تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 6:20
کد خبر : 8006

۳۶۰ لیتر بنزین در کارت های سوخت ذخیره می شود/مشکلی برای تامین سوخت نداریم

۳۶۰ لیتر بنزین در کارت های سوخت ذخیره می شود/مشکلی برای تامین سوخت نداریم

با وجود احتمال شیوع ویروس کرونا کرونا در کشور و تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا و درخواست از هموطنان برای لغو سفرهای نوروزی این سوال مطرح است که وضعیت سهمیه بنزین موجود در کارت های سوخت خودروهای شخصی چگونه ذخیره خواهد ماند؟

به گزارش تیتر داغ ؛مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، گفت: در ابتدای فروردین ماه ۹۹ هم به روال هر ماه سهمیه ۶۰ لیتر سوخت در کارت های دارندگان خودروهای شخصی شارژ  خواهد شد و اگر شهروندی از ابتدای سهمیه بندی در آبان‌ماه ۹۸ تا امروز حتی یک لیتر هم از سهمیه کارت سوخت خود استفاده نکرده باشد تا پایان فروردین ماه ۹۹ بدون نگرانی از کسر موجودی سوخت فرصت استفاده از ان را خواهد داشت.

عبدالله احمدی کمرپشتی افزود: نرم افزارهای کارت سوخت طوری طراحی شده اند که سهمیه شش ماه و تا حداکثر ۳۶۰ لیتر بنزین در آن ها ذخیره می ماند.

مدیر پخش فرآورده های نفتی ادامه داد:  پس از شش ماه و در صورت عدم استفاده افراد از سهمیه ۳۶۰ لیتر، سهمیه سوخت اردیبهشت اعمال ولی سهمیه آبان ۹۸ که استفاده نشده حذف می‌شود مگر اینکه که دارنده خودرو درجایگاه های عرضه سوختگیری و از سهمیه بنزین خود استفاده کند.

احمدی کمرپشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه سهمیه بندی از آبان ماه آغاز شده و تا آخر فروردین شش ماه از آن می گذرد پس بنزین ذخیره در کارت های سوخت خودرو در صورتیکه دارنده خودرو شخصی از هیچ سهمیه ای استفاده نکرده باشد تا پایان فروردین به مرز ۳۶۰ لیتر رسیده حفظ خواهد شد. به این ترتیب از اول اردیبهشت سهمیه ماه هفتم در کارت های سوخت خودروهای شخصی اعمال  ولی سهمیه ماه آبان در صورت عدم استفاده حذف می شود.

مدیر پخش فرآورده نفتی استان یادآوری کرد:  ذخیره سازی شش ماهه سهمیه بنزین در کارت های سوخت فقط برای خودرو های شخصی است و سهمیه سوخت خودرو های عمومی مانند تاکسی‌ها  و وانت بارها سهمیه از ماه قبل به ماه بعد منتقل نمی‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان در پایان با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین سوخت در هرمزگان و جزایر وجود ندارد گفت: در ایام نوروز هم مانند همیشه سوخت‌رسانی مانند روال سابق انجام می‌شود و هیچ محدودیت ساعتی و تعطیلی برای جایگاه های عرضه سوخت در نظر نداریم و آنها بطور شبانه روزی در خدمت مردم هستند

احمدی کمرپشتی درباره شهروندانی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند، عنوان کرد: آن دسته از دارندگان کارت سوخت که رمز کارت خود را فراموش کرده اند برای بازیابی رمز دیگر نیازی به مراجعه به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  و ارائه مدارک ندارند.

وی افزود: شهروندان می توانند براساس تغییراتی که در نرم افزار جایگاه‌های عرضه سوخت انجام شده در صورت فراموشی رمز کارت سوخت خود،  از چهار رقم آخر کد ملی مالک اولیه خودرو برای سوختگیری استفاده کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: در منطقه هرمزگان به عنوان گذرگاه اصلی تامین و توزیع سوخت در بخش عظیمی از کشور مسئولیت همکارانم از همه ب

یشتر و با اهمیت تر است.

منبع؛ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.