تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 11:33
کد خبر : 27478

یادگیری روش برنامه ریزی با مستر بلو

یادگیری روش برنامه ریزی با مستر بلو

برنامه ریزی از مهم ترین معیار های یک فرد موفق است. ایجاد یک برنامه ی خوب و عمل کردن به آن باعث میشود در کمترین زمان ممکن به هدف خود برسیم. برای یادگیری روش برنامه ریزی میتوانیم از منابع سایتی خوب مثل مستر بلو، متمم، فرادرس و… استفاده کنیم. در این مطلب میخواهیم برخی از

برنامه ریزی از مهم ترین معیار های یک فرد موفق است. ایجاد یک برنامه ی خوب و عمل کردن به آن باعث میشود در کمترین زمان ممکن به هدف خود برسیم. برای یادگیری روش برنامه ریزی میتوانیم از منابع سایتی خوب مثل مستر بلو، متمم، فرادرس و… استفاده کنیم. در این مطلب میخواهیم برخی از مطالب مفید درباره ی برنامه ریزی را از زبان سایت آموزشی مستر بلو نقل کنیم.

برنامه ریزی یعنی چی؟

برنامه ریزی به یک سری کار هایی می گویند که با اون ها متوجه میشید که به صورت روزانه، ماهانه و حتی سالانه دقیقا باید چکار کنید. برنامه ریزی راه درست رو براتون مشخص میکنه و این باعث میشه در هنگام طی کردن این مسیر به کج راهه نروید و راه درست را دنبال کنید.

خیلی از افراد موفق و مشهور دارای برنامه ریزی دقیق هستند. یعنی واسشون معلومه که در طی یک روز چه کار هایی باید انجام بدهند.

حتما کریستانو رونالدو رو میشناسید. بازیکن فوتبال معروف و مشهور که طی خیلی از مصاحبه ها و طی اخبار زیاد متوجه شدیم که روزانه کار های مشخصی انجام میده.

بلو2

آیا برنامه ریزی یک اصول خاصی دارد؟

بله! دقیقا همین طور هست. از اونجایی که خیلی ها خصوصا در مطالعه و روش های مطالعه بسیار مرتکب اشتباه میشن، میشه گفت که در برنامه ریزی باید از یک سری اصول های برنامه ریزی پیروی کنند.

از مهم ترین اصول برنامه ریزی داشتن هدف خاص هست.

داشتن هدف مشخص و مهم به ما در برنامه ریزی دقیقتر کمک میکنه. هدف یعنی آنچه میخواید بهش برسید. هدف باید اونقدر مهم باشه براتون که نزاره در به راحتی بخوابید! مثلا رسیدن به فلان مقطع درسی برای پزشک شدن. این سوال باید براتون ایجاد بشه که آیا حاضرید برای پزشک شدن نصف عمرتون رو صرف یادگیری مطالب پزشکی کنید؟

اگر تونستید به این سوال پاسخ بدید، قطعا این میتونه هدف اصلی شما باشه. اونوقته که وقتی برنامه ریزی میکنید، احتمال عملی شدنش از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد میرسه.

پس داشتن هدف مشخص و مهم برای برنامه ریزی بسیار مهم هست و نباید از این اصل از برنامه ریزی به سادگی گذشت. حتی اگر لازمه برای داشتن هدف روز ها و ماه ها وقت بگذارید ولی انتخاب درست داشته باشید.

چگونه میتونیم برای داشتن یک برنامه خوب اطلاعات کسب کنیم؟

همون طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، منابع دسته اول و درجه یک زیادی هستند ولی پیشنهاد من اینه که آموزش برنامه ریزی سایت مستر بلو رو حتما مطالعه کنید. هر اونچیزی رو که برای برنامه ریزی لازمه در این مطلب میتونید مشاهده کنید.

بهترین شخص برای نوشتن برنامه ریزی شما هستید.

تنها و تنها خود ما هستیم که میتوانیم بهترین برنامه را برای خود بنویسیم. هرکس فقط خودش می تواند برای خودش برنامه ریزی کند. برنامه ریزی کار هیچکس حتی بهترین مشاور ها نیست. هرچند مشاور در طراحی آن میتواند به ما کمک کند. اما از آنجاییکه مشاور خصوصیات شخصی افراد را بطور مطلوب در حدی که بتوان با آن برای فرد برنامه ریزی کرد، نمی داند، مسلما همانطور که می تواند مشاور خوبی در نوشتن برنامه ی ما باشد. نمی تواند برنامه نویس خوبی برای ما باشد. مثلا مشاور نمی داند که کشش بدنی ما چقدر است.

پس نمیتواند برای ما برنامه ریزی کند که روزی ۱۲ ساعت کار علمی داشته باشیم. یا نمیتواند برای ما تعیین کند که یک ساعت به ظهر فلان درس را برای فلان مدت مطالعه کنیم. چرا که ممکن است در آن ساعت ذهن ما آمادگی یادگیری درس هایی از آن قبیل را نداشته باشد.

صرفا مثال است و با قاطعیت می توان گفت که فقط خود ما هستیم که میتوانیم با در نظر گرفتن توانایی ها و واقعیت هایی که از توان و اراده ی خود میدانیم، برای خود برنامه ریزی کنیم. مشاور فقط میتواند در گوشه و جزئی از کار ما را یاری کند. و این اصل از اصول صحیح برنامه ریزی را باید بدانیم که عمده ی کار برنامه ریزی دست خود ماست.

این اصل، اصل مهمی است که بی توجهی به آن موجب شده تا افراد گاهی دل به مشاوران خوش کنند و برنامه ریزی که مهم ترین گام در روشمند کردن تلاش است را به آنها بسپارند. غافل از اینکه مشاور، صرفا می تواند مشاور باشد، نه برنامه ریز. برنامه ریزی تنها توسط خود ما میتواند انجام شود. البته با لحاظ ضوابط و باید هایی که قرار است در این مقاله گفته شود.

نکته ی پایانی این مطلب

نکته مهمی که در مورد برنامه ریزی باید بدونین اینه که شما نباید انتظار داشته باشین که با یه بار برنامه ریزی کردن، بتونین بهترین برنامه رو بنویسین. شما باید برای خودتون برنامه بریزین و اونو اجرا کنین تا به نقص و عیب و ایراد های برنامه تون پی ببرید. و تو برنامه بعدی این ایراد ها رو برطرف کنین. به همین ترتیب باید چندین بار برنامه ریزی کنین و برنامه تون رو اجرا کنین تا با شناسایی و برطرف کردن نقص ها، کم کم به بهترین برنامه برسین.

منبع: آموزش برنامه ریزی از سایت مستربلو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.