تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 10:14
کد خبر : 108371

از سوی انویدیا ساخته می شود؛

۳ تراشه جدید برای دور زدن محدودیت‌های صادراتی آمریکا به چین

۳ تراشه جدید برای دور زدن محدودیت‌های صادراتی آمریکا به چین

با وضع محدودیت های روزافزون دولت آمریکا بر تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته به چین، انویدیا سعی دارد با توسعه ۳ تراشه جدید این محدودیت را دور بزند و با مشتریان چینی معامله کند.

به گزارش تیتر داغ؛ به نظر می رسد انویدیا تمایلی به از دست دادن بازار عظیم تراشه هوش مصنوعی چین ندارد. در همین راستا این شرکت آمریکایی مشغول توسعه ۳تراشه هوش مصنوعی جدید به خصوص برای چین است که محدودیت های صادراتی آمریکا را نقض نمی کند.

سال گذشته دولت آمریکا به تراشه سازان اعلام کرد صادرات تراشه های رایانشی برای ابر کامپیوترها و با کاربرد هوش مصنوعی به روسیه و چین را محدود می کند. دلیل این امر نگرانی هایی درباره استفاده از تجهیزات آمریکایی برای مقاصد نظامی در چین بود.

این قانون، انویدیا را از فروش تراشه های A۱۰۰ و H۱۰۰ منع کرده، بنابراین شرکت تراشه های A۸۰۰ و H۸۰۰ را به طور خاص برای بازار چین ساخته است.

اما دولت آمرکیا اخیرا کنترل های صادرات تراشه را به روز رسانی کرده و صادرات تراشه های با قدرت رایانشی بالا را محدود کرده است. البته تراشه های A۸۰۰ و H۸۰۰ نیز براساس قانون جدید مناسب صادرات نیستند.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که احتمالا شرکت انویدیا سفارش تراشه های پیشرفته چین به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار را لغو خواهد کرد.

تراشه های جدیدی که برای بازار چین ساخته شده اند HGX H۲۰ نام دارند و شامل L۲۰ و L۲ هستند که براساس مشخصات ارسالی برای توزیع کنندگان هستند. هرچند تراشه H۲۰ قدرتمندترین مدل از ۳ نمونه است، اما قدرت تمام تراشه های مذکور فراتر از آستانه تعیین شده توسط قوانین صادراتی نیست.

شرکت های چینی از جمله بایدو، اوپو و سازندگان موبایل از هم اکنون طراحی نیمه رساناهای خود را آغاز کرده اند تا برای زمانی در آینده که دیگر نمی توانند از آمریکا و کشورهای دیگر تراشه وارد کنند، آماده شوند.

البته به نوشته وال استریت ژورنال مشتریان قدیمی انویدیا به دلیل شهرت و نرم افزار آن ترجیح می دهند به تجهیزات شرکت اکتفا کنند.

به گفته یک منبع آگاه تراشه های جدید احتمالا تا ۱۶ نوامبر معرفی و فروش آنها تا قبل از پایان سال آغاز می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.