تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 - 5:58
کد خبر : 9365

یوسف زاده: تمرینات آمادگی جسمانی دیگر جوابگوی جودوکاران پارالمپیکی نیست

یوسف زاده: تمرینات آمادگی جسمانی دیگر جوابگوی جودوکاران پارالمپیکی نیست

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان گفت: تمرینات آمادگی جسمانی برای آماده‌سازی جودوکاران پارالمپیکی کافی نیست و جودوکاران نیاز به تمرینات فنی و تخصصی دارند.

به گزارش تیتر داغ ؛ از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است، جودوکاران پارالمپیکی تمرینات آمادگی جسمانی خود را به طور جد انجام داده‌اند تا دچار افت بدنی نشوند اما تداوم تمرینات به تنهایی کافی نیست و آن‌ها نیاز به تمرینات فنی و تخصصی دارند.

او گفت: من منتظرم که کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون نابینایان و کم بینایان زودتر تکلیف اردوهای رشته‌های تیمی هم‌چون جودو را مشخص کنند تا بتوانیم هر چه سریعتر تمرینات حرفه‌ای و تخصصی خود را آغاز کنیم. به هر صورت دو جودوکار پارالمپیکی ما یعنی وحید نوری و روح‌الله خیرالله‌زاده از قهرمانان جهان هستند و تمرینات حرفه‌ای خود را دارند و در شرایط کرونایی تلاش می‌کنند تا آمادگی خود را برای مسابقات حفظ کنند اما به هر صورت باید کمیته ملی پارالمپیک برای رشته‌های تیمی نیز تدابیر خاصی بیندیشند تا ورزشکار ما دچار آسیب نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر تصور می‌کنید که بازی‌های المپیک و پارالمپیک لغو شود گفت: چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد چون در شرایط کرونایی ورزشکاران سایر کشورها تمرینات حرفه‌ای خود را دارند و من حتی کلیپی از جودوکاران ژاپنی را به تازگی دیده‌ام که با ماسک در حال رقابت بودند و این برای من جای تعجب بود که در چنین وضعیتی تمرینات حرفه‌ای خود را به این شکل دنبال می‌کنند. ما نیز باید زودتر شرایطی را برای جودوکاران پارالمپیکی فراهم کنیم تا بتوانند تمرینات حرفه‌ای خود را آغاز کنند.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان اضافه کرد: یکی از مشکلات جودوکاران پارالمپیکی ما نداشتن حریف تمرینی است. متاسفانه از زمانی که جودوی ایران تعلیق شد جودوکاران ما با مشکل حریف تمرینی مواجه شده‌اند و این مشکل هم‌چنان ادامه دارد. من از کمیته ملی پارالمپیک درخواست دارم در صورت برگزاری اردوها یک تیم کامل از جودوکاران جوان که در مسابقات قهرمان کشوری سال گذشته مقام نخست را کسب کردند به اردو دعوت شوند که علاوه بر آماده‌سازی این تیم برای بازی‌های پارآسیایی آینده حریف تمرینی خوبی برای دو جودوکار پارالمپیکی ما باشند.

یوسف‌زاده درباره وضعیت علیرضا خجسته گفت: علیرضا خجسته تا زمانی که در چند تورنومنت بین‌المللی شرکت نکند و سهمیه پارالمپیک را به دست نیاورد جزو نفرات اعزامی نیست. ما در حال حاضر تنها دو سهمیه داریم و باید سعی کنیم روی همین دو جودوکار مانور دهیم تا رنکینگ آن‌ها افت پیدا نکند.

او در پایان ضمن تشکر از کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: کمیته ملی پارالمپیک تا به امروز حمایت خوبی از جودوکاران پارالمپیکی داشته و حتی در شرایط کرونایی حق الزحمه این دو جودوکار را نیز پرداخت کرده است و این جای تشکر دارد. من امیدوارم کمیته ملی پارالمپیک هر چه سریع‌تر شرایطی فراهم کند تا جودوکاران ما به اردو دعوت شوند و تمرینات تخصصی خود را آغاز کنند تا در ادامه مسیر با مشکل مواجه نشوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.