند گلایه کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ حسین توکلی درباره آخرین شرایط تیم ملی پاراوزنه‌برداری پیش از اعزام به مسابقات جهانی اردن گفت: ۱۰ پاراوزنه‌بردار ۲۸ مردادماه به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند. تقریباً تیم در تمامی سال اردو داشت و هر ماه تنها یک هفته تا ۱۰ روز وزنه‌برداران در اردو نبودند. اردوهایی ما در محلات برگزار شد و خدا را شکر از نظر اسکان، تغذیه، آب و هوا شرایط خیلی خوب داشتیم. آخرین اردوی ما در تهران برگزار شد که باتوجه به گرمای هوا کمی اذیت شدیم اما با این حال شرایط اردویی و تمرینی خوب پیش رفت و وزنه‌برداران جوان هم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتند.

برای انتخاب وزنه‌بردار در پاراآسیایی هانگژو مشکل داشتیم

سرمربی تیم پاراوزنه‌برداری در رابطه با انتخاب نفرات برای بازی‌های پاراآسیایی گفت: ما حتی برای انتخاب ۱۰ وزنه‌بردار برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دچار مشکل شدیم. برخی نفرات را مجبور شدیم از ترکیب تیم خط بزنیم اما همان نفرات هم در بازی‌های پاراآسیایی توانایی کسب مدال داشتند. با این حال یک تیم یک دل و یک دست با شرایط روحی و روانی و فنی خوبی انتخاب کردیم.

عدم پرداخت پاداش، وزنه‌برداران را بی‌انگیزه می‌کند

توکلی با اشاره به عدم پرداخت جوایز به ملی‌پوشان پاراوزنه‌برداری گفت: متأسفانه از مسابقات جهانی گرجستان و همچنین رقابت‌های آسیایی تا به الان جوایز مدال‌آوران پرداخت نشده است. ورزشکارانی که تنها یک هفته در ماه در اردو نیستند، یعنی عملاً هیچ کار دیگری انجام نمی‌دهد. آن‌ها شغل و حرفه‌ای ندارند و حتی باید از جیب برای ورزش قهرمانی هزینه کنند. خیلی از وزنه‌برداران متأهل هستند که هزینه‌های خاص خودشان را دارند. عدم پرداخت پاداش‌های از دو سال پیش باعث بی انگیزی آن‌ها شده است. کاروان پارالمپیک در هر مسابقه‌ای بیشترین مدال را کسب می‌کند، بنابراین آن‌ها تیم قوی هستند و به جای عدم پرداخت پاداش، باید بیشتر توجه کنند.

پاراوزنه‌برداران حق دارند گلایه کنند

سرمربی تیم پاراوزنه‌برداری گفت: متأسفانه شرایط برابری بین ورزشکاران از بین رفته و همین موضوع می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. این موضوع در اختیار من نیست اما روی عملکرد و روحیه ورزشکاران تأثیر می‌گذارد. تمرینات ورزشکاران برای مسابقات جهانی پرفشار بوده و باید انگیزه‌ای برای ادامه دادن وجود داشته باشد، امیدوارم مسئولان حداقل در آستانه مسابقات جهانی این انگیزه را از بین نبرند. تقریباً یک سال دیگر هم تا برگزاری پارالمپیک زمان باقی مانده و اعتراض و ناراحتی آن‌ها به خاطر این شرایط نابرابر به حق است.

دو سال است پاداش مسابقات جهانی پرداخت نشده است

توکلی گفت: ورزشکاران پارالمپیکی با توجه به شرایط جسمی که دارند، بالاترین تلاش را انجام می‌دهد اما در حق آن‌ها اجحاف می‌شود. بخشی از حق و حقوق آن‌ها از سوی صندوق حمایت از قهرمانان نادیده گرفته شده است. حقوق آن‌ها از سوی فدراسیون و کمیته پارالمپیک پرداخت می‌شود اما متأسفانه از دو سال پیش پاداش مسابقات جهانی را دریافت نکردند.

به عنوان مدعی قهرمانی جهان به مسابقات اعزام می‌شویم

وی در مورد حریفان ایران در مسابقات جهانی اظهار داشت: در دوره قبلی در مسابقات جهانی تیم ایران عنوان قهرمانی را به دست آورد، بنابراین تیم ما به عنوان مدعی قهرمانی جهان در این مسابقات شرکت می‌کند، این شرایط باعث می‌شود کمی توقعات از تیم بالا برود و کوچک‌ترین ایراد فنی زیر ذره‌بین قرار بگیرد، اما به هر حال مسابقه است و همه در حال رقابت کردن هستند.

اصلی‌ترین حریفان ما در جهان و پارالمپیک آسیایی‌ها هستند

توکلی عنوان کرد: تیم‌هایی که در دنیا رقابت می‌کنند اکثراً آسیایی هستند، بنابراین مسابقات آسیایی و جهانی به لحاظ کیفیت برای تیم ما تفاوتی نمی‌کند. کشورهای مثل اردون، قزاقستان و چین با قدرت به میدان می‌آیند. دیگر کشورها که بیرون از حوزه آسیایی فعالیت می‌کنند و به عنوان رقیب محسوب می‌شوند معمولاً تک چهره هستند و از نظر تیمی شرایط باکیفیتی ندارند، بنابراین اصلی‌ترین رقیب ما دو تیم چین و اردن است. تیم ایران در بیشتر اوزان رنکینگ اول و دوم را در اختیار دارد و امیدوارم با همین کیفیت در جهانی حضور پیدا کند. این مسابقات یکی از رقابت‌های کسب سهمیه پارالمپیک محسوب می‌شود بنابراین همه تیم‌ها با تمام قدرت ظاهر می‌شوند.

سرمربی پارالمپیک در مورد وضعیت روح الله رستمی گفت: رستمی یک مصدومیت داشت که با فیزیوتراپی آن را تا حدودی درمان کرد. در آخرین اردوی تهران هم باکیفیت شرکت کرد و به وزنه‌های خوبی رسید. امیدوارم رقابت خوبی با وزنه‌بردار چینی داشته باشد.

مصدومیت یک وزنه‌بردار جدی و نگران کننده است

وی در مورد وضعیت مصدومیت محسن بختیار وزنه‌بردار دسته ۵۹ کیلوگرم گفت: یکی از دغدغه‌ها ما رفع شدن مصدومیت بختیار است، او رنکینگ یک دنیا را در اختیار دارد و در تلاش هستیم که به این مسابقات برسد.وزنه‌های خوبی در اردو زد اما مصدومیتش نگرانی‌ها را به وجود آورد. باتوجه به اینکه رنکینگ یک و سهمیه پارالمپیک را دارد باید در این مسابقه شرکت کند. با توجه به اینکه مسابقه او یک روز مانده به پایان مسابقات جهانی است زمان کافی برای ریکاوری و رفع شدن مصدومیتش داریم.

نبود سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو حس شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دسته فوق سنگین جایگزین خوبی برای سیامند رحمان در این رقابت‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: زمانی که در پارالمپیک توکیو مدال طلا بر گردن وزنه‌بردار اردنی انداخته شد، نبود سیامند رحمان احساس شد و این دغدغه به وجود آمد که ایران طلای دسته فوق‌سنگین را از دست داد ولی خوشبختانه بعد از پارالمپیک باتوجه به پشتوانه خوبی که داشتیم احمد امین زاده و مهدی صیادی جایگزین‌های خوبی در این دسته شدند. ما در مسابقات گرجستان طلا و نقره سنگین وزن را دریافت کردیم. در آسیا طلا و برنز این دسته را کسب کردیم. به لحاظ رکوردی سیامند نه تنها در ایران بلکه در دنیا بی نظیر بود و تکرار آن رکوردها خیلی سخت است اما نشدنی نیست. ما جوانانی داریم که می‌توانند در دسته فوق سنگین به مدال طلا برسند. همگی هم جوان و رو به رشد هستند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.