تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آذر 1399 - 9:46
کد خبر : 15213

یک انتخابات و این همه ماجرا/ دعوای فیل و الاغ، «رسوایی ملی» به بار آورد!

یک انتخابات و این همه ماجرا/ دعوای فیل و الاغ، «رسوایی ملی» به بار آورد!

با گذشت بیش از ۲۰ روز از انتخابات آمریکا، اما همچنان ترامپ به دنبال اثبات تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و محکوم کردن دموکرات‌هاست.

به گزارش تیتر داغ؛  با گذشت بیش از ۲۰ روز از انتخابات آمریکا، اما همچنان ترامپ به دنبال اثبات تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و محکوم کردن دموکرات‌هاست.

در همین راستا خبرگزاری فاکس خبر داد که نماینده شرکت دامینیون که مسئول ساخت و تأمین ماشین‌ها و سیستم‌های رأی‌گیری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بوده است، در واکنش به اتهامات تقلب و ثبت رأی‌های سیستمی ترامپ به نام بایدن، اظهار داشته است: «چنین چیزی از لحاظ عملی غیرممکن است.

بر اساس اعلام این شرکت وقتی رأی‌دهنده بر روی صفحه لمسی ماشین‌های ما روی خود را انتخاب می‌کند، سیستم، کاغذی پرینت شده مندرج با نام شخص منتخبش به وی تحویل می‌دهد.

سپس رأی‌دهنده این کاغذ را به مسئول رأی‌گیری می‌دهد تا آن را ضبط کند. پس قطعاً اگر خطای سیستمی پیش بیاید، نام روی کاغذ نباید با نامزد انتخابی وی مطابقت کند.

فشار جمهوری‌خواهان بر ترامپ

از سوی دیگر خبرگزاری گاردین در گزارشی از فشار جمهوری خواهان بر ترامپ برای جمع کردن شکست خود است.

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ از طرف جبهه خودی‌اش یعنی حزب جمهوری‌خواهان آمریکا تحت فشار قرار گرفته تا هرچه زودتر قائله انتخابات و شکستش را جمع کند.

اگرچه رهبران این حزب با حمایت از ترامپ، بر دزدیده شدن انتخابات از او مهر تائید می‌زنند، اما تعداد زیادی از جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران خواهان قبول شکست از طرف ترامپ هستند.

به‌عنوان مثال جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ مطرح کرده است: «به هر صورت بایدن در ماه ژانویه سوگند ریاست‌جمهوری یاد خواهد کرد؛ مسئله این است که ترامپ تا آن موقع چه مقدار ضرر به کشور بزند. ترامپ نسخه سیاستمدارانِ یک شورشگر خیابانی است.»

ترامپ از وکیل خود فاصله گرفت

نیویورک پست هم به اختلافات ترامپ و وکیلش پرداخت که بر سر تقلب در انتخابات و اثبات آن بالا گرفته است؛ نیک پاول رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ، در روز‌های اخیر ادعای تقلب گسترده توسط ماشین­های شمارش روی را مطرح کرده بود.

اما رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ در کنفرانسی خبری در این باره گفت: «سیدنی پاول نه بخشی از تیم حقوقی ترامپ است و نه وکیل شخصی او. ث با این وجود سیدنی پاول اعلام کرده است که همچنان بر علیه کسانی که روی مردم آمریکا را دزدیدند خواهد جنگید.

ویروس انتخاباتی دموکرات­‌ها

سخنگوی کاخ سفید هم از این جنجال‌ها دور نمانده است؛ کایلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید، از لزوم به چالش کشیدن تقلب سیستماتیک در انتخابات آمریکا از طریق دادگاه‌های فدرال و دادگاه عالی آمریکا سخن گفت.

مک انانی خاطر‌نشان کرد: «تکلیف ماجرا در سیستم قضایی مشخص خواهد شد و رسانه‌ها نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند. تقلب در انتخابات آمریکا انکار‌ناپذیر است و دموکرات‌ها با استفاده از پاندمی کرونا یک اپیدمی انتخاباتی ساخته‌اند.»

رفتار ترامپ یک رسوایی ملی است!

موضوع تقلب در انتخابات آمریکا یک دوگانگی بی‌سابقه میان سیاستمداران این کشور به وجود آورده است. این دوگانگی و دودستگی بیشتر از همه بین جمهوری خواهان دیده می‌شود.

در حالی که برخی از جمهوری خواهان هم چنان به دنبال اثبات تقلب در انتخابات آمریکا هستند، اما برخی دیگر معتقدند در هر حال تقلب صورت گرفته باشد یا نه باید ترامپ نتیجه را بپذیرد و بیش از این منجر به آسیب رسیدن به مردم و کشورش نشود.

در همین راستا کریس کریستی، متحد قدیمی ترامپ و فرماندار سابق نیوجرسی، از ترامپ خواست تا شکست در انتخابات را بپذیرد.

کریستی با اشاره به عملکرد وکلای ترامپ تأکید کرد: «رفتار آن­ها مایه‌ی خجالت ملی است.

وقتی مدرکی برای تقلب دارید باید در دادگاه آن را ارائه کنید نه در رسانه‌ها.» کریستی در حالی این سخنان را به زبان آورده است که بسیاری از جمهوری­‌خواهان کهنه‌کار در حال فاصله گرفتن از ترامپ هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.