تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 11:09
کد خبر : 104592

یک ماه پس از حریق هاوایی همچنان ۶۶ نفر مفقود هستند

یک ماه پس از حریق هاوایی همچنان ۶۶ نفر مفقود هستند

باوجود گذشت یک ماه از حریق گسترده جنگل‌ها در ایالت هاوایی آمریکا همچنان ۶۶ نفر مفقود هستند.

به گزارش تیتر داغ؛ جاش گرین، فرماندار ایالت هاوایی می‌گوید که باوجود سپری شدن یک ماه از حریق گسترده در شهر مائوی، همچنان ۶۶ نفر مفقود و آتش‌نشانان مشغول خارج کردن زباله‌های سمی از مناطق سوخته هستند.

شمار رسمی جانباختگان حریق هشتم آگوست که شهر تاریخی لاهاینا را به تلی از خاکستر بدل کرد، همچنان ۱۱۵ نفر بوده و این رقم با گذشت بیش از دو هفته تغییر نکرده است. به گفته اداره پلیس مائوی، تنها ۶۰ نفر از این قربانیان شناسایی شده‌اند.

مقامات گفته‌اند که برخی از قربانیان احتمالا در شعله‌های آتش خاکستر شده‌اند و چیزی برای شناسایی باقی نمانده است و در نتیجه شمار نهایی جانباختگان هنوز قطعی نیست.

مقامات منطقه‌ای و فدرال در ماه سپتامبر فهرستی با بیش از ۳۸۰ نفر از مفقودین را منتشر کردند و به گفته گرین، این فهرست تا دیروز(جمعه) به ۶۶ نفر کاهش یافته است.

بیش از ۶هزار نفر از بازماندگان این حریق ویرانگر، همچنان در اتاق‌های هتل سکونت دارند. آتش‌سوزی جنگل‌ها در ساحل غربی جزیره مائوی اواسط مرداد شروع شد و وزش باد شدید به آن دامن زد. این آتش‌سوزی شهر لاهاینا را محاصره کرده و برخی از مردم در خیابان‌ها گرفتار شده و برخی دیگر نیز خود را به آب‌های اقیانوس انداختند.

مرکز مقابله با بحران پاسیفیک در آمریکا با اشاره به تخریب بیش از ۲ هزار ساختمان در پی آتش‌سوزی گسترده و هولناک جنگل‌ها در ایالت هاوایی، اعلام کرد که بازسازی این ایالت تقریباً ۶ میلیارد دلار هزینه دارد.

منبع: رویترز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.