تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 - 4:54
کد خبر : 11220

گل‌محمدی، گل‌گهر و سوپر گل نساجی در جمع برترین‌ها

گل‌محمدی، گل‌گهر و سوپر گل نساجی در جمع برترین‌ها

رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال با قهرمانی زودهنگام شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید.

به گزارش تیتر داغ؛ رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال با انجام ۸ دیدار در روز‌های پنجشنبه و جمعه به پایان رسید و پرسپولیس، در فاصله ۴ هفته مانده به پایان لیگ نوزدهم، سریع‌ترین قهرمانی ادوار لیگ برتر را به دست آورد.

در دیگر بازی‌های مهم در بالای جدول سپاهان با برتری مقابل صنعت‌ نفت آبادان علاوه بر گرفتن انتقام بازی دور رفت، رده دوم جدول رده‌بندی را از تراکتور پس گرفت. دیدار حساس شهرخودرو و تراکتور در مشهد و همچنین بازی استقلال و نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی با تساوی به پایان رسیدند. فولاد خوزستان نیز با برتری دقایق پایانی مقابل ذوب‌آهن، قهرمانی پرسپولیس را برای ۲۴ ساعت به تاخیر انداخت و شانس خودش را برای گرفتن سهمیه آسیایی افزایش داد.

اما در انتهای جدول، گل‌گهر سیرجان با کسب ۳ امتیاز حساس مقابل ماشین‌سازی در تبریز، از منطقه سقوط فرار کرد و پیکان پس از توقف مقابل پارس‌جنوبی دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفت. دیدار دیگر تیم‌های انتهای جدولی، یعنی سایپا و شاهین بوشهر هم با تساوی به پایان رسید تا دیگر تیم خودروساز تهرانی هم با قرار گرفتن در رده چهاردهم، خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس کند.

نتایج بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر

  • نفت مسجد سلیمان یک – پرسپولیس ۲
  • سپاهان یک – صنعت نفت  صفر
  • فولاد ۲ – ذوب‌آهن یک
  • شهرخودرو صفر – تراکتور صفر
  • استقلال یک – نساجی یک
  • ماشین‌سازی یک – گل‌گهر ۲
  • پیکان صفر – پارس‌جنوبی صفر
  • سایپا یک – شاهین‌شهرداری یک

تعداد گل‌های هفته: ۱۴گل

میانگین گل: ۱/۷۵ گل در هر بازی

پرگل‌ترین بازی‌ها: بازی تیم های نفت مسجد سلیمان – پرسپولیس، ماشین‌سازی – گل‌گهر و فولاد – ذوب‌آهن، ۳ دیداری که با ۳ گل به پایان رسیدند، پر‌گل‌ترین بازی‌های این هفته محسوب می‌شوند.

کم‌گل‌ترین بازی‌ها: دیدار های شهرخودرو –  تراکتور و پیکان – پارس‌جنوبی، نیز ۲ بازی بودند که بدون گل به پایان رسیدند.

تیم هفته: گل‌گهر؛ فرار از منطقه سقوط با برتری خارج از خانه

برتری این هفته گل‌گهر مقابل ماشین‌سازی تبریز، آن هم در دقایق پایانی باعث شد تا شاگردان مجید جلالی، در یک بازی خارج از خانه، از منطقه سقوط فرار کنند و حالا علاوه بر شاهین انتهای جدولی، ۲ تیم خودروساز تهرانی، یعنی پیکان و سایپا، بیش از هر تیم دیگری خطر سقوط به لیگ آزادگان را احساس کنند. برد این هفته آبی‌پوشان  سیرجانی باعث شد تا ۲ پله (بیش از هر تیم دیگری در این هفته) در جدول رده‌بندی صعود داشته باشند.

بازیکن هفته: لوسیانو پریرا؛ گل + پاس گل

پیرمرد تمام نشدنی و برزیلی فولاد، این هفته در دیدار مقابل ذوب‌آهن،  دقیقه ۵۵ تیمش را پیش انداخت، اما در حالی که بازی با گل به خودی کولیبالی رو به اتمام بود، روی پاس پریرای ۳۶ ساله به صابر حردانی، با برتری قرمزپوشان اهوازی به پایان رسید.

دروازه‌بان هفته: درخشش حقیقی در آزادی

دروازه‌بان ۳۲ ساله و پیشین پرسپولیس و تیم ملی، شب خیره‌کننده‌ای در وزشگاه آزادی داشت و بار‌ها مهاجمان استقلال را در گلزنی ناکام گذاشت. حقیقی، در چند مرحله و در موقعیت تک به تک فرصت گلزنی به شاگردان فرهاد مجیدی را نداد. میلیچ، قایدی و حتی اسماعیلی، در بازی پنجشنبه شب، فرصت‌های خوبی برای بازکردن دروازه نساجی داشتند، اما تنها یک بار شیخ دیاباته آن هم از روی نقطه پنالتی موفق به باز کردن دروازه علیرضا حقیقی شد.

مربی هفته: یحیی گل‌محمدی

بردن نفت، آن هم در مسجد سلیمان کار راحتی نیست. یحیی گل‌محمدی در دوئل مقابل مهدی تارتار، همبازی قدیمی خود برنده بود و در پایان این بازی، چهارمین قهرمانی متوالی سرخپوشان رقم خورد. گل‌محمدی در حالی موفق به شکست تارتار در این بازی شد، که در رقابت‌های لیگ نوزدهم هیچ تیمی موفق به این کار در مسجد سلیمان نشده بود و ۳ باخت قبلی نفت مقابل تیم‌های تراکتور، شهرخودرو و استقلال در تبریز، مشهد و تهران رقم خورده بود.


بیشتر بخوانید


گل هفته: محمد میری

بدون شک گل برتر این هفته توسط محمد میری، بازیکن تیم فوتبال نساجی به استقلال تهران زده شد. گلی که به قول مجید نامجو مطلق مربی استقلال، شاید هر ۲۰ سال یک بار رخ دهد. در حالی که آبی‌پوشان با ضربه دیاباته از حریف جلو افتاده بودند، ضربه ناگهانی میری از میانه‌های زمین اهالی فوتبال را یاد گل کریم باقری به تیم ملی کره‌جنوبی یا شوت زیبای وریا غفوری با پیراهن نفت تهران به استقلال انداخت.

گلزنان لیگ: صعود شیخ و علیپور در جمع برترین‌ها

شهریار مغانلو (۱۲ گل)، مهدی ترابی و عیسی آل‌کثیر (۱۰ گل)، این هفته از بازی‌ها موفق به گلزنی نشدند، اما گل این هفته شیخ دیاباته باعث شد تا این بازیکن از ارسلان مطهری و مهدی قایدی (۹ گل) فاصله بگیرد و به رتبه دوم جدول گلزنان برسد. علی علیپور هم با گل دیشب خود مقابل نفت مسجد سلیمان، در کنار ۲ مهاجم استقلال، در جایگاه سوم این جدول قرار گرفت.

منبع: جوان

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.