تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آذر 1401 - 6:29
کد خبر : 91960

۱.۵ میلیون نفر روز اعتصاب در انگلیس فقط در یک ماه

۱.۵ میلیون نفر روز اعتصاب در انگلیس فقط در یک ماه

نتایج بررسی یک گروه اقتصادی حاکی از آن است که انگلیس با بالاترین نرخ اعتصاب از زمان نخست‌وزیری مارگارت تاچر تاکنون روبرو است.

به گزارش تیتر داغ؛  یک گروه اقتصادی اعلام کرد که میزان اعتصابات در انگلیس به بالاترین میزان از زمان نخست وزیری مارگارت تاچر تاکنون رسیده است.

کارمندان حوزه راه‌آهن، پرستاران، رانندگان آمبولانس، کارمندان پست، رانندگان اتوبوس و کارمندان بخش ارائه خدمات عمومی از جمله اقشاری هستند که با هدف دریافت حقوق بیشتر در سایه بحران افزایش هزینه‌های زندگی در انگلیس دست به اعتصاب زده‌اند.

در حالی که ماه‌هاست سایه بحران کمبود درآمد و اختلاف بین اتحادیه‌های کارگری و دولت درباره حقوق‌ها در جریان است، اما اتحادیه‌های کارگری اعتصابات گسترده‌ای را برای روزهای پیش از آغاز سال نو میلادی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

موسسه کپیتال اکونومیکس می‌گوید: فقط انتظار می‌رود برای ماه دسامبر شاهد ۱.۵ میلیون نفر روز اعتصاب در انگلیس باشیم که بالاترین میزان از سال ۱۹۸۹ تاکنون است. بیشترین میزان اعتصاب مربوط به کارگران شرکت پست و در جایگاه بعد هم کارمندان شرکت راه‌آهن قرار دارند.

دفتر آمار ملی انگلیس اخیراً اعلام کرده که در ماه اکتبر هم ۴۱۷ هزار نفر روز در انگلیس از دست رفته که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۱ تاکنون بوده است.

کارشناسان بر این باورند که این حجم از اعتصابات تولید ناخالص داخلی انگلیس را ۰.۵ درصد کاهش خواهد داد.

منبع: بلومبرگ

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.