تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 - 13:23
کد خبر : 99646

در همایش مکمل های غذایی و رژیمی مطرح شد؛

۱۰۰ درصد نیاز کشور به مکمل ها در داخل تأمین می‌شود

۱۰۰ درصد نیاز کشور به مکمل ها در داخل تأمین می‌شود

یازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی و دوازدهمین همایش طلای سبز، از روز سه شنبه در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ عباس کبریایی‌زاده رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی و غذایی ایران در مراسم افتتاحیه، گفت: امروز صنعت تولید فرآورده‌های مکمل یکی از صنایع پرافتخار کشور است و ۱۰۰ درصد نیاز کشور را در تمام اشکال تامین می‌کنیم.

وی افزود: در دوران کرونا نه تنها نیاز کشور در حوزه فرآورده‌های مکمل تامین شد بلکه صادرات خوبی هم در این حوزه داشتیم.

کبریایی زاده ادامه داد: امروز ۱۰۵ شرکت تولیدکننده فرآورده مکمل در کشور داریم. خطوط تولید متعددی را در این صنعت در کشور داریم و بسیاری از ماشین آلات این صنعت هم در داخل کشور ساخته می‌شوند. امروز نیازمند استراتژی کاملی برای صنعت مکمل هستیم تا هم به حیات فعلی خود و هم به توسعه ادامه دهند.

در ادامه، امیرحسین جمشیدی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی و فرآورده‌های طب سنتی ایران، با عنوان این مطلب که حدود ۱۲۰۰ گیاه دارویی با احتساب گونه‌های مختلف در کشور داریم، گفت: اینکه هفته‌ای ده‌ها فرآورده به کمیسیون قیمت برده شود به این معنا است که سازمان غذا و دارو با دور تند کار می‌کند اما در عین حال صنعت هم رشد بسیار زیادی دارد.

وی افزود: ما می‌توانیم در انجمن به چابک‌سازی کارهای سازمان غذا و دارو کمک کنیم، زیرا؛ کارکنان سازمان غذا و دارو در حال فرسوده شدن هستند، چون در حال کار کردن با دور تند هستند.

بر اساس همین گزارش، شمس اردکانی دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نیز گفت: رتبه چهارم جهان را از نظر تولید مقالات علمی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی داریم‌.

وی افزود: بازار جهانی این محصولات ۵۰۰۰ میلیار دلار ارزش دارد.

شمس اردکانی گفت: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی هستیم و به زودی آن را تشکیل خواهیم داد.

در ادامه، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با طرح این سوال که چرا فرآورده‌های مکمل و طبیعی تولید داخل اسامی ایرانی ندارند، اظهار داشت: حدود ۱۰۰ شرکت تولید مکمل و ۱۷۵ شرکت تولید قراردادی مکمل در کشور داریم.

وی افزود: ارزش تولید مکمل در کشور در ۱۴۰۱ به ۱۱.۷ هزار میلیارد تومان رسید و بر اساس آخرین آمار، سالانه حدود ۵ میلیون دلار صادرات مکمل داریم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.