تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 6:26
کد خبر : 99932

عین‌اللهی در صحن مجلس:

۱۵۰ داروخانه به علت تخلف تعطیل شده‌اند

۱۵۰ داروخانه به علت تخلف تعطیل شده‌اند

وزیر بهداشت و درمان گفت: حوزه بازرسی وزارت بهداشت به صورت فعالانه کار را پیش برده و تاکنون ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفات تعطیل شده است.

  • به گزارش تیتر داغ؛ بهرام عین اللهی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور اظهار داشت: زنجیره تهیه دارو و تجهیزات پزشکی یک فرآیندی دارد که سازمان‌های مختلف در آن دخیل هستند.

وی بیان کرد: ما قرارگاه تدابیر ویژه دارویی را تشکیل دادیم که سازمان‌های مختلف و نهادهای نظارتی در آن حضور دارند و کلیه فعالیت‌ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در این قرارگاه رصد می‌شود و هدف اصلی ما آن است که نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی کشور تأمین شود. این قرارگاه از رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بانک مرکزی و سازمان‌های بیمه‌گر و نهادهای نظارتی تشکیل شده است و جلسات آن به صورت مرتب برگزار می‌شود.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: یکی از ارگان‌هایی که در این حوزه فعال است، گمرک است که اخیراً مشکلی درباره حقوق گمرکی تجهیزات پزشکی داشتیم چرا که به چهار درصد افزایش یافته بود و همین مسئله باعث شده بود شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی نسبت به ترخیص کالاهای خود اقدام نمی‌کردند.

عین اللهی ادامه داد: جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت امسال برگزار کردیم و قرار شد حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی از ۴ درصد به یک درصد کاهش یابد و این اقدام با یک صورتجلسه انجام شد و الان ترخیص کالاهای پزشکی در حال انجام است.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: بخشی از مشکلات نیز به تأمین ارز باز می‌گردد که خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته فرآیند تأمین ارز کاملاً مشخص شده و امیدواریم با اجرای آن تأمین ارز صورت گیرد. تقلیل بروکراسی مربوط به واگذاری مجوز به صنایع تولید تجهیزات نیز در حال انجام است.

وی اظهار داشت: قیمت گذاری دارو و تجهیزات پزشکی هم مساله مهمی است و تولیدکنندگان نیاز دارند که در این حوزه قیمت گذاری انجام شود. دستگاه‌های نظارتی مالی نیز فعال است و حوزه بازرسی وزارت بهداشت به صورت فعالانه کار را پیش برده و تاکنون ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلفات تعطیل شده است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.