تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1400 - 5:20
کد خبر : 22939

یک نشست برای تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران برگزار شده است/ درخواست دریافت اسناد را به نهادهای مرتبط داده‌ایم

یک نشست برای تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران برگزار شده است/ درخواست دریافت اسناد را به نهادهای مرتبط داده‌ایم

نماینده گرگان در مجلس گفت: تاکنون یک جلسه برای تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران برگزار شده و باید مکاتبات لازم برای دسترسی به اسناد و مدارک انجام شود.

به گزارش تیتر داغ؛  رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تصویب تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران پیش از آغاز امسال در صحن علنی پارلمان گفت: تاکنون یک جلسه برگزار شده و باید مکاتبات لازم برای دسترسی به اسناد و مدارک انجام شود.

وی ادامه داد: مکاتبات لازم برای بررسی و دستیابی به اسناد با وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون اصل ۹۰  انجام می‌شود. کمیسیون اصل ۹۰ نیز اعلام کرده هیئت تحقیق و تفحص می‌تواند اسناد را از نزدیک مشاهده کند.

نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس  یادآور شد: با توجه به همزمان شدن آغاز روند تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران با فعالیت کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، ادامه این روند به امسال رسید و اعضای هیئت رئیسه آن انتخاب شدند. البته یکی از اعضا از حضور در هیئت رئیسه انصراف داد و حجت‌الاسلام محمد صفری ملک‌میان نماینده رودسر و املش جایگزین شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه سال گذشته، تقاضای تحقیق و تقحص از شرکت دخانیات ایران  با ۱۴۵ رأی موافق، ۴۲رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع تصویب شد.

افزایش واردات محصولات دخانی از کمپانی‌های خارجی که موجب خروج ارز از کشور، کاهش تولید، تعطیلی واحد‌های دخانیات و تعدیل نیرو‌ها و همچنین کاهش اراضی زیر کشت توتون شده، از محور‌های این تحقیق و تفحص است.

انتصاب مدیران در شرکت دخانیات ایران و استفاده از افراد بدون سوابق کار متناسب و بعضاً محکومین قضائی در سمت‌های مدیریتی و معاونت، به علاوه علت بازنگری و همکاری نکردن در قرارداد‌های تأمین کنندگان مواد اولیه از دیگر محور‌های این تحقیق و تفحص اعلام شده است.

در نشست علنی ۱۹ بهمن ماه سال گذشته، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن به عنوان کمیسیون مرتبط با این تحقیق و تفحص، شفاف نشدن نحوه ارزش‌گذاری و فروش برند بیستون بدون مزایده و اخذ مجوز از سازمان خصوصی‌سازی و علت کاهش سهم شرکت دخانیات ایران در بازار یک سال اخیر سیگار کشور را از محور‌های بعدی عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.